מדרסים אורתופדים בשרון: הכירו את פוט אקספרס. צילום: רועי קגן
מדרסים אורתופדים בשרון: הכירו את פוט אקספרס. צילום: רועי קגן

מדרסים אורתופדים בשרון: הכירו את פוט אקספרס

הליכה למרחקים ארוכים מצטיירת אצלכם בראש כזיכרון רחוק שהיה אפשרי רק כשהייתם צעירים? כמו מרבית האוכלוסייה, ייתכן שאתם סובלים מבעיות אורתופדיות: כאבי ברכיים או כאבי גב, או סיבוכים אורתופדיים בכפות הרגלים או מבנה רגל הגורם לשחיקה וכאב. בכתבה הבאה תכירו את הפתרון למצב

פורסם בתאריך: 28.6.20 16:12

כפי שמעידים המספרים, אתם ממש לא לבד: מלבד הסטטיסטיקות הגבוהות אודות בעיות אורתופדיות הנפוצות בקרב האוכלוסיה הכללית, רועי קגן ממרכז 'פוט אקספרט' בהוד השרון מציין מצבים רפואיים ספציפיים כמו דורבן בעקב למשל – הידוע כ"בעיה של המלצרים" ובה רובם ככולם ילקו בשלב כזה או אחר (אלא אם יעזבו את תפקידם קודם לכן), ואילו לעומתו שחיקת סחוסים או קרע ברצועת הברך קורים לדבריו הרבה מאוד פעמים לספורטאים. מעבר לכך, מרבית הגברים והנשים באוכלוסיה יסבלו מבעיות גב בשלב כזה או אחר בחייהם, אם בשל פריצת דיסק ושחיקה של הסחוסים בחוליות, ואם בשל חבלות נקודתיות או עבודה ממושכת בתנאים ארגונומיים לא הולמים.

יש מה לעשות?

מלבד ניתוחים וטיפולי פיזיותרפיה ייעודיים, קגן מציין את חשיבותה של השמירה על שגרת חיים בריאה, ובה בראש ובראשונה התאמת מדרסים בהתאמה אישית ומדויקת למצבו הרפואי של המטופל – כך שהמדרס יענה על הצורך הרפואי מקצה לקצה. יתרה מכך, קגן מציין כי ייתכן למשל מצב בו יהיו כמה סיבות שונות שיצריכו את התאמתו של המדרס, ולכן חשוב לתשאל ולערוך בדיקה מקיפה אודות כלל הבעיות הקיימות בקרב המטופל, כולל אלה שאולי עדיין לא ממש "התפרצו", אך כבר ניתן לזהות סימנים מטרימים להן.

"חשוב להבין", מבהיר קגן: "היום יש הרבה גימיקים של מדרסים שלא באמת נותנים פתרון לבעיה".  לדבריו, התאמת מדרס בצורה נכונה בהחלט יכולה לאפשר תפקוד יומיומי בריא, נינוח ונטול כאבים – אלא שלמרבה הצער לא כל מכוני האורתופדיה אכן עומד בתקנים הבסיסיים הללו, ורק מעטים בכלל יודעים האם המדרס שהם מתאימים ללקוחותיהם יהיה באמת יעיל או לא, וזאת בשל העדר רגולציה בסיסית בתחום האורתופדיה והמדרסים בארץ.

כיצד ניתן לזהות מכון אורתופדיה מקצועי?

לא במקרה מייעץ רועי קגן כבר סמכא רשמי לייעוץ בנושא התאמת מדרסים אורתופדים, מאחר והוא נחשב כמכון מוביל להכנת מדרסים בשרון, וזאת בזכות שיטת העבודה הייחודית והלא מתפשרת שלו: "לפני הכל", הוא מדגיש, "חשוב לברר מהי ההסמכה המקצועית שבה מחזיק המכון, אך לצד זאת מומלץ לשאול את אנשי הצוות במקום גם על האמצעים העומדים לרשותם – באילו טכניקות הם משתמשים כדי לסקור את מצב הרגל, מהן השאלות שנהוג לשאול במהלך הסקירה הרפואית ומאילו חומרי גלם משתמשים להכנת המדרס". השאלות הללו אמנם נראות מובנות מאליהן, אך לדברי קגן התשובות שתקבלו במכונים עלולות להיות לא מספקות, בלשון המעטה.

התאמת מדרס באופן מקצועי – כך תעשו זאת שלב אחר שלב

כדי להתאים מדרס מומלץ קודם כל להגיע למכון על ידי הפניה מרופא אורתופד, מכירופרקט או מפיזיותרפיסט. מכון שמחזיק בהסדר להכנת מדרסים בשיתוף עם קופת חולים הוא כבר התחלה טובה לדברי קגן, אולם הנתון הזה לבדו אינו מספיק. אלה הם השלבים עליהם הוא עצמו מקפיד בשגרת העבודה היומיומית שלו, ושעליהם הוא ממליץ בכל הליך התאמה וייצור של מדרס באשר הוא:

  • אבחון ראשוני – כולל סקירה של הרגל ועריכת ראיון רפואי מקיף
  • בדיקה במעבדת הליכה בה המטופל צועד על גבי הליכון ייעודי (שימו לב, בדיקה זו צריכה לארוך חצי שעה לפחות)
  • הנפקת דו"ח בהתאם לממצאים – כאן מוסיף קגן כי הוא עצמו מקפיד לעבור עם הלקוח על כלל הפרמטרים שנסקרו בבדיקה, כדי להבטיח שקיפות מלאה.
  • התאמת חומר הגלם לבעיה הרפואית ולמצבו של המטופל – ובמילותיו של קגן, "אישה מבוגרת תזדקק לחומר רך ללא התנגדויות, ולעומתה בהתאמת מדרסים לספורטאים, או לחלופין מדרסים לחיילים, חייבת להיות עמידה בעומסים לאורך זמן".
  • לקיחת מידות סופיות והתחלה בתהליך ייצור המדרס
  • בדיקת התאמה נוספת במעמד קבלת המדרס
  • תעודת אחריות הכוללת בדיקה חוזרת לאחר מספר ימים, וגם לאחר כמה שבועות
המדרס האולטימטיבי. תמונה באדיבות הלקוח

המדרס האולטימטיבי. תמונה באדיבות הלקוח

יתרון בולט שמחזיק בו קגן ושהוא ממליץ עליו במיוחד, הוא היכולת להתחיל בייצור המדרסים בו במקום: "זמן הייצור אצלי עומד על 4 ימים עד שבוע, כי בית המלאכה נמצא ממש כאן. יש לנו מעבדת הליכה שהבאנו מגרמניה עם הטכנולוגיה המתקדמת בעולם באבחון מעגלי הליכה". כך, בשילוב הידע המקצועי ובהקפדה על ביצוע כלל השלבים שנמנו לעיל, ניתן להגיע לפתרון האולטימטיבי עבור כל מטופל ומטופל.

למי מתאימים המדרסים במיוחד?

קגן מסכם ומבהיר כי המדרסים למעשה מתאימים למגוון רחב מאוד של מצבים, רפואיים ואישיים, ולכן חשוב להבין מהו אורח החיים היומיומי המדויק שאותו מנהל המטופל. כך ניתן להתאים מדרסים לספורטאים, לרקדנים וכמובן גם לייצר מדרסים לחיילים, ואף להתאים את המדרסים למצבים מיוחדים כמו מדרסים לבעיות כאב מורכבות, מדרסים לסוכרת, מדרסים לקשישים ועוד.

 

פוט אקספרט בע"מ

כתובת: דרך רמתיים 95, הוד השרון

טלפון: 09-9770555

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר