אורית אלדר (מימין), מנהלת המרפאה ואירה גורדין, מנהלת משמרת במרפאה. צילום: באדיבות המרכז
אורית אלדר (מימין), מנהלת המרפאה ואירה גורדין, מנהלת משמרת במרפאה. צילום: באדיבות המרכז

לזכרו של יורי שטרן ז"ל: מרכז מיוחד מעניק טיפולים משלימים בעלות סמלית למתמודדים עם סרטן

ח"כ יורי שטרן נפטר לפני יום הולדתו ה-58, החזון של אלמנתו לנה מתממש בהרצליה. "המשוב שאנו מקבלים והכרת התודה נותנים לנו כוח להמשיך ולהעניק ולראות בכך זכות גדולה", אומרת אורית אלדר, מנהלת המרכז

פורסם בתאריך: 10.2.23 08:28

הם חלו במחלה הנוראית ועתה זה הזמן שלהם להחלים ממנה בצורה הטובה ביותר. לשם כך קיים המרכז לסיוע הוליסטי למתמודדים עם מחלת הסרטן ע"ש יורי שטרן, שנחנך לפני תשעה חודשים בקניון ארנה בהרצליה.

המרכז לסיוע הוליסטי הינו עמותה המעניקה טיפולים הוליסטיים ורפואה משלימה לאנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן ולבני משפחותיהם. העמותה הוקמה בשנת 2007 על ידי משפחת שטרן, חברים ועמיתים, להנצחת זכרו של ד"ר יורי שטרן ז"ל, חבר הכנסת לשעבר, שנפטר ממחלת הסרטן בינואר 2007, חודשיים לפני יום הולדתו ה-58.

המרכז בקניון ארנה הוא השני בארץ, כאשר המרכז הראשון והגדול פועל בבית החולים שערי צדק בירושלים. המרכז פועל על בסיס התנדבות מקצועית ומעניק מדי שנה כ- 12,000 טיפולים ברפואה משלימה תומכת לחולי סרטן ובני משפחותיהם. המרכז מגייס מכשיר ומפעיל כ-170 מטפלים בהתנדבות מלאה.

היוזמה להקמת המרכז לסיוע הוליסטי נוצרה מתוך ניסיונה האישי והמקצועי של לנה שטרן, אלמנתו של יורי, ניסיון שנצבר במהלך הטיפול, הליווי והתמיכה ביורי בתקופת ההתמודדות עם מחלת הסרטן.

המרכז לסיוע הוליסטי בהרצליה, צילום באדיבות המרכז

המרכז לסיוע הוליסטי בהרצליה, צילום באדיבות המרכז

לנה אמרה בעבר: "למרות תקופה קצרה יחסית שעברה מגילוי המחלה עד יום הליכתו של יורי בינואר 2007, הרגשתי שהצלחנו לשמור ולשפר את איכות החיים של יורי והמשפחה כולה, באופן ניכר ובולט, בכל יום, שעה ודקה. מערכת הטיפולים ההוליסטיים שארגנתי, כללה מרכיבים רבים, מתזונה, עד טיפולי מגע ומדיטציה, כתיבת סיפור חיים, לכידות של משפחה וחברים קרובים ורחוקים סביב יורי, פתיחות ואי-שמירת הסוד. כל אלה אפשרו לנו לקיים מסע מלא באהבה, תמיכה, שמחה וגם כאב".

החזון של לנה שטרן הוא להעניק טיפולי רפואה משלימה תומכת לאנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן, כל זאת עם זמינות גבוהה ובשוויון מלא, לכל קבוצות האוכלוסייה, ללא הבדל דת, גזע, מין או יכולת כלכלית. הטיפולים ניתנים ללא תשלום בבית חולים שערי צדק ובעלות סמלית בקליניקה בקניון ארנה, בה פועל מערך טיפולים של רפואה משלימה מגוון ורחב: רפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו, עוצמת הרכות, דיקור קהילתי סיני ויפני. וטיפולי פסיכותרפיה.

אורית אלדר, מנהלת הקליניקה בהרצליה, מספרת על המרכז הייחודי: "פעילות המרכז מאפשרת למתמודדים עם מחלת הסרטן מכלל שכבות האוכלוסייה לקבל טיפולים של רפואה משלימה, תמיכה ולווי בתקופות בין הטיפולים בתשלום סמלי של 85 שקלים לטיפול, לאורך כל תקופת ההתמודדות עם המחלה ועד 5 שנים לאחריה, גם עבור בני המשפחה. הטיפולים מפחיתים את עוצמת תופעות הלוואי של הטיפולים הקונבנציונליים, משפרים את ההתמודדות עם תופעות של דיכאון וחרדה, מחזקים את כוחות ההבראה של הגוף, מעניקים הקלה נפשית לבני המשפחה ולמלווים. בקליניקה גם מתקיימות הרצאות העשרה, והסברה לקהל הרחב. אנו משתפים פעולה עם עמותות נוספות: אחת מתשע, חליל האור, רבדים ועוד".

אורית מוסיפה: "הייחודיות שלנו שאנו מעניקים טיפול גם לבני המשפחה מתוך הבנה שצריך לחזק אותם כדי שיוכלו להיות שם עבור יקיריהם. המשוב שאנו מקבלים והכרת התודה נותנים לנו כוח להמשיך ולהעניק ולראות בכך זכות גדולה. המתנדבים שלנו מקבלים ליווי מקצועי ותמיכה וכך יכולים להמשיך ולהעניק במשך שנים. אנחנו זקוקים למתנדבים גם לעבודה משרדית, הפצה של פליירים ושיווק".

מפגש מתנדבים ומטופלים בחג החנוכה. צילום באדיבות המרכז

מפגש מתנדבים ומטופלים בחג החנוכה. צילום באדיבות המרכז

אחת המטופלות במרכז היא קארין, בת 52 מרמת השרון, אם לשני ילדים קטנים, שחלתה לפני כשנתיים בסרטן השד ומאז עברה טיפולים מורכבים, החלימה ונמצאת בתהליך החלמה ממושך.

קארין מספרת: "קיבלתי את המחלה כמתנה לגיל 50, כאשר התגלו אצלי שלושה גושים של סרטן מסוג טריפל נגטיב, אבל למזלי בשלבים הראשונים שלו בזכות בדיקה שגרתית שעברתי בזמן, כך שניתן היה להתגבר עליו. בתחילה עברתי טיפולים כימותרפיים ולאחר מכן, בדצמבר 2021, ניתוח להסרת הגידול. ההתאוששות הייתה קשה מאוד ולאחריה עברתי הקרנות עם כל ההשלכות של זה ולאחר מכן כדור כימותרפי במשך מספר חודשים".

 

למרכז ההוליסטי בקניון ארנה הגיעה קארין בחודש יולי האחרון, החלטה שהיא ממש מברכת עליה. "למרכז הגעתי בעקבות המלצה שקיבלתי באחת הסדנאות שעברתי ושם סיפרו לי על המרכז הזה. אני עוברת מדי שבוע טיפול רפלקסולוגיה שנמשך 45 דקות במחיר סמלי של 85 שקלים. אין ספק שמדובר במחיר אטרקטיבי ממש כי במחיר רגיל לא הייתי יכולה להרשות לעצמי את הטיפול שכה עוזר לי. נתקלתי במקום בצוות עובדים נפלא ומסור שעוזרים למחלימים להתאושש מהמחלה הנוראית הזאת. הון אנושי ברמה הגבוהה ביותר עם אוזן קשבת לכל הצרכים של המחלימים".

קארין, במה הטיפול עוזר לך?

"אני מגדירה את הטיפול כשעה של התנתקות מהחיים בחוץ. בעקבות הטיפול הכימי, אני עדיין סובלת מנדודי שינה וזה טיפול של 45 דקות של רוגע, שלווה וחיזוק המערכת החיסונית של הגוף. הטיפול חיוני לי מאוד ומביא אותי למקום נפשי טוב יותר. ממליצה לכל מחלים ממחלת הסרטן לפנות למרכז הנפלא הזה".

מה מצבך כיום?

"סיימתי את כל הטיפולים ובהגדרה אני מחלימה. הגוף נקי ואני עוברת בדיקה כל חצי שנה כדי לראות שהמחלה לא חוזרת. החשש בסוג סרטן כזה אלים כמו שהיה לי הוא שהמחלה תחזור בעיקר בשנתיים שלוש הראשונות לאחר ההחלמה. המזל שלי הוא שגיליתי את המחלה בזמן".

וזה למעשה המסר שלך לנשים אחרות?

"בהחלט. לבצע בדיקה שגרתית כל חצי שנה. במקרה שלי, הגילוי המוקדם הציל אותי. אם גילוי המחלה היה מתעכב הייתי במקום אחר לגמרי".

ליצירת קשר לקליניקה בקניון ארנה בהרצליה: אירה 051-5368833, אורית, מנהלת הקליניקה 052-8477900.  מייל: [email protected]

ניתן לתרום למרכז באמצעות העברה בנקאית: "המרכז לסיוע הוליסטי לנפגעי סרטן ע"ש יורי שטרן", בנק דיסקונט 11, סניף מרכז כלל ירושלים 159 מס חשבון 70153452.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר