הדמייה, חוף התכלת קייזר אדריכלים ומתכנני ערים

חוף התכלת: בעלי קרקעות פרטיים דורשים להכפיל את מספר הדירות לדונם

בעלי הזכויות הפרטיים בתוכנית החוף בהרצליה דורשים שצפיפות הבנייה תהיה דומה לשדה דב והגוש הגדול. הם מבטיחים להמשיך ולהיאבק להגדלת הזכויות

פורסם בתאריך: 13.9.21 16:59

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב הגישו את התנגדותם של מאות בעלי זכויות בחוף התכלת בהרצליה, התנגדות שעיקרה דרישה להגדלת הזכויות בתכנית מ-7 יחידות דיור בממוצע לדונם לכל הפחות, ל-12 עד 16 יחידות כפי שניתנו בתוכניות גובלות. לטענתם, בעלי הזכויות שממתינים שנים להפשרת התכנית, לא ישלימו עם מצב שבו המדינה והעירייה מתעשרות על חשבון אלפי אזרחים, שהשקיעו את מיטב חסכונותיהם ברכישת מגרש, שאמור להבטיח את עתידם, או קיבלו את הקרקע בירושה לפני שנים רבות.
במסגרת ההתנגדות שהוגשה לוועדה המחוזית תל אביב, מדגישים בעלי הזכויות הפזורים בחמישה גושים שונים הכלולים בתכנית, כי הם מברכים את מוסדות התכנון על קידום התכנית לאחר יותר מעשור של תכנון מוקדם ועיכובים, אולם קובלים על הצפיפות הנמוכה בתכנית ועל טעויות מהותיות וטכניות שנפלו בה חרף השנים הרבות שנדרשו לתכנון.

הדמיית חוף התכלת קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.

תכנית חוף התכלת הר/2200/א' פורסמה במאי 2021 להפקדה להתנגדות הציבור, לאחר שתוקנה בעקבות התערבותם של עו"ד מוסרי וחביב, כך שכעת כל מתחם מבין שלושת המתחמים מקבל זכויות עצמאיות. אלא שכעת, במסגרת ההתנגדות שהוגשה על ידם, נטען כי לא נשמר עקרון השוויון בין המתחמים, זאת בניגוד לעקרונות האיחוד וחלוקה שנקבעו בתכנית המקורית מ-1961 המחייבות התייחסות זהה לקרקע במצבה הנכנס בכל אחד משלוש המתחמים.
נושא נוסף שמציינים בהתנגדות, הוא כי שיעורי ההפקעה לצורכי ציבור (75%) חריגים ובלתי נתפסים. מדובר בתכנית "לא מעודכנת" בלשון המעטה, מנוגדת בתכלית לתמ"א 35, לעקרון התכנון המונהג במועצה הארצית המנחה ומחייב ציפוף מקסימלי וניצול מיטבי של משאב הקרקע במיוחד בעיר כמו הרצליה לנוכחת מצוקת הדיור במדינה.

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן וחביב מסרו: "רמת הצפיפות הנוכחית אינה מתאימה לתכנית מודרנית וביחוד לאחר שמגבלת הגובה בעקבות פינוי שדות התעופה דב והרצליה בוטלה. בתכניות השכנות (שדה דב, הגוש הגדול, פי גלילות, המרינה בהרצליה ועוד) אשר כמות יח"ד בהן גבוהות בתכלית, יש ניצול מקסימלי של הקרקע לפינוי ואין שום סיבה שבקרקע פנויה נטולת בעיות, הגובלת בשטח בנוי, לא ינוצל משאב הקרקע באופן אופטימלי ולא תינתנה זכויות בניה מקסימליות. המצב הוא אבסורדי. תוצאת הדברים היא דחייה ארוכת שנים עד ליישומה הנכון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר