מתוך האינסטגרם של לינור קסם

רעבים? כדאי לכם לבקר באינסטגרם של לינור קסם. ויש לה גם מתכון לשבת

את המנות שלינור קסם ממציאה, מבשלת ומצלמת תוכלו למצוא באינסטגרם שלה. היא לא יכולה בלי בהרט מעפולה ודגים בשישי, וגם חושפת מתכון לכדורי אורז אדום

פורסם בתאריך: 21.11.19 18:04

קצת על עצמי: “אני לינור קסם, בת 28, נשואה וגרה בהרצליה. אני בוגרת לימודי תעודה בשיווק ויזמות נדל״ן ובהנהלת חשבונות, ובשנים האחרונות אני סטודנטית לחינוך במכללת לוינסקי. כשאסיים את הלימודים אהיה מורה למתמטיקה ביסודי. כרגע אני עובדת בתור מטפלת לילדים. מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת אוכל, בכל הצורות מכל העדות ומכל הסגנונות. אחד הדברים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש הוא לטעום משהו שעוד לא טעמתי. בשנים האחרונות עבדתי בתחום המסעדנות, כמו רוב הסטודנטים, אך מצאתי את עצמי מאוד אוהבת את התחום. גם בתור מלצרית תמיד נהניתי להיכנס למטבח ולעזור לטבחים להוציא סרוויסים. בשנתיים האחרונות האהבה למטבח התחזקה. גיליתי שאני ממש נהנית לבשל, להמציא מתכונים חדשים, לצלם את האוכל שאני מכינה וגם לשתף אותו ברשתות החברתיות ולפרסם את המתכונים שלי. linor_kessem – באינסטגרם”.

לינור קסם

רקע בעיר: “תושבת הרצליה מאז ומתמיד. גדלתי בנווה עמל והיום אני מתגוררת במרכז העיר. למדתי ביסודי בבית הספר גורדון, אחר כך בחטיבת הביניים זאב ואז בתיכון חדש בהרצליה”.

מאיפה האהבה לאוכל: “אני חצי רוסיה וחצי מרוקאית כך שהמטבח שעליו גדלתי ממש חצוי. מצד אחד סירים וצהלולים של בית מרוקאי, עם סירים ענקיים וקוסקוס של יום שלישי ומצד שני הכי אוכל רוסי כמו בורשט, פלוף ופילמני. הסבתא המרוקאית שלי הייתה טבחית כל חייה, הסבתא הרוסייה קונדיטורית. כנראה שהאהבה הגיעה מהגנים, משני הכיוונים”.

שף או קונדיטור אהוב: “קרין גורן. הדרך שבא היא מדברת על אוכל גורמת לי להזיל ריר”.

המנה האהובה: “פאייה! מנת אורז ספרדי בדרך כלל מגישים אותה עם דגים, פירות ים וזעפרן”.

בישול או אפייה: “אני יותר בקטע של בישול. אוכל של בית, מתכונים מבית סבתא. בעיניי, בית זה ריחות של בישולים”.

מה התבלין שלך: “בהרט, אבל לא סתם כזה מהסופר. חמותי מביאה לי בהרט מחנות תבלינים מעפולה. באמת שהוא משהו מיוחד”.

מה בתפריט של יום שישי: “כמעט בכל שישי אני מבשלת ומאחרת את המשפחה או החברים. אין שישי בלי דגים, אני מכינה חריימה חריף וזו מנה פשוטה אך מנצחת. התפריט של שישי די משתנה וזה בעיקר לפי מצב הרוח שלי. לפעמים חצילים ממולאים בבשר, טורטיות בשר טחון וצנוברים, קובה סלק או סתם סמבוסק חומוס קריספי כזה שבא לנשנש עוד לפני שמתיישבים לאכול”.

המנה הראשונה שהכנת: “תמיד התחברתי למטבח האיטלקי, ובכלל אני בן אדם של גבינות יותר מבשר. בגיל 14 הכנתי פסטה ברוטב שמנת פטריות. יצא טעים, ומאז ועד היום המתכון לא השתנה”.

המומחיות שלך במטבח: “אין משהו ספציפי. אני נהנית להכין דברים מכל מיני סגנונות. אבל בכל זאת אני חושבת שאוכל איטלקי , פסטות לזניות”.

המנה הכי מוזרה שהכנת: “דודקה תאי. זה מאפה יווני שעשוי מבצק פילו עם גבינות ודבש מעל. זה לא שהוא מוזר, הוא מאוד טעים, אבל אך השילוב בין המתיקות של הדבש לגבינות לא תמיד באה בטוב לכולם”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: “אין דבר כזה. אני אוכלת הכל ותמיד אשמח לטעום עוד משהו שעדיין לא אכלתי”.

מתכון לשבת: כדורי אורז אדום

אורז אדום. קרדיט: לינור קסם

המצרכים:
2 כוסות אורז עגול,
כוס וחצי מים רותחים
כף וחצי רסק עגבניות
מלח ופלפל לפי הטעם
חצי כפית פפריקה מתוקה
רבע כפית אבקת מרק עוף
3 כוסות שמן (לטיגון עמוק)
פירורי לחם
כפית קמח
קמצוץ פפריקה מתוקה
שתי ביצים

אופן הכנה:
בכוס גדולה מכינים את הרוטב האדום מהרסק עגבניות עם מעט מלח ופלפל, פפריקה אדומה ואבקת מרק עוף. מערבבים הכל ומוסיפים מים חמים, עד שלושת רבעי גובה הכוס, ומניחים בצד.

הכנת האורז: מטגנים את האורז במעט שמן עד שהוא הופך לשקוף. מוסיפים את המים הרותחים ועוד את הכוס עם הרוטב האדום ומערבבים. סוגרים את המכסה ומבשלים על להבה נמוכה למשך 25 דקות. בתום הבישול מחכים שהאורז יתקרר מעט כדי שנוכל לעבוד איתו.

בקערה אחת מכינים בלילה משתי ביצים, קמצוץ פפריקה וכפית קמח. בקערה שנייה שמים פירורי לחם. מכינים מהאורז כדורים (יש להדק אותם היטב), טובלים בבלילה ולאחר מכן בפירורי הלחם.

מחממים סיר קטן עם שמן עמוק, ורק כאשר השמן רותח מכניסים אליו את הכדורים. בכל פעם מכניסים ארבעה-חמישה כדורים ולא יותר. מוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

שבת שלום
בתאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר