דדי סוויסה
דדי סוויסה

מתכון לשבת | "עליזה היא הבשלנית הכי טובה שאנחנו מכירים"

לפני שנה פתחו דדי סוויסה ויניב דהן את "עליזה" – המעדנייה השכונתית הקרויה על שם אמא של חבר - שם אפשר ליהנות גם מארוחה טובה ומבירה קרה. ויש להם גם מתכון לקציצות בקארי

פורסם בתאריך: 24.5.19 08:08

קצת על עצמך: "שמי דויד סוויסה, אבל כולם קוראים לי דדי. אני בן 31, נולדתי בהרצליה. היום אני שותף, עם יניב דהן, במעדניית עליזה שפתחנו לפני כשנה. הרעיון המרכזי בעליזה הוא שזאת מעדנייה שמדברת לכולם, קצת כמו לבוא הביתה לאמא. לאוכל שאתה אוהב ולאווירה מחבקת".

רקע בעיר: "אני יליד הרצליה, כל חיי גדלתי בעיר וכנראה שגם לא אעזוב אותה. למדתי בתיכון היובל ושיחקתי שנים רבות כדורגל במכבי הרצליה".

מאיפה האהבה למטבח? "כבר בגיל צעיר התעניינתי במטבח ובעיקר באוכל של סבתא שלי, שהיא הבשלנית הכי טובה שפגשתי. את דרכי בתחום האוכל התחלתי בבית קפה ברלי בתל אביב. קדישמן היה לקוח קבוע שלי וגם יש לי פורטרט שלי שהוא צייר לי בזמנו. לאחר מכן התגלגלתי בין כמה בתי קפה עד שהגעתי לבית הספר של המקצוע מבחינתי – ארקפה. עבדתי בארקפה הרצליה במשך שמונה שנים וניהלתי את סניף משכית, שם גם הכרתי את יניב דהן. לפני שנה פתחנו יחד את המעדנייה השכונתית עליזה. עליזה היא אמא של חברים מאוד טובים שלנו והיא הבשלנית הכי טובה שאנחנו מכירים. היא גם העבירה לנו כמה מתכונים שאנחנו מכינים בעליזה, כמו למשל קובה סלק.

"החיבור ביני לבין יניב היה טבעי. אני רציתי לפתוח מקום משלי, וחלמנו יחד את עליזה – מקום שייתן מענה לאוכל ביתי לקנות הביתה או לאכול במקום, מוצרים טובים ללכת הביתה ולבשל מעדנים בעצמך, גבינות נקניקים ויינות הכל תוצרת הארץ ובאיכות הכי גבוהה. מקום שכיף לשבת בו לשתות בירה קרה מהחבית או סתם לאכול ארוחה טובה".

שף או קונדיטור אהוב? "אייל שני. אני אוהב את היכולת שלו להגיש את האוכל פשוט במלוא תפארתו. הוא לימד את האמריקאים לאכול כרובית".

המנה האהובה עליך? "מטבוחה של סבתא שלי. אני לא מצליח לשכפל אותה. בסוף, בבישול הביתי, יש הרבה משקל ליד ולסבתא שלי יש המון קסם ואהבה בידיים".

בישול או אפייה? "בישול, אני לא חובב מתוקים. מבחינתי קינוח זה סטייק טוב".

מה התבלין שלך? "פפריקה חריפה בשמן. זה תבלין מרכזי במטבח המרוקאי שעליו גדלתי".

מה בתפריט של יום שישי? "דג מרוקאי. מנה קלאסית ומנחמת, באה טוב עם חלה טרייה בצד. יום שישי הוא היום הכי מפואר במטבח שלי, פעם זה היה בבית והיום זה בעליזה. יש חגיגה של מטעמים מכל הסוגים שיהפכו את השישי למיוחד במינו".

מה המנה הראשונה שהכנת? "פסטה ברוטב עגבניות בסגנון פוטנסקה איטלקי. הייתי בן 14, היתה לי חברה ורציתי להרשים אותה. זו הפסטה הכי טעימה שהכנתי עד היום".

מה המומחיות שלך במטבח? "אני אוהב להכין אוכל שמלכד אנשים, אוכל שעושה שמח בלב. אצלי במעדנייה אפשר למצוא מענה לכל מצב רוח, פחמימות, תבשילים ביתיים קלאסיים לצד גבינות מדהימות וטאפאס שכיף לנשנש ליד הדרינק".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "טחול של פרה. היה לי מחסום עם איברים פנימיים וזה מה שהיה בבית, אז הרכבתי מנה מכל מיני שאריות במקרר. מילאתי את הטחול בבשר טחון, שומן ותיבול, תפרתי אותו, הכנסתי לאפייה ופרסתי כמו עוגה. יצא מעולה".

מה לא תסכים לבשל או לאכול? "אני שומר כשרות, ולא אכניס למטבח שרצים או חזיר".

מתכון לשבת

קציצות עוף בקארי ובזיליקום

המצרכים לקציצה:
800 גר' חזה עוף טחון
צרור פטרוזיליה קצוץ
צרור כוסברה קצוץ
בצל אחד מגורד בפומפייה
תפוח אדמה אחד מגורד בפומפייה
כף תבלין ראס אלחנות
מעט פלפל לבן
מלח לפי הטעם
כף שמן

המצרכים לרוטב ואופן ההכנה:
מטגנים עד הזהבה 2 כפות שום כתוש טרי ו־4 בצלים לבנים חתוכים לקוביות. מוסיפים 2 כוסות מים, 2 ליטר עגבניות טריות מרוסקות, 2 כפות פפריקה מתוקה ובנוסף כף גדושה של קארי ו-20 עלי בזיליקום. את הקציצות מקבבים לגודל של כדור פינג פונג, ובסוף בישול הרוטב מוסיפים לסיר לחצי שעה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר