ד"ר אנה גלחוב. צילום דניאל סלגניק

"גבר קם בבוקר, רוצה סקס, מוכן לפעולה. אישה לא. למה?": שבוע הבריאות בהרצליה נפתח בהרצאה על זוגיות וסקס עתידני

את שבוע הבריאות של ערי ישראל, שמתקיים השבוע ביוזמת רשת שוקן ושירותי בריאות כללית, פתחה הרצאתה של הסקסולוגית ד"ר אנה גלחוב שלא השאירה את הקהל אדיש

פורסם בתאריך: 18.11.19 08:46

אתמול (ראשון), נפתח בהרצליה שבוע הבריאות של ערי ישראל, ביוזמת רשת שוקן ושירותי בריאות כללית. את שבוע הבריאות פתחה הרצאתה המרתקת של ד"ר אנה גלחוב, שעסקה בזוגיות בעידן המסכים. גלחוב, מומחית לרפואת משפחה וסקסולוגית, דיברה על היכולת לשמור על הקשר הזוגי והאינטימיות בעידן הדיגיטלי.

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

מול קהל רב בבר Rumor 22 בהרצליה, דיברה גלחוב על היחסים שבינו לבינה, ועל התפתחות המיניות לצד הקידמה הטכנולוגית. "בעוד 50 שנה הסקס יהיה וירטואלי ורובוטי", אמרה, "יהיה חליפות שאנשים ילבשו, כשבן אדם אחד יכול להיות במיאמי, השני בהרצליה, וכל אחד מרגיש את השני בזמן האקט. הכל נפלא, מאוד מקרב אנשים. אבל מה הבעיה? שאף פעם אנחנו לא נדע מי שם את החליפה במיאמי.

"כיום פורנוגרפיה היא אחת התעשייה הכי רווחית בעולם, זו תעשייה שמגלגלת יותר כסף ממיקרוסופט, גוגל וכל חברות הטכנולוגיה ביחד. יש מספר חסרונות לפורנו, כשאחד הבולטים בהם הוא ההתמכרות, כמו ההתמכרות לתרופות ולאלכוהול. יש כמובן גם לא מעט בעיות פסיכולוגיות כתוצאה מהרגלי צפייה בסרטים פורנוגרפיים, שיש להן ביטוי רפואי. זה מוביל פעמים רבות, לתפיסה לא מציאותית של חיי מין ודימוי גוף".

גלחוב דיברה בהרצאה על מיניות הגבר מול מיניות האישה, וכיצד ההבדלים ביניהם נובעים מהצרכים האבולוציוניים שלנו. "ההבדלים בין גברים לנשים הם פשוטים. גבר קם בבוקר, רוצה סקס, חושב סקס, מוכן לפעולה. אישה, לא. למה? כי נקבה בטבע, צריכה לקום ולשמור על הצאצאים שלה, וההורמונים שלה אחראים על זה. לכן החשק הספונטני של אישה הוא מאוד נמוך. התגובה המינית שלה מתחילה כשהיא מקבלת גירוי. החשק של האישה הוא חשק תגובתי, לא ספונטני, וזה נובע ממניעים אבולוציוניים".

על המבוכה הטבעית שהיה לקבל בהרצאה על מיניות התגברה גלחוב באמצעות הומור ושנינות, ורכשה מהר מאוד את אמונו של הקהל ששאל שאלות על מיניות, זוגיות, תשוקה, מונוגמיה ואפילו פוליאמוריה. "חשוב לזכור שיחסי מין, זה לא זיקפה, להכניס, לפמפם", אמרה גלחוב בסוף ההרצאה, "זה משהו מורכב. נשים צריכות לזכור שהטבע בנה את הגבר לקום עם חשק. אישה לא רוצה תמיד כי היא לא צריכה תמיד לרצות. סקס זה משהו שצריך לברור, להבין מה בת הזוג או בן הזוג אוהבים. גירוי מיני זה אינדבידואלי לכל זוג. אם אנחנו משווים סקס לאוכל, אז הנה, לזוג אחד המבורגר זה אוכל אולטימטיבי, לזוג השני זה אוכל דוחה".

היום תתקיים, במסגרת שבוע הבריאות, ההרצאה "ד"ר און-ליין: המסע הדיגיטלי למטופל ברפואה בקהילה". את ההרצאה תעביר ד"ר קרן נאדל, מומחית ברפואת משפחה. ההרצאה תתקיים בשעה 20:00, בבר בעיר, שדרות בן גוריון 7, הרצליה. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר