מימין לנה שטרן, אופיר לוי ועדי רפאלי, צילומים פרטיים
מימין לנה שטרן, אופיר לוי ועדי רפאלי, צילומים פרטיים

"מקום מואר": גם אופיר לוי מהאח הגדול נרתם להציל את הקליניקה לחולי סרטן בהרצליה

הקליניקה הקהילתית בהרצליה ע"ש יורי שטרן ז"ל, בה ניתנים טיפולים משלימים לחולי סרטן ובני משפחותיהם, נמצאת בסכנת סגירה. "אנו זקוקים לעזרה כדי להמשיך להעניק את הטיפולים", מבקשת לנה שטרן

פורסם בתאריך: 23.6.23 10:24

מצילים את הבית החם למען חולי סרטן בהרצליה: הקליניקה הקהילתית לסיוע הוליסטי למתמודדים עם מחלת הסרטן ע"ש יורי שטרן, שנחנכה לפני כשנה בקניון ארנה בהרצליה, מתמודדת לאחרונה עם קשיים כלכליים לא פשוטים ונמצאת על סף סגירה.

את סיפורה של הקליניקה, שעוזרת לחולי סרטן רבים, פרסמנו בצומת השרון לפני כארבעה חודשים וחצי. הקליניקה לסיוע הוליסטי הינה עמותה המעניקה טיפולים הוליסטיים ורפואה משלימה לאנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן ולבני משפחותיהם. העמותה הוקמה בשנת 2007 על ידי משפחת שטרן, חברים ועמיתים, להנצחת זכרו של ד"ר יורי שטרן ז"ל, חבר הכנסת לשעבר, שנפטר ממחלת הסרטן בינואר 2007, חודשיים לפני יום הולדתו ה- 58. היוזמה להקמת המרכז לסיוע הוליסטי נוצרה מתוך ניסיונה האישי והמקצועי של לנה שטרן, אלמנתו של יורי, ניסיון שנצבר במהלך הטיפול, הליווי והתמיכה ביורי בתקופת ההתמודדות עם מחלת הסרטן.

הקליניקה הקהילתית בקניון ארנה היא השנייה בארץ, כאשר המרכז הראשון והגדול פועל בבית החולים שערי צדק בירושלים. המרכז פועל על בסיס התנדבות מקצועית ומעניק מדי שנה כ- 12,000 טיפולים ברפואה משלימה תומכת לחולי סרטן ובני משפחותיהם. המרכז מגייס מכשיר ומפעיל כ-170 מטפלים בהתנדבות מלאה.

המרכז לסיוע הוליסטי בהרצליה, צילום באדיבות המרכז

המרכז לסיוע הוליסטי לחולי סרטן בהרצליה, צילום באדיבות המרכז

תמורת סכום סמלי זוכים החולים בקליניקה לטיולים מגוונים ברפואה משלימה תומכת בטיפולי מגע (שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסויים שונים וכדומה ), טיפולי איזון גוף נפש, דיקור יפני וסיני קהילתי וטיפולי שיקום למיניהם. הטיפולים ניתנים בתקופת ההתמודדות עם המחלה ולאחריה, על מנת להקל על ההתמודדות עם מחלת הסרטן ומכלול תופעות הלוואי הקשורות אליה ולשפר משמעותית את איכות החיים. בקליניקות מתקיימים גם חוגים וסדנאות לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

השבוע סיפרה לנה שטרן, מייסדת ויו"ר העמותה: "לאחרונה נקלענו לקשיים כלכליים ואם לא נגייס 200 אלף שקל עד סוף השנה, ניאלץ לסגור את הקליניקה הקהילתית בקניון ארנה. התקציב שלנו מורכב מתמיכה שנתית ממשרד הבריאות, בית החולים שערי צדק, כמה קרנות, הכנסות מקליניקה קהילתית בירושלים והרצליה, תרומות פרטיות, אירועי התרמה, עיריית ירושלים. יש לנו צוות של 10 עובדים מקצועיים. מחיר הטיפולים המסובסד בקליניקה עומד על 85 ש"ח למטופל ו-95 ש"ח למלווה לטיפולי מגע כשמחירם בשוק החופשי נע בין 250 – 450 שקלים. בעקבות יוקר המחייה וההתייקרויות של עשרות אחוזים בכל התחומים במשק והירידה במספר התרומות, העמותה מתקשה להמשיך לסבסד את הטיפולים. אנו זקוקים לתמיכתכם ועזרתכם כדי שנוכל להמשיך את פעילותינו בקליניקה הקהילתית בסניף הרצליה, להעניק יחס אישי, בית חם, טיפולים מותאמים והזדמנות לרפואה תומכת שוויונית וזמינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


למאבק למען גיוס תרומות למרכז התגייסו שני חולי סרטן ששיתפו את החוויה האישית שלהם בטיפולים בקליניקה. אחד מהם הוא אופיר לוי, בוגר תכנית "האח הגדול", שסיפר השבוע: "הגעתי למקום נעים ומואר בתוך קניון ארנה בהרצליה. המקום הכי רחוק בהרגשה מחדר אשפוז או טיפול בבית חולים. מקום של בריאות וחיוך רחב. קיבלה אותי מזכירה נעימה, הציעה לי כוס תה חם, ולאחר כמה דקות כבר מצאתי את עצמי על מיטת טיפולים בחדר פרטי עם מעסה ששאלה אותי את כל השאלות הנכונות על מצבי הרפואי, ואז אמרה: "קדימה, בוא נטפל בגוף שלך". אמרה ועשתה. היא הגיעה לכל מפרק ושריר בגוף שלי כדי לשחרר אותו מעומס שנוצר הן בשל המצב הגופני והן בשל העומס הנפשי. כל מי שעובר טראומה בריאותית לתקופה ממושכת יוכל תאר במילותיו את העומס הנפשי שיושב עליו. זר לא יבין זאת. מאותו יום שהגעתי לבית החם של קרן יורי שטרן אני חבר של קבע שם. הכרתי כבר מספר מטפלים, שאגב גיליתי שמגיעים בהתנדבות מלאה ובנפש חפצה, ויותר מכך, הבטן שלי 'יודעת' להגיד להם תודה בדרכה. בכל טיפול כאשר הם לוחצים בבטן עצמה (שיאצו) או באזור המעי בכף הרגל (רפלקסולוגיה) הבטן שלי בוחרת בדרכה לעשות קולות הודיה והתעוררות, ואז אני יודע שהלחיצות במקום הנכון. אתם כבר מבינים שאני ממש ממליץ בחום לחולים ולנרפאים ממחלת הסרטן להסתייע בצוות המיוחד של קרן יורי שטרן".

עדי רפאלי, חולת סרטן, סיפרה: "כשיצאתי מבית החולים שמחתי מאוד לגלות שיש את מרכז יורי שטרן בהרצליה. במשך כמה חודשים הייתי באשפוז בית והמקום הראשון שיצאתי אליו מהבית היה מרכז יורי שטרן. אני מטופלת כבר שלושה חודשים במגוון טיפולים שעוזרים לי מאוד להחזיר לעצמי את הכוחות הפיזיים והנפשיים. אני הולכת ומתחזקת מיום ליום. רציתי לומר תודה רבה, המרכז הוא מקום חשוב עבורי והחזרה שלי לשגרה בליווי שלכם קרוב לבית, היא בבחינת הצלה עבורי".

המרכז לסיוע הוליסטי למתמודדים עם מחלת הסרטן ע"ש יורי שטרן, לתרומות ולהתקשרות עם המרכז והקליניקה:

לתרומות היכנסו לקישור – https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/102534

לאתר:  www.yurishtern.org.il

לפייסבוק: https://he-il.facebook.com/HolistiCenter

תרומה דרך חשבון הבנק – בנק דיסקונט 11, סניף מרכז כלל ירושלים 159, חשבון: 70153452

טלפון לקביעת טיפולים בקליניקה בהרצליה – 0515368833

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר