טיפול בדורבן בנתניה. (Shutterstock) צילום:טיפול בדורבן בנתניה (Shutterstock) M) צילום: Africa Studio
טיפול בדורבן בנתניה. (Shutterstock) צילום:טיפול בדורבן בנתניה (Shutterstock) M) צילום: Africa Studio

טיפול בדורבן בנתניה: איך תדעו אם אתם סובלים מדורבן?

בעולם האורתופדיה יש לא מעט תסמינים ומקרים, אבל אחד המוכרים בהם מחזיק בשם ססגוני במיוחד – דורבן ברגל. תסמין זה נחשב לסיבה העיקרית לכאבים בכף הרגל, ואלפי ישראלים סובלים ממנו. יצאנו לבקר ב"אורתופדיה אתי" בנתניה, כדי להבין מה אפשר לעשות כדי להקל את הכאב

פורסם בתאריך: 12.11.19 11:05

אז מה זה דורבן?

דורבן ידוע בשפה הרפואית בתור מחלת החיתולית הכפית (Plantar Fasciitis), ומדובר בעצם בדלקת בחלק התחתון של העקב, ברצועת החיתולית הכפית. רצועה זו היא רצועה רחבה וארוכה הנמתחת לאורך תחתית כף הרגל, ומקשרת בין העקב לכל אחד מהאצבעות בכף הרגל. עומס יתר על אזור זה עלול להוביל לנזק לרצועה זו, מה שיגרור דלקת וכאבים – כמו למשל, הדורבן. השם העממי ניתן לתופעה מפני שלעתים הסובלים מתופעה זו מרגישים דקירות באזור העקב.

מי עלול לסבול מדורבן?

תופעה זו יכולה לקרות לכל קצוות האוכלוסייה, אך ישנן קבוצות המועדות לסיכון גבוה יותר: פעילות ספורטיבית/מאומצת: ספורטאים ההולכים/רצים או קופצים למשך פרקי זמן ארוכים (בייחוד בתחילת הדרך או בהגברת הפעילות והמאמץ) נמצאים בקבוצת הסיכון, על אחת כמה וכמה אם מדובר במשטחים קשים: כדורסלנים, אצנים, רקדניות בלט ועוד. בנוסף, ישנם גם בעלי מקצוע המועדים לסיכון כמו עובדים שעומדים במשך שעות, מורים מלצרים ועוד.

השמנת יתר: אנשים הסובלים מהשמנת יתר (על אחת כמה וכמה השמנה פתאומית), מגדילים את הלחץ על הרצועה ולכן הסיכוי לדלקת גדל.

הנעלה: אנשים הנועלים נעליים בלויות ו/או לא מתאימות מגדילים את הסיכון לסבול מדורבן ברגל.

גנטיקה: אנשים בעלי כפות רגליים שטוחות או בעלות קשתות מוגבהות נוטים לסבול יותר מהתופעה.

גיל: דורבן נפוץ במיוחד בקרב גילאי 40 – 60.

איך תדעו אם אתם סובלים מדורבן?

התסמין העיקרי הוא כאב (מכל סוג) באזור העקב, ביחוד לאחר קימה משינה או ממנוחה ממושכת, שנחשבת לזמן שבו הכאב לרוב תוקף בשיא העוצמה. הכאב יכול להופיע גם אחרי עמידה וישיבה ממושכת או בעלייה מדרגות, וייתכן שהוא יחזור במהלך היום. בכל מקרה של תסמינים חמורים כגון כאבים בעקב ו/או בחלק התחתון בזמן מנוחה, אדמומיות, שטפי דם וחום מקומי, התפשטות של הכאבים לאזורים אחרים, זרמים באזור ותחושת נמלול דורשים פניה מיידית לטיפול מקצועי.

דרכי הטיפול

במקרה של דורבן, מומלץ כמובן להגביר את המנוחה ככל הניתן ולהפסיק פעילות גופנית מאומצת. יחד עם זאת, הפתרון המלא תלוי גם בפעילות היומיומית, ודורש התאמה מיוחדת לכף הרגל באמצעות נעליים מתאימות, מדרסים מסיליקון המאפשרים לפזר את משקל הגוף על פני הרגל ולהקל על הלחץ בעקב ו/או שימוש בסדי לילה, ניתן להגיע להקלה מיידית והחלמה בהמשך.

איפה מוצאים את הציוד האורתופדי המתאים?

ב"אורתופדיה אתי" בנתניה ניתן לקבל מענה מלא לגבי כל העולם האורתופדי, עם דגש על מדרסים מתאימים לדורבן ברגל. לעסק מעל 20 שנות ניסיון במניעה ובטיפול בבעיה, וניתן למצוא שם את מירב הפתרונות הקיימים והמתקדמים בשוק, והכל בהתאמה אישית ועם יחס ושירות אדיב שיתנו לכם מענה מקיף לכל כאב, תסמונת ובעיה במקצועיות רבה. המקום עובד עם כל קופות החולים ומציע את שירותיו לכל דכפין. המקום נמצא בקומה הרפואית בקרית נורדאו, בסמוך לקופות חולים רבות ובית הרופאים, וניתן למצוא שם חניה חופשית בשפע.

אם אתם רוצים לשים סוף לכאב, התקשרו עכשיו ותוכלו לקבל הקלה מיידית.

טלפון: 09-8356003
כתובת: קרית נורדאו, סמוך לקופות החולים ובית הרופאים

מדרסים. (Shutterstock) צילום: Angelika Smile

מדרסים המותאמים לדורבן (Shutterstock) צילום: Angelika Smile


כתבה שיווקית


אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר