שחר לוי
שחר לוי

מתכון לשבת | המומחיות של שחר לוי: "אוכל שמחבר בין אנשים. אוכל שמבשלים בסירים גדולים"

הוא מאמין שאוכל זה האמצעי היעיל ביותר לבניית קשר בין בני אדם, המנה האהובה עליו היא שניצל ופירה ועד היום הוא זוכר את הפנקייקים שהכין להורים כשהיה בן שבע. נכנסנו למטבח של שחר לוי ויצאנו עם מתכון ללחמניות ממולאות

פורסם בתאריך: 7.12.18 07:46

קצת על עצמך: בן 31, תושב הרצליה הצעירה, מרכז את התוכנית של פרויקט מסע בתל אביב, והייתי שליח של הסוכנות היהודית. בוגר המרכז הבינתחומי בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה. הייתי קצין מודיעין קרבי ואני רב סרן במילואים. הייתי מדריך של איגי (ארגון נוער גאה) ורכז מחוז שרון של איגי, והקמתי מועדון נוער להט"בי בכפר סבא. אני חלק מסיעת מרצ התנועה הירוקה הרצליה, מפיק מסיבות ופעיל בחיי לילה.

רקע בעיר: נולדתי וגדלתי בהרצליה. למדתי ביסודי בלב טוב ובחטיבת זאב ואחר כך בתיכון אלון ברמת השרון במגמת תיאטרון. אני הדור השלישי בעיר מהמשפחה שלי. זאת העיר הכי שווה שיש, אנשים איכותיים, עיר שוויונית וליברלית, ירוקה, יש לה ים ואין סיבה שלא לאהוב אותה.

מאיפה האהבה שלך למטבח? האהבה שלי למטבח הגיעה מהבית, מהחיבור שאוכל מייצר בין אנשים. אוכל זה האמצעי היעיל ביותר לבניית קשר ואמת בין בני אדם. כולם בבית תמיד בישלו ואוכל היה מרכיב מרכזי בכל אירוע. היו ימים שפשוט כולם בישלו ביחד. ראיתי את אמא מבשלת בבית והצטרפתי אליה מגיל צעיר.

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? לא יודע אם יש לי דבר כזה, אבל אני בהחלט אוהב את Michael Pollan שהוא חוקר היסטורי של אוכל. יש לו תוכנית נהדרת בנטפליקס שנקראת Cooked והוא כתב גם ספר על התפתחות האוכל והתהליכים של האוכל.

מה המנה האהובה עליך? המנה האהובה עלי היא שניצל עם פירה וסלט. הכי פשוט, הכי טעים והכי נכון. לא צריך להסתבך.

בישול או אפייה? בישול, כי זה יותר חופשי ופחות מחושב ומדויק כמו אפייה. בבישול יותר רגש בא לידי ביטוי וזה יותר מתאים לי.

מה התבלין שלך? אהבה. לא, סתם בצחוק. אני לא אוהב תבלינים. מעדיף צמחי תבלין טריים – בזיליקום, רוזמרין, עלי דפנה, סומק ואגוז מוסקט, ומה שבטוח קורנית (טימין).

מה בתפריט של יום שישי? עוף בתנור עם ירקות ואורז. דברים שיכולים לחלוק כולם יחד. יותר דברים שאפשר לשים במרכז השולחן וכולם יכולים לאכול מהם ביחד. למשל תבשילים, אורז, עוף, קציצות, סלטים, מאפים וחלה.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? פנקייקים לארוחה משפחתית בשבת בבוקר. הייתי בן שש או שבע. ההורים ישנו עד מאוחר אז אנחנו, אחותי הקטנה ואני, היינו מכינים ארוחות בוקר ומעירים את ההורים ואוכלים כולם ביחד.

מה המומחיות שלך במטבח? אוכל שיתופי, אוכל שמחבר אנשים, שגורם לך לתקשר ולבנות דברים ביחד. אני מתכוון לאוכל שמבשלים בסירים גדולים ובמגשים ושיהיה חיבור בין המנות על השולחן עצמו, כלומר הכל מוגש ביחד.

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? ג'לי מציר בשר. זה נורא. לא ממליץ. זה כמו הג'לי של הגפילטעפיש רק מבשר. עשיתי את זה כי צריך לטעום דברים ולנסות דברים חדשים. אני לא יכול להגיד על דברים שאני לא אוהב אותם מבלי שטעמתי אותם.

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? צלפים. יש להם טעם נורא לדעתי, אבל בכללי אני מוכן לבשל ולנסות הכל.

 

 

חלות קטנות במילוי מעורב ירושלמי, מתכון של שחר לוי

לחמניות של שחר לוי

לחמניות של שחר לוי

המצרכים לבצק:

7 כוסות קמח (קילו)

3 כפות שמרים יבשים

חצי כוס סוכר

כפית מלח

2 כפות קינמון

3 ביצים טרופות

חצי כוס שמן

כוס + 3/4 כוס מים חמימים

המצרכים למילוי:

לבבות, כבדים, פרגיות וטחול

תיבול "מעורב" של חברת טעם וריח

אופן ההכנה:

מערבבים את כל המצרכים היבשים יחד, ואז מוסיפים את המצרכים הרטובים (הביצים, השמן והמים). לשים במיקסר כ-12 דקות, עד שהבצק רך ואחיד ונפרד מדפנות הקערה (לישה ארוכה מומלצת). נותנים לבצק לתפוח.

בינתיים, מקפיצים את הבשר במחבת למשך חצי דקה בלבד, יחד עם התיבול.

מכינים מהבצק כדורים, שיתאימו לתבנית מאפינס, משטחים וממלאים בבשר. סוגרים את הכדורים ומכניסים לתנור ל-17 דקות בחום של 180 מעלות.

להגיש עם סלסלת עגבניות קרה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר