שולי שלתיאל. צילום אבירז רז
שולי שלתיאל. צילום אבירז רז

שולי שלתיאל לא מתחילה לבשל בלי נעלי ספורט. לשבת היא מכינה לכם מפרום

שולי שלתיאל התחילה לבשל מהגעגועים כשעברה לגור בלוס אנג'לס. היום היא מתמחה באוכל טריפוליטאי וחושפת את הסוד שלה: בז'ר

פורסם בתאריך: 20.2.20 13:34

קצת על עצמך: "אני שולי שלתיאל, בת 51 מרעננה. נשואה לאריאל ואמא לקארין (23.5), איב (21) ואיתי (13.5). הילדים שלי הם חיי וכל אחד ואחת מהם אישיות מיוחדת משלה. אני קוסמטיקאית במקצועי ומאוד אוהבת בישול ואפייה. כשהייתי צעירה יותר אהבתי מאוד לרקוד ריקודי עם ואפילו הופעתי באירועים עם להקה. אבל היום אני מאוד אוהבת את המטבח. הוא חדר העבודה שלי, במילים אחרות 'חדר הבריחה שלי'. כשאני מחליטה לבשל אני נועלת נעלי ספורט, שמה מוזיקה טובה ומתחילה לבשל (וגם קצת רוקדת). במטבח אין לי פחד, אני יוצרת".

רקע בעיר: "אחרי 22 שנה בלוס אנג'לס החלטנו לחזור לארץ הקודש והבנו שרעננה זו העיר שאנחנו צריכים לגור בה. הגענו לכאן לפני תשע שנים בערך. הבנות שלי סיימו כאן תיכון והבן שלי איתי הוא שחקן כדורסל בליגה הלאומית לילדים".

מאיפה האהבה למטבח: "כשהייתי קטנה אמא שלי ז"ל נתנה לי רק שני דברים לעשות במטבח: להפריד ולנקות פטרוזיליה וכוסברה שאף פעם לא הבדלתי ביניהן ולהכין עוגת ספוג תפוזים בלי מיקסר. אז שנאתי את המטבח, בגלל שאלה היו הדברים היחידים שעשיתי. האהבה שלי למטבח התחילה כשגרנו בלוס אנג'לס, שם התחלתי לבשל מהגעגועים לאוכל של אמא שלי. כולם אומרים שהאוכל הטריפוליטאי שאני מכינה הכי קרוב בטעמים לשלה".

שף או קונדיטור אהוב: "אין. לכל אחד יש את הייחוד ואת הנשמה שלו".

מנה אהובה: "המנה האהובה עלי היא כל מנה שאני יוצרת. הילדים שלי מתחננים שאני אלך למשחקי השף. הדבר המצחיק הוא שלא תמיד אני יכולה לחזור על אותה מנה כי לפעמים היא התאימה למצב הרוח שהייתי בו באותו הרגע".

בישול או אפייה: "אני אוהבת יותר בישול כי שם אני יכולה להיות יצירתית יותר, להוסיף ולהוריד בזמן אמת תבלינים ולשחק עם המנה".

מה התבלין שלך: "התבלין המיוחד שלי נקרא בז'ר, תבלין טריפוליטאי. תבלין שהוא פשוט אליפות, והוא סוד להרבה מנות שאני מכינה".

מה בתפריט של יום שישי: "חובה דג מרוקאי או חריימה, כמובן חריף. האוכל שלי הוא בעיקר פיקנטי, אדום או צבעוני. אני מכינה סלט עשבי תיבול, סלט חמוציות ואגוזים מקורמלים, שורפת חציל על הגז, סלט פלפלים עם שום ולימון, סלט בורגול – חמוציות, קוסקוס עם גרונות של הודו, ירקות וחומוס, מפרום, ולקינוח סלט פירות לפי עונות השנה".

המנה הראשונה שהכנת: "פסטה ברוטב אדום. יצא חריף אש".

מה המומחיות שלך במטבח: "אוכל טריפוליטאי כמובן".

המנה הכי מוזרה שהכנת: "פסטה עם שמנת מתוקה או מקרוני וגבינה עם חמאה, שלפחות בעייני אלה מנות מוזרות. אני לא מעזה לטעום אותן כי אני שונאת אוכל לבן. אבל הילדים שלי נהנים מאוד".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "מאכלי ים או בשר וחלב ביחד".

מתכון לשבת

מפרום

מפרום. צילום שולי שלתיאל

מפרום. צילום שולי שלתיאל

המצרכים (30-20 קציצות):
8 תפוחי אדמה בינוניים מקולפים
2 חצילים בינוניים
צרור של כוסברה
צרור של פטרוזיליה
שני בצלים לבנים גדולים
פפריקה מתוקה
מלח ופלפל שחור
קינמון
רבע כוס פירורי לחם
3 ביצים
בז'ר
חצי קילו חזה עוף, קצוץ ידנית דק דק
חצי קילו בשר טחון
כוס עד שתי כוסות קמח

‎אופן ההכנה:
עושים חתך לאורך החצילים, כמו לחמניית סנדוויץ', מפזרים בפנים מלח דק ונותנים לחציל לנוח לפחות לשעתיים, עד שכל הנוזלים שלו יצאו. לוקחים חמישה תפוחי אדמה, עושים חתך דומה ונותנים להם לנוח במים פושרים לשעה כדי שהם יתרככו.

קוצצים את הכוסברה והפטרוזיליה ידנית ומוסיפים לקערה. מגרדים בצל לבן גדול אחד ושני תפוחי אדמה. מוסיפים ביצה אחת, את הבשרים, מלח ופלפל לפי העין, כפית פפריקה מתוקה, חצי כפית בז'ר ופירורי לחם, ומערבבים.

מנגבים את החצילים ותפוחי האדמה שבהם ביצענו חתך קודם. מכינים צלחת עמוקה עם מעט מלח, רבע כפית בז'ר, ורבע כפית פפריקה מתוקה וקמח. בנוסף מכינים צלחת עמוקה נוספת עם שתי ביצים. מכינים מחבת חמה עם שמן רותח. מכינים גם סיר שטוח. לוקחים 2 תפוחי אדמה ובצל, פורסים אותם לפרוסות ומכסים איתם את תחתית הסיר השטוח.

בינתיים ממלאים את החצילים ותפוחי האדמה החצויים בתערובת הבשרים, טובלים אותם בקערית עם הביצים ואז בקערית עם הקמח והתבלינים ומטגנים במחבת עד לקבלת צבע יפה ושזוף. בהמשך, מעבירים את החצילים ותפוחי האדמה לסיר השטוח, מוסיפים מים עד לשלושת רבעי גובה הסיר. כשהמים רותחים מוסיפים עוד כוס מים שבתוכה רבע כפית מלח, רבע כפית פלפל שחור, רבע כפית פפריקה, רבע כפית קינמון וכפית שטוחה של בז'ר. מרתיחים שוב לחמש דקות, מנמיכים את האש ומבשלים כ-45 דקות.

בתיאבון!
שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר