רונית צין-קרסנטי צילום שרית גופן

על מקל: לעיתונאית שהפכה למומחית לממתקים יש בשבילכם מתכון מיוחד

אחרי 12 שנה כעיתונאית רונית צין-קרסנטי הגשימה חלום, הפכה לקונדיטורית והתמחתה בהכנת ממתקים. אל תפספסו את המתכון שלה לסוכריות על מקל

פורסם בתאריך: 28.6.19 13:17

קצת על עצמך: "אני רונית צין-קרסנטי, בת 42, נשואה פלוס שתי בנות. למדתי תואר ראשון בתקשורת במכללה למינהל ותואר שני בלימודי ביטחון באוניברסיטת תל אביב. הייתי עיתונאית במשך 12 שנים. עבדתי שנים רבות באולפני הרצליה כתחקירנית בתכנית הבוקר, כתבת בתוכנית של ניסים משעל והעורכת של התוכנית של אודטה. אחר כך עברתי לעיתונות וכתבתי במוסף סגנון של מעריב, לאחר מכן הצטרפתי לצוות ההקמה של עיתון כלכליסט וכתבתי במוסף סוף השבוע של העיתון. לפני 7-6 שנים החלטתי לעשות הסבה, במקביל לעבודה בכלכליסט. עולם העיתונות התחיל לדעוך והיתה חסרה לי מאוד יצירה מעשית בנוסף לכתיבה. אז התחלתי ללמוד את תחום המגדנאות בלימוד עצמי ולאחר מכן בבית הספר הגבוה למקצועות הקונדיטוריה 'אסטלה'. למדתי מגדנאות ופטיסרי מתקדם בבית הספר הגבוה לקולינריה 'בישולים' ועשיתי השתלמויות בתחום במקומות שונים בפריז.

"לפני ארבע שנים הוצאתי בהוצאה עצמית את הספר 'כישופי סוכר', הספר הראשון בישראל שמלמד להכין ממתקים בעבודת יד. הספר היה הצלחה מסחררת ואף זכה באוסקר של ספרי הבישול בתור ספר הבישול הטוב בישראל לשנת 2015 והגיע כפיינליסט בתחרות העולמית. דרך המותג שלי 'צינקה קונפיסרי' (www.tsinka.co.il) אני מוכרת את הממתקים שאני מייצרת ומעבירה סדנאות להכנת ממתקים. בנוסף, אני עובדת על ספר נוסף בתחום הממתקים והאפייה, שמיועד לילדים בעקבות דרישה של הבנות שלי, ומתרגמת את הספר שלי 'כישופי סוכר' לאנגלית עבור הוצאה לאור בחו"ל".

רקע בעיר: "גדלתי בנתניה ואני תושבת הרצליה ב־12 השנים האחרונות".

מאיפה האהבה למטבח: "אני אוהבת את היצירתיות שאפשר לבטא במטבח. אמא שלי תמיד שנאה לבשל, למרות שהיא מבשלת מעולה, ואני תמיד אספתי את מדורי האוכל של לאישה וביצעתי ניסיונות. מגיל צעיר אני מטפחת אוסף ספרי בישול ואפייה. אני מאד אוהבת לארח ומאד אוהבת כלים יפים. אז הכל מתחבר ביחד".
שף או קונדיטור אהוב: "פייר הרמה. הוא גאון. תמיד נמצא עשרה צעדים לפני כולם, יודע להמציא את התחום מחדש. שילובי הטעמים שלו מופלאים והיצירתיות שלו בלתי נגמרת. לשמחתי, השתתפתי בחודש שעבר בסדנה שהוא העביר בפריז והענקתי לו את הספר שלי במתנה. הוא החמיא לי על הספר למרות שלא הבין מילה וביקש שאכתוב לו הקדשה. כמעט התעלפתי מהתרגשות".

מה המנה האהובה עלייך? "פיצה. בלי התלבטות בכלל".

בישול או אפייה? "אני חושבת שאני נהנית משניהם כי הם תחומים משלימים, אך מכיוון שהמקצוע שלי יותר נוגע לאפייה אז אני נוטה לשם".

מה התבלין שלך? "סוכר. ברור".

מה בתפריט של יום שישי? "בכל שבוע יש משהו אחר. בשבוע שעבר החלטתי להתנסות בקובות עיראקיות עם עוף ותבשיל של קציצות בפול. לפעמים אני מכינה מרק עוף וקוסקוס, לפעמים אנחנו עושים ארוחה יוונית של דגים על האש ולפעמים אני מכינה עם הבנות שלי פסטה בעבודת יד".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "מעין קלאב סנדוויץ גבוה מאוד מלחם שלם לארוחת בוקר בהפתעה להורים שלי. הייתי בת עשר וזה היה לכבוד יום הולדת של אמא שלי. ראיתי את המתכון בעיתון לאישה, גזרתי אותו, הלכתי לקנות את החומרים והחבאתי אותם במקרר. אין לי מושג איך אמא שלי לא עלתה עלי. קמתי בשבת בבוקר מוקדם מאוד והכנתי את המנה וזו היתה הפתעה מוצלחת".

מה המומחיות שלך במטבח? "פנקייקים של שבת בבוקר ובכלל ארוחות בוקר".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "פשטידת תפוחי אדמה וביצים קשות לפסח. זה יצא זוועה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אני צמחונית אדוקה מגיל צעיר מאוד. עד שנולדו בנותיי גם לא הסכמתי לבשל בשר, עוף או דגים אבל כדי שהן יוכלו לעשות את הבחירה בעצמן אני חושפת אותן לכל דבר ושמה כפפות. לצערי, מכיוון שאני צמחונית אני לא יכולה לטעום את המרשמלו שאני מכינה כי הוא מכיל ג'לטין".

 

מתכון לשבת

סוכריות על מקל

צילום שרית גופן. סטיילינג אינה גוטמן

המצרכים:
500 גר' סוכר
140 גר' גלוקוז
150 גר' מים
צבע מאכל
תמצית טעם

אופן ההכנה:
מסדרים מקלות לסוכריות על נייר אפייה. מרתיחים את הסוכר והמים, מוסיפים את הגלוקוז חם. מבשלים עד ל-152 מעלות. מוסיפים את צבע המאכל ואת תמצית הטעם ומוזגים בזהירות רבה את התערובת על הקצה העליון של המקלות. אחרי שהסוכריות מתקררות ומתקשות עוטפים מיד בצלופן כדי למנוע כניסת לחות. אפשר להכין עם התערובת גם תפוחים מסוכרים- נועצים מקל בבסיסו של כל תפוח וטובלים בתערובת. מניחים על נייר אפייה לכמה דקות, עד שהתפוחים מתייבשים. עוטפים היטב בצלופן למניעת לחות.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר