איך מטפלים בהשתלת שיניים שנכשלה? קרדיט צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע''מ
איך מטפלים בהשתלת שיניים שנכשלה? קרדיט צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע''מ

איך מטפלים בהשתלת שיניים שנכשלה?

"ישנה תשובה אחת לכישלון והיא – ניצחון". את המלים הללו אמר במקור ווינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, אך הן גם תמצית ה"אני מאמין" של ד"ר יגאל בלן, רופא שיניים מהמובילים בתחום ההשתלות בעל מעל ל- 25 שנות ניסיון בהשתלות דנטליות. ישבנו יחד כדי להבין כיצד ניתן בשנת 2020 לקחת מקרה מצער של השתלת שיניים שנכשלה בעבר ולהפוך אותו, עם האמצעים הנכונים, לסיפור ניצחון

פורסם בתאריך: 30.6.20 10:28

-איך יודעים שהשתלת שיניים נכשלה?

"ברגע שנוצרת סביב שתל אחד או יותר תגובה דלקתית באזור החניכיים", מסביר ד"ר יגאל בלן, "זה מעיד שהשתלת השיניים נכשלה ושהשתל לא נקלט כראוי. לפעמים זה קורה באופן מידי ולעתים בתהליך הדרגתי של מספר שבועות, במהלכו המטופל יחוש אי-נוחות משמעותית".

-מה עלול לגרום לשתל דנטלי להיכשל?

"גורם מרכזי בכישלון השתלות שיניים הוא מחסור של עצם בלסת. היא מעגנת את השיניים במקומן ואם עצם הלסת חסרה או דקה מדי, לא ניתן לבצע השתלת שיניים באמצעות שתלים דנטליים רגילים. זו בעיה שבמשך שנים הייתה חורצת גורלות של מטופלים, מי יזכה לקבל שיניים חדשות ומי חס וחלילה יאלץ להתמודד עם פגיעה קשה באיכות החיים".

פתרונות חדשים לבעיות ישנות

כאמור, הבעיה הגדולה ביותר של השתלות שיניים עד לפני כמה שנים הייתה מחסור בעצם הלסת, אך מתברר שבימינו תחום הרפואה מציע פתרונות חדשים שנותנים מענה לבעיה.

"אחת השיטות החדשות נקראת השתלת שיניים בזאלית", מספר ד"ר יגאל בלן. "בניגוד לשתל רגיל שמוברג ישירות למיקומו, לשתל בזאלי יש מעין דיסק שטוח שיושב על צידי החניכיים. כך ניתן למקם שן חדשה ויציבה על הלסת התחתונה גם אם היא בעייתית (כלומר נוצר בה מצב של חוסר עצם), מאחר ונקודת העיגון שלה נמצאת במקום אחר בחלל הפה. שתל בזאלי תמיד מגיע לצד שתל דנטלי רגיל היכן שניתן כדי לחזק את יציבות המערכת".

אך כמובן שאין זה כל מה שיש לרפואת השיניים המודרנית להציע וד"ר יגאל בלן ממשיך: "פיתרון אחר הוא שתלים זיגומטיים. אלה שתלים ארוכים יותר, שבמקום להתחבר אל עצם הלסת מתחברים אל עצם הזיגומה, שנמצאת בלחי. משתמשים בהם למקרים קשים של שיקום פה בלסת העליונה ובזכותם מטופלים רבים שסובלים מחוסר עצם בלסת ונחשבו בעבר 'מסורבי טיפול', יכולים כיום ליהנות ממערכת שיניים חדשה ואיכות חיים טובה יותר".

-האם המטופלים עצמם יכולים לעשות משהו לשיפור סיכויי קליטת השתל?

"התשובה היא כן, בהחלט", עונה ד"ר יגאל בלן. "לדוגמה, להרגלי חיים יש משקל גדול בנושא. אם אתם מעשנים כבדים או שותים אלכוהול לעתים תכופות ההמלצה היא לחדול מכך, כי שני ההרגלים הללו גורמים להתכווצות של כלי הדם ולהורדת סיכויי ההצלחה של ההשתלה. בנוסף, הקפדה על ניקוי יסודי של הפה והשיניים לפני ואחרי ההשתלה היא חשובה כדי למנוע מהחיידקים לפגוע בחניכיים".

לדבריו של ד"ר יגאל בלן, גם טיפול נכון במחלות רקע יכול לשפר את הסיכויים. אחת מהן היא מחלת הסכרת, שגורמת לקצב ריפוי איטי יותר של הרקמות ולכן מהווה נורת אזהרה. גם מחלות לב משפיעות על הצלחת הטיפול לאור נטילת תרופות כמו קומדין, שמתאפיינות באפקט נוגד קרישה.

-מה היית אומר למטופלים שחוו השתלת שיניים שנכשלה?

"ראשית כל, אם אתם מבחינים בסימפטומים של דלקת בחניכיים, פנו מיד לרופא. יכול להיות שאפשר עדיין להציל את המצב בעזרת טיפול אנטיביוטי. אם זה לא עוזר והשתל נחשף לאוויר או יוצר חיכוך עם החניכיים הנגועות, הוא נכשל ויש צורך להוציא אותו. אבל זכרו – השתלת שיניים שנכשלה איננה סותמת את הגולל. התאוששו ונסו שוב".

איך מטפלים בהשתלת שיניים שנכשלה? קרדיט צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע''מ

איך מטפלים בהשתלת שיניים שנכשלה? קרדיט צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

 


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר