דנה אורן ינאי צילום תמי שלף
דנה אורן ינאי צילום תמי שלף

דנה אורן ינאי הותקפה בתל אביב: "הייתי לכודה ברכב 20 דקות"

חברת המועצה מספרת: "הקיפו את רכבי צעירים נושאי דגלים וכתובות כמו מוות לשמאלנים, הצעירים, חלקם רעולי פנים, קיללו אותי ואיימו עלי בפגיעה פיזית תוך השלכת בדלי סיגריות לעברי ועל עוברי אורח"

פורסם בתאריך: 29.3.23 14:34

אלימות חריגה: צעירים תומכי המהפכה המשפטית תקפו בשני בערב את דנה אורן ינאי, חברת מועצת העיר הרצליה וממובילות מטה המאבק הדמוקרטי בעיר. התקיפה הייתה בתל אביב.

אורן-ינאי משחזרת: "ביום שני בלילה חזרתי מפגישה במשרד בתל אביב. יצאתי ממקום עבודתי ולפתע הקיפו את רכבי צעירים נושאי דגלים וכתובות כמו "שמאלנים בוגדים", "מוות לשמאלנים" ועוד. הצעירים תקפו קודם לכן נהגת אחרת. הייתי לכודה ברכב במשך כעשרים דקות כשהצעירים, חלקם רעולי פנים, יושבים על הרכב, מקיפים אותי ומונעים ממני לזוז. בתוך כך הם קיללו אותי ואיימו עלי בפגיעה פיזית תוך השלכת בדלי סיגריות לעברי ועל עוברי אורח".

אורן-ינאי טוענת כי התקשרה למשטרה אבל אף שוטר לא הגיע לחלץ אותה ונהגים נוספים שנלכדו בהמון לצידה. "ב-22:15 דנה התקשרה אליי", מספר בעלה זאב ינאי, "העליתי את המשטרה על הקו, והם הבטיחו לשלוח ניידת. נשארתי איתה על הקו, באחד האירועים היותר מפחידים שיכולים להיות לאדם. תחשבו איך זה לשמוע את אשתך על הקו מוקפת באנשים שצורחים בתאוות רצח, כשאין דבר שאתה יכול לעשות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אורן-ינאי ממשיכה ומתארת: "נהג אוטובוס שביקש מהצעירים לפנות את הדרך נדרש מהם להוכיח כי הוא איש ימין, כדי שיאפשרו לו מעבר. ניצלתי את ההזדמנות ונסעתי במהרה מהמקום, כשאחד הצעירים מקלל אותי. השוטר שנשלח לסייע לי התקשר כאשר כבר הייתי בכביש החוף. ביקשתי ממנו שיגיע למקום כדי לחלץ את כלי הרכב האחרים ולוודא שהבריונים לא מאיימים על אנשים נוספים. מדובר בבריונים שהסתובבו באזור ההפגנה נגד ההפיכה במטרה להטיל אימה באמצעות אלימות. רבים מהם הסתובבו באזור והתגרו בכל מי שנקרה לדרכם. בחודשים האחרונים אנחנו מפגינים. לעיתים גם הקהל יורד לצמתים ולכבישים, אבל ההתנהגות שלנו היא תמיד אדיבה והמחאה הינה כלפי הממשלה ולא כלפי התושבים. כאן מדובר באנשים שהגיעו להפגנה במטרה להפעיל אלימות ותו לא. הגיע הזמן שההנהגה שלהם תעצור את האלימות ותפעל לשיקום החברה הישראלית".

בעמוד הפייסבוק שלו, כתב זאב ינאי בתום האירוע: "זה בדיוק מה שלה פמיליה הבטיחו. אל תגידו לי שאי אפשר היה למנוע את זה. אל תגידו לי שראש ממשלה ששותק, כשמופצות הודעות של לה פמיליה, זה לא ראש ממשלה שמסכים. אל תגידו לי שאתם מופתעים, כשזה יסתיים בדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר