ד"ר יעקב חן, סגן מנהל מאיר, צילום רמי זרנגר

סגן מנהל מאיר, ד"ר יעקב חן: "התו הירוק היה תמריץ, לאחרונה יש פחות מתחסנים"

הירידה במספר חולי השפעת, מספר הילדים שמאושפזים, התת זן החדש, ומצב כוח האדם בבית החולים: ראיון עם האיש שאחראי על מערך החירום בקורונה במאיר, שאומר: "טוב שקיצרו את הבידוד"

פורסם בתאריך: 27.1.22 15:38

גל התחלואה הולך וגובר, וריאנט האומיקרון עדיין איתנו. ד"ר יעקב חן, סגן מנהל בית חולים מאיר בכפר סבא, והאחראי על מערך החירום בקורונה, מספר על ההתמודדות של צוותי הרפואה עם חוסרים כתוצאה מבידודים, ומחווה את דעתו על המצב ועל ההחלטות שמתקבלות, בעיקר לגבי מערכת החינוך.

לפי ההנחיות החדשות מהבוקר (ה'), התלמידים יחויבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

במרכז הרפואי מאיר מאושפזים  106 חולי קורונה מתוכם 42 במצב קשה. בין החולים מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ כללי ומחוברת למכשיר אקמו חולה בת 57 במצב קשה. לצד שלוש מחלקות קורונה פעילות, מאושפזים 20 מחולי הקורונה אשר הקורונה אינה המחלה הראשית ממנה הם סובלים, במתחמים נפרדים במחלקות הייעודיות לבעיה הרפואית בעבורה הם נזקקים לטיפול (כירורגיה, אורתופדיה וכו'). בין החולים יש חמישה ילדים, אחד הסובל מזיהום כתוצאה מסיבוך של מחלת הקורונה ( לא מדובר בתסמונת פימס אלא זיהום משני כתוצאה מהמחלה), שלושה ילדים נוספים הם עם מחלות רקע הזקוקים לתמיכת חמצן בשל המחלה, וילד נוסף שסיבת אשפוזו אינה מחלת הקורונה.

ד"ר חן מדגיש, כי כ-20%  מהחולים אינם מחוסנים, כאשר מרבית החולים קשה הם ללא חיסון. במחלקת טיפול נמרץ שני חולים בגילאים 57 ו-42. לצד זאת, ישנם 280 אנשי צוות מבודדים ונמצאים בבית, שהם כ-10% מסך העובדים בבית החולים, מחצית אחים ואחיות. "זה בהחלט מאתגר אותנו, אבל למזלנו הגענו כנראה לאיזה פיק של חולים שחלקם חוזרים לעבודה, כך שטוב שהצט"מ (הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות) המליץ לקצר את הבידוד. אנחנו גאים בעובדים שלנו, בכולם, מכל המחלקות".

 

עוד הוא מציין כי ישנו שיפור במצב חולי השפעת: "לפני חודש בתחילת גל הקורונה החמישי היו לנו כ-25 חולי שפעת שהיו מאושפזים והיום יש רק תשעה. נראה שגל השפעת אצלנו  מעט יורד".

מה אתה יכול לומר על תת הזן החדש ?

"נכון לשלב זה אין לנו מידע רב לגבי תת הזן 2BA, אנחנו צוברים מידע לגביו".

מה דעתך על ההנחיות החדשות של משרד החינוך לגבי מתווה הבידודים?

"מדובר בהחלטה פוליטית ונכבד אותה. אני באותה דעה כמו פרויקטור הקורונה, אפשר היה לדחות ההחלטה לשבוע הבא, למרות שאני מבין את הקושי בבידודים, כי גם לי יש ילדים. אנחנו כרגע פחות או יותר בשלב של הדבקה המונית".

אתה רואה את הסוף בקצה המנהרה?

"בתוך עמי אני חי. מה שלימדה אותנו הקורונה זה הגמישות והזריזות. אני רוצה שהרבה אנשים ילכו להתחסן כאשר התו הירוק היה תמריץ לכך ולאחרונה יש פחות מתחסנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר