שיטת NLP: הכירו את פז אושרן. צילום: יח"צ
שיטת NLP: הכירו את פז אושרן. צילום: יח"צ

חשיבה חיובית: פז אושרן מאתגר את התפיסה הרווחת באוכלוסייה

חשיבה חיובית על פי המודל של "תחשוב טוב יהיה טוב" ו"הילחם במחשבות השליליות שלך", היא אשליה שאינה מספקת לנו דבר, מלבד עייפות נפשית ומלחמות פנימיות. פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, מסביר מדוע חשוב לחשוב מחשבות שליליות וכיצד הן מבטיחות לנו עתיד טוב יותר

פורסם בתאריך: 22.7.20 07:38

מי מאיתנו לא מכיר את הסיסמה "תחשוב טוב ויהיה טוב"? ומי מאיתנו לא ניסה להילחם בכל הכוח במחשבות השליליות שלו?. פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, בעלי בית הספר ללימוד NLP חושב דווקא הפוך לגמרי.

"תחשוב רק חיובי ואל תחשוב מחשבות שליליות", זו סיסמה ריקה מתוכן שמייצרת נזק, משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה: להילחם במחשבות השליליות שלנו זה יוצר קונפליקטים ומלחמות פנימיות. אם אומרים למישהו לחשוב חיובי הוא מבין מזה שאסור לו בכלל לחשוב שלילי, ואז, איך שקופצת לראשו מחשבה שלילית הוא מיד נלחץ ונלחם בה".

ומה זה עושה לו?

"המלחמה במחשבות השליליות מובילה לקונפליקטים ומלחמות פנימיות שמעייפות אותנו ולא עושות שום דבר חיובי".

מהי הסיבה השניה לכך שמלחמה במחשבות שליליות יוצרת נזק?

"הסיבה השניה היא, שמחשבות שליליות הן לא באמת שליליות. אם אצל אדם כלשהו עולה מחשבה לדוגמה, שאולי בת הזוג שלו רוצה להיפרד ממנו, ייתכן שבזכות המחשבה הזו הוא יתחיל להשקיע בבת הזוג שלו ויהפוך את הזוגיות לטובה וחזקה יותר ואז המחשבה לא באמת שלילית. מחשבות שליליות לא עושות לנו רע, להפך – הן עוזרות לנו להתכונן לרגעים ולמצבים כדי שנבוא אליהם מוכנים וטובים יותר. מחשבות שליליות הן לא באמת שליליות, כאשר אנו לומדים מהן, ואחת הבעיות היא שאנשים לא חושבים מספיק מחשבות שליליות ולא מכינים את עצמם לכל הבעיות שיכולות לצוץ".

אם אין כזה דבר 'חשיבה שלילית', אז למה אנשים בכל זאת מחפשים לחשוב חיובי?

הדרך לשנות את האוטומטיים במוח, היא לשאול שאלות חיוביות. רוב האנשים קמים בבוקר ושואלים את עצמם, מה הולך להתפקשש? ממה אני הולך להתבאס היום? ואלו שאלות שאין להן דרך ליצור תרחיש חיובי ומעצים, הן ממקדות את המוח למחשבות מדכאות. לכן, צריך לשאול שאלות שיובילו לתרחישים חיוביים, כמו למשל: מה אני הולך ללמוד היום, במה אני הולך להתקדם, אילו פעולות אני יכול לעשות כדי ליצור שינוי חיובי בחיים שלי?"

מה היא חשיבה חיובית ומהי חשיבה שלילית?

"חשיבה חיובית היא חשיבה שמעצימה ומחזקת אותנו ועושה לנו טוב. חשיבה שלילית כוללת את התרחישים הרעים שעוברים לנו בראש כלפי סיטואציה או מצב מסוים".

מדוע אנשים "נלחמים" במחשבות השליליות?

"אנשים נלחמים במחשבות השליליות כי הם פוחדים להתעמת איתן וללמוד מהן. הבעיה היא, שאם לא נחשוב גם על הדברים השליליים, למעשה לא נלמד מהם, לא נסיק מסקנות נכונות ולא נתכונן לתרחישים דומים. תת המודע מתנגד לדחיית המחשבות השליליות, הוא "דוחף" להתעסקות בהן כצורך טבעי ונכון, וכשאנשים נלחמים בכך, מתחילות אצלן מלחמות פנימיות".

מה מומלץ לעשות במקום זה?

"במקום להילחם במחשבות השליליות, עלינו להשתמש במחשבות הללו כדי להעצים את עצמנו. לדוגמה, אדם שזומן לראיון עבודה לעוד מספר ימים וחושש מאוד להיכשל בראיון כיוון שהוא רוצה מאוד את התפקיד. במהלך הימים האלו עד לזמן הראיון, הוא יכול להיות מוצף במחשבות שליליות כמו: ,מה יקרה אם ישאלו אותי שאלה בתחום שאיני מכיר?, או, ,מה אם שפת הגוף שלי תשדר לחץ וחרדה?' – למחשבות השליליות לכאורה, יש מטרה חיובית. הן יכולות להוביל אותו למשל, ללמוד טוב יותר נושאים שאינו מכיר כדי להתכונן טוב יותר לשאלות בראיון, או ללמוד את נושא שפת הגוף, כדי להבין איך היא משפיעה על החלטות של אנשים אחרים וכיצד לנהל את שפת הגוף שלו באופן מיטבי בזמן הראיון.

"לכן, אופן העבודה הנכון עם המחשבות השליליות, זה לא להילחם בהן או להשתיק אותן. העבודה הנכונה עם מחשבות שליליות היא להפוך אותן למעצימות. אם עולה תרחיש שלילי, המחשבות האלו יעזרו לנו להתכונן טוב יותר לתרחיש כדי שנצא מועצמים יותר ומחוזקים מכך".

מה צריך לעשות עם מחשבות שליליות?

"צריך לשאול את עצמנו – 'מה המחשבה הזו באה ללמד אותי'? ברגע שאני מגיע מהתפישה הזו ולא נלחם במחשבה השלילית, המחשבה לא נלחמת בי בחזרה, ויותר מזה, אני מבטיח לעצמי עתיד טוב יותר, כי אז אני יכול לשאול את עצמי – 'איך אני מבטיח שהתסריט הזה שרץ לי בראש, לא יקרה'. אולי אני יכול לעשות משהו אחרת, לפעול בצורה אחרת, לחשוב ולהתנהג אחרת וברגע שאני משנה את התהליכים, המחשבה כבר אינה שלילית כי היא לימדה אותי איך ליצור תוצאות טובות".

פז אושרן הוא מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה (ארה"ב), בעל קליניקה בראשון לציון ובית ספר בתל אביב. מחבר סדרת רבי המכר "איך להיות מגנט חברתי" המבוססת על השיטות שפיתח. פז עוזר לצעירים להיות מומחים בתקשורת בין אישית ופענוח שפת גוף.

לפרטים נוספים:

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לאתר

רוצים לשפר את הביטחון העצמי? (Shutterstock). צילום: יח"צ ובאדיבות פז אושרן

רוצים לשפר את הביטחון העצמי? (Shutterstock). צילום: יח"צ ובאדיבות פז אושרן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר