בית אבות הרצליה. צילום שחר קהלני
בית האבות העירוני בהרצליה. צילום שחר קהלני

המשפחות בלחץ: שני דיירים נוספים נדבקו בבית האבות העירוני, וגם המנהל. החולים לא פונו מהמקום

ילדים של דיירים דורשים להעביר את החולים למלונית אך המנהל, שנדבק אף הוא, מבהיר: "אני פועל לפי הנחיות משרד הבריאות. כל הדיירים נמצאים בבידוד סגורים בחדרים. מי שרוצה יכול לקחת את ההורים אליו הביתה"

פורסם בתאריך: 12.4.20 12:27

שני דיירים נוספים בבית האבות העירוני ברחוב הרב קוק 91 בהרצליה נדבקו בקורונה, כמו גם מנהל בית האבות ישראל חרמון. כך התברר עם קבלת תוצאות בדיקות שנעשו לדיירים ולעובדים בבית האבות בערב החג (יום רביעי), בדיקות שנעשו בעקבות חשיפת צומת השרון כי אחד הדיירים אובחן כחולה בנגיף ביום שני שעבר.

לפי המנהל חרמון עד כה התקבלו רק 70 אחוז מתוצאות הבדיקות והדיירים והוא עצמו נמצאים בבידוד במבנה בית האבות. ילדיהם של הדיירים שקיבלו תוצאות שליליות לבדיקת הקורונה מודאגים מהימצאות החולים המאומתים במבנה בית האבות וחוששים כי הדיירים האחרים ידבקו מהם, או מאנשי הצוות שממשיכים לטפל בכל הדיירים החולים והבריאים. הם טוענים כי אין אפשרות לקיים בידוד כמו שצריך וידוע להם על דיירים שיוצאים מדי פעם לשטח הציבורי במקום ואין מי שמפקח על אכיפת הבידוד. הם מבקשים כי החולים המאומתים שמתגוררים בבית האבות יועברו למלונית.

"זו שאלה של זמן עד שכולם ידבקו", אומרים ילדים של דיירים, "אנחנו רוצים שמשרד הבריאות, בהתאם להנחיות שלו, יוציא את החולים מהמתחם למלונית כדי שלא כולם ידבקו שם. אי אפשר לקחת סיכון וצריך לפעול כדי שלא יהיה פה כמו בדיור המוגן של משען בבאר שבע. יש שתי בעיות עם העובדה שהחולים המאומתים בקורונה ממשיכים להתגורר בבית האבות. הראשונה היא שמי שמטפל בהם מבחינת הגשת אוכל והנקיון זו מישהי שעושה את זה עבור כולם, כולל החולים. גם אם היתה מישהי שמטפלת רק בחולים היא עדיין חברת צוות עם האחרים. הבעיה השנייה היא שאי אפשר למעשה לייצר בידוד לאנשים האלה בתוך המקום. כל הדיירים, וגם המבודדים עצמם, יוצאים מהחדרים למסדרון וחלק יוצאים לעשן או להתאוורר. מה יעשו? יענישו אותם? יסגרו אותם? אנחנו יודעים בוודאות שהבידוד לא נשמר ואין אפשרות לקיים את ההנחיות של הבידוד המלא בפועל עם כל הרצון הטוב של כולם.

"כרגע אנחנו יודעים על שלושה חולים מאומתים שלא הראו תסמינים וייתכן שיהיו עוד חולים מאומתים כי לא כולם קיבלו את תוצאות הבדיקות. מדובר פה בפיקוח נפש של הרבה אנשים מבוגרים עם מחלות רקע ואי אפשר לקחת סיכון. אנחנו לא באים בטענות למנהל בית האבות. אנחנו מעריכים אותו ואוהבים אותו ויודעים שהוא דואג לדיירים עד כמה שהוא יכול עם כל המגבלות שיש לו. אי אפשר להשוות את זה למשען כי זה בית אבות קטן של הרווחה עם צוות מצומצם ותקציב מצומצם ואין אפשרות להקצות עובדים שיטפלו פה ושם בנפרד, בקושי מצליחים לשרוד עם מי שקיים".

לא חשבתם לקחת את ההורים אליכם?

"עלתה המחשבה לקחת את ההורים הביתה אבל יש סיכוי טוב להדבקה. יש ילדים ויש בני משפחה שיוצאים לעשות קניות ואי אפשר לשמור על בידוד מלא ולכן עדיף שהם יהיו בבית האבות ויקבלו גם טיפול רפואי צמוד. אנחנו לא יודעים מהן תוצאות הבדיקות של אנשי הצוות וגם לא יודעים מתי ואם יהיו עוד בדיקות מעקב לכולם בהמשך".

מנהל בית האבות ישראל חרמון: "אני ושני דיירים נמצאנו חיוביים לקורונה. אנחנו מרגישים טוב ואין לנו תסמינים ואנחנו נמצאים כעת בבידוד בבית האבות כל אחד בחדר שלו. כרגע התקבלו תוצאות רק ל-70 אחוז מהדיירים. כל הדיירים נמצאים בבידוד כבר שבועיים, בלי קשר לבדיקה. אני נמצא בקשר יומיומי עם משפחות הדיירים ואני חייב לציין כי כאשר כתבתי בוואטסאפ לכל המשפחות שאנחנו הולכים לבצע בדיקות לקורונה ויכול להיות שאגיד למשפחות שההורים שלהם בריאים שהם יכולים לקחת אותם הביתה אין אחד ששלח לי הודעה שהוא רוצה להוציא את הוריו מבית האבות".

מה לגבי הצוות?

"אני עכשיו שובר את הראש לגבי כוח אדם כי יש כמה עובדים שאמורים להיות בבידוד בביתם במשך שבועיים, למרות שהבדיקות שלהם לקורונה היו שליליות, כי הם היו במגע עם החולים. אני עכשיו צריך למצוא כוח אדם אלטרנטיבי. אני קורא את העליהום שעושים על משרד הבריאות, על משרד הרווחה ועל בתי החולים. אני בטוח שבתי האבות והדיור המוגן הם מקומות טובים, אחרת אנשים לא היו מכניסים לשם את ההורים שלהם. ברגע שקורה משהו ישר משמיצים. אני לא שותף להשמצות של אף גוף. כולם עושים כמיטב יכולתם ומשתדלים. אני מבין שיש בירוקרטיה וזה דבר חדש שנפל עלינו והוא לא פשוט. אני מברך על זה שהכניסו את הצבא כי הצבא יודע לנהל ומשרד הבריאות מתעסק יותר מדי בדברים בירוקרטים ובניירת. יכול להיות שהם צודקים, אבל אני לא שותף לעליהום שעושים על כל הרגולטורים שנותנים שירות לעם ישראל. לצערי, לא הכל מושלם בבתי האבות ולא כולם היו ערוכים וידעו מה לעשות עם המצב הזה.

ילדים של דיירים טוענים שהבידוד לא נשמר ומבקשים להעביר את החולים למלונית.

"כאן המקום הכי בטוח ופה מטפלים בהם, והם לא נמצאים במצב שהם צריכים ללכת למלונית. מי שרוצה יכול לקחת את ההורים שלו הביתה. אני עובד מול משרד הבריאות ולא מול המשפחות. משרד הבריאות שותף להחלטה הזאת וגם משרד הרווחה. הדיירים בחדרים שלהם עם הדברים שלהם, סגורים ולא יוצאים ואין להם שום מגע עם דיירים אחרים ואין שום סיכון שמישהו ייחשף לזה. חשוב שהדיירים הבריאים יהיו ממושמעים להנחיות. כמובן שמדי פעם יוצא דייר לחצר אבל הם לא יוצאים ביחד כקבוצה. אחד יוצא וחוזר ואז השני יוצא. לא ימצאו אנשים מתגודדים בחצר".

הילדים טוענים שיש עובדת שהיתה במגע עם החולה המאומת וממשיכה לבוא איתם במגע למרות שהיא אמורה להיות בבידוד.

"אין שום עובדת שעכשיו עובדת ושהיתה במגע עם אחד החולים. אין דבר כזה. בגלל זה יש לי בעיה של כוח אדם כרגע. כל מי שקיבל הודעה ממשרד הבריאות שעליו להיכנס לבידוד נמצא בבידוד בביתו. המשפחות לא יודעות איזו מטפלת קיבלה הודעה ממשרד הבריאות ואיזו לא. אני לא יכול לעקוף את משרד הבריאות. אני עובד מול משרד הבריאות ואמרתי להם שאם אביא עובדים חדשים, מאיפה אני יודע שהם לא נגועים? לפחות לעובדים שלי יצאו תוצאות שליליות ואתם בכל זאת רוצים שהם יהיו שבועיים בבית. אני עכשיו מביא אחות ומטפלת ולא יודע מאיפה הן באות, עכשיו במצב הזה אני לא בוחר וכל מי שירצה לעבוד אני אקבל אותו. מאיפה אני יודע שהן בריאות? מתי הן יעשו בדיקה? מי יעשה להן את הבדיקה? אלה הנקודות המשמעותיות. שאלתי את משרד הבריאות והם אמרו לי שאין מה לעשות. שהעובדות הן שמי שצריך להיות בבידוד צריך להיות בבידוד ואלה שיבואו מבחוץ זה סיכון אבל אין מה לעשות".

יהיו אצלכם בדיקות למעקב אחרי כל הדיירים והצוות?

"לא, רק לאלה שמאומתים. לי יעשו בדיקה בעוד יומיים ואם היא תצא שלילית אחרי יומיים יעשו לי עוד בדיקה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה וראש העיר מלווים, תומכים ומסייעים באופן הדוק לבית האבות בעת זו. ראש העירייה הוא שהתעקש על עריכת הבדיקות לכל הדיירים וכעת הטיפול מתבצע בהתאם להוראות משרד הבריאות תוך הקפדה מרבית על ביטחון בריאותם של כלל הדיירים".

ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר