שירלי גל
שירלי גל

מתכון לשבת | עם שירלי גל: "גדלתי בבית שבו המטבח הוא לב העניינים"

יש לה עסק לבישול ביתי, היא פעילה בקהילת המתנדבים המבשלים דינל'ה והיא לא תשכח את עוגת יום ההולדת שהתבקשה להכין לכלב. לשירלי גל יש גם מתכון לעוגיות ספירלה מרוקאיות

פורסם בתאריך: 28.2.19 19:12

קצת על עצמך: "אני שירלי גל, בת 32, בעלת עסק לבישול ביתי 'במטבח של שירלי'. בעלת תואר בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה ותעודת מעצבת הום-סטיילינג. אך לבי במטבח. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מבשלת ואופה עוגות לחברים ולמשפחה. לפני כחודש השקתי את האתר שלי shirleycooks.com, ודרכו ניתן להזמין ממני אוכל מתוך תפריט, פתרון טוב בעיקר לאימהות עובדות. אני מכינה גם עוגות ועוגיות לסופי שבוע וספיישלים לחגים. ויש לי ערוץ יוטיוב עם מתכונים תחת השם Shirley Cooks.

"אני אוהבת לשלב בין שתי אהבות גדולות שלי – האוכל והים. יצאתי מספר פעמים להפלגות באירופה, שם השתתפתי בסדנאות בישול. יצא לי לסייר במטבחים של האוניה, שם הראו לנו איך מוציאים אלפי מנות גורמה מדי יום. צפיתי בעשרות טבחים עובדים בהתלהבות ובמרץ, וכך ביניהם, בלב ים, הרגשתי בבית".

רקע בעיר: "נולדתי וגדלתי בהרצליה. למדתי בתיכון היובל, המשכתי לשירות הצבאי ומשם ללימודים אקדמיים. עם השנים הקמתי משפחה וכיום אנו גרים בהרצליה, נהנים מהים והחופים. כמו כן, אני לוקחת חלק בבישול בפרויקט המדהים של קהילת דינל'ה שפועלת בעיר".

מאיפה האהבה למטבח? "גדלתי בבית שבו המטבח הוא לב העניינים – תמיד מואר, תמיד מזמין ותמיד שופע בכל טוב. כבר מגיל צעיר עזרתי לאמא עם הבישולים. בהתחלה הפרדתי עלי ירק, בררתי אורז וקילפתי תפוחי אדמה. לאט  לאט קודמתי לתפקידים בכירים במטבח המשפחתי. בנוסף, מגיל צעיר זכיתי לבלות במטבח עם סבתא מרים ז"ל. היא לימדה אותי לבשל מאכלים פרסיים. הייתה לה גינה גדולה עם ורדים. בתור ילדה הייתי צופה בה קוטפת את העלים, מייבשת, ומכינה מהם מי ורדים. כשהייתי סטודנטית עבדתי בקונדיטוריות, שם הכנתי קינוחים. רוב המומחיות שלי זה באמת אוכל ביתי עדתי".

שף או קונדיטור אהוב? "אני אוהבת ללמוד מכל אחד אבל ברור שאמא. אמי אלופה בבישול המרוקאי ובבישול הפרסי".

מה המנה האהובה עלייך? "במסעדות תמיד אזמין פוקאצ'ה עם שמן זית וחומץ בלסמי (השילוש הקדוש). בכל שעה אחרת אשמח לשווארמה בלאפה".

בישול או אפייה? "גם וגם. ההבדל עבורי בין בישול ואפייה הוא באווירה – כשאני מבשלת אני תמיד שמה מוזיקה ברקע. מצד שני כשאני אופה, אני צריכה את השקט והריכוז במדידה של כמויות, זמנים וכדומה. הבישול הוא יותר חופשי ואינטואיטיבי, אפשר לומר שיותר שמח, ולרוב אעדיף לבשל".

מה התבלין שלך? "פפריקה. נמצאת קבוע על המדף ואני משתמשת בה כמעט בכל מנה. אין לה תחליף".

מה בתפריט של יום שישי? "בדרך כלל אורז פרסי עם תבשיל מעניין או קוסקוס ומפרום עם מרק ירקות ודגים, מבחר סלטים וכמובן עוגה טובה לקינוח".

מה היתה המנה הראשונה שהכנת? "פיצה פיתה. כבר בגיל בית ספר יסודי הייתי פותחת פיתה, מורחת רסק עגבניות, מוסיפה גבינה צהובה, זיתים ועגבניה ומכניסה לתנור לכמה דקות. מהר מאוד הבנתי כמה קל וכיף ליצור מנות חדשות מהמרכיבים הפשוטים שנמצאים במטבח".

מה המומחיות שלך במטבח? "בישול ביתי טרי ומפנק. אני מאמינה בפשטות, גם כדרך חיים. במטבח אני שמה דגש רב על אסתטיקה ומקפידה להשתמש בחומרי גלם טריים – בשר טרי, שום טרי, ירקות טריים. אני לא משתמשת בכלל באבקות מרק למשל".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? לאחרונה ביקשו ממני להכין עוגת יום הולדת לכלב. הכנתי עוגה בריאה לכלבים שעשויה מיוגורט, בננה, גזר ושיבולת שועל. על פניו נשמע ראוי למאכל אדם ואולי גם טעים. בפועל, מדובר בעוגה ללא סוכר, ללא קמח וללא מתפיחים. אבל הכלב ליקק את הצלחת".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "חרקים או בעלי מחושים".

 

מתכון לשבת: עוגיות ספירלה מרוקאיות

מתכון של סבתא יקוט ז"ל

מדור אוכל- עוגיות ספירלה מרוקאיות מתכון של סבתא יקוט ז”ל

המצרכים (מתקבלות כ-55 עוגיות גדולות):

400 גר' חמאה רכה

2 כוסות סוכר

2 שקיות סוכר וניל

2 ביצים

1 קילו קמח

2 שקיות אבקת אפייה

חצי כוס שומשום

שליש כוס מיץ תפוזים

2 כפות קקאו

אופן ההכנה:

במיקסר עם וו גיטרה מערבבים חמאה, סוכר, סוכר וניל וביצים. מוסיפים קמח, אבקת אפייה ושומשום ולשים עד שהבצק מתאחד. מוסיפים, תוך כדי לישה, מיץ תפוזים ולשים עד לקבלת בצק רך ונוח לעבודה. מחלקים את הבצק לשני כדורים שווים. מוסיפים למחצית מהבצק קקאו ולשים עד לקבלת בצק בצבע אחיד. מחלקים כל כדור לשניים, לקבלת שני כדורים לבנים ושני כדורים חומים.

על גבי נייר אפייה, מרדדים כל אחד מהכדורים לצורת עלה מלבני בעובי חצי ס"מ. מניחים מלבן לבן על מלבן חום ומרדדים קלות. מגלגלים את המלבן שהתקבל לצורת רולדה ופורסים פרוסות שוות. מומלץ לגלגל בעזרת נייר האפייה כדי שהבצק לא ייסדק. באותו אופן יוצרים רולדה נוספת משני כדורי הבצק הנותרים.

מניחים את העוגיות באופן מרווח בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בחום של 180° כ- 15 דקות, עד להזהבה. מצננים. טובלים בקפה ונהנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר