גוגל. צילום רויטרס

הערב בהרצליה: ד"ר קרן נאדל תסביר לכם למה לא כדאי לסמוך על ד"ר גוגל

בהרצאתה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, שמתקיימת הערב בבר בעיר בהרצליה, תסביר ד"ר קרן נאדל על המעבר לרפואת אונליין, וגם למה תמיד לרופא יהיה יתרון על פני מחשב

פורסם בתאריך: 18.11.19 15:00

היום, בשעה 20:00, תתקיים בבר בעיר בהרצליה הרצאתה של ד"ר קרן נאדל "רפואת המחר: איך אפשר לקבל טיפול רפואי טוב יותר בעידן הדיגיטל". ההרצאה היא חלק משבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמה משותפת של רשת שוקן וקופת החולים כללית שיצא לדרך אתמול. לראשונה, עשרות מומחי ורופאי כללית יגיעו למפגשים הפתוחים לקהל הרחב, ויציגו נושאים שיעסקו במגוון תחומים רפואיים המושפעים מהשינויים הטכנולוגיים של העידן החדש ורלוונטיים לכל הגילאים, מינקות ועד זקנה.

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

בהרצאתה סוקרת ד"ר נאדל, מומחית ברפואת משפחה כבר 16 שנה ומנהלת המרפאה של כללית בנווה עמל בהרצליה כבר 12 שנה, את השינויים שהעולם עובר בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, וביחד איתו גם עולם הרפואה שהביא את הצורך לרפואת האונליין. "היום בעולם שלנו אנשים רוצים הכל כאן ועכשיו מבלי לצאת מהבית", מספרת נאדל, "אנחנו מנסים לחפש כל מיני דרכים עד כמה שניתן להקל עליהם וכמה שפחות לטרטר אותם באמצעות ייעול השירות – לקצר את הזמן שהמטופל מחכה ולהעניק לו את הנוחות שהוא מחפש. יש לזה הרבה יתרונות. זה התחיל בצורה מינהלתית, אם זה אישור על חופשת מחלה, הפניות ומרשמים, שחבל לבזבז את הזמן של הרופא והמטופל שצריך להגיע למרפאה בשביל זה. אתה יכול לבקש אותם באמצעות הטלפון, המייל, האפליקציה בסמארטפון או הווטסאפ.

ד"ר קרן נאדל. צילום: דוברות מחוז שרון שומרון של כללית

"היום זה מתקדם גם יותר ויותר לדברים רפואיים. אתה יכול להיות בבית והרופא יבדוק אותך בעזרת שיחה טלפונית עם וידיאו או באמצעות מכשיר הטייטו (Tyto שמאפשר בדיקה מרחוק של הדופק והנשימה). כרגע השירות הזה ניתן על ידי רופאים שאינם בהכרח הרופאים הקבועים והאישיים של המטופלים, אך אני מאמינה שגם זה יקרה בעתיד הקרוב. זה חוסך מתינוקות לצאת באמצע הלילה מהבית במזג אוויר סוער ולהגיע לרופא וזה משרת גם אנשים שלא רוצים לבזבז את הזמן שלהם ולהמתין לרופא. זו בעצם רפואה זמינה בשעות שנוח לך. אבל עדיין, לא את כל שירותי הרפואה אפשר לעשות אונליין. עדיין הקשר האישי בין רופא למטופל הוא מאוד חשוב ויש עדיין יתרון של רופא על פני מחשב".

למה? אפשר למצוא הכל בגוגל.

"הרעיון של האונליין הוא מוקד רפואי עם מישהו רפואי מוסמך שיוצר עם המטופל קשר דרך המחשב, האפליקציה, המייל והטלפון ואתה יודע שאתה יכול לסמוך על מי שנמצא בצד השני. 'ד"ר גוגל' מפספס ברפואה בין עיקר לתפל. אתה יכול לתת לו סימפטום והוא ייתן לך את הסימפטום המאוד נדיר והמפחיד והוא יכול לכתוב ביחד באותה שורה את הדברים הנדירים והלא נדירים ואתה לא מבין שאחד זה תקף למאה איש ואחד זה אחד ל-10,000 איש. צריך לדעת פרופורציות שזה הרופא יודע להגיד לך בצורה הרבה יותר טובה. בגוגל אתה לא יודע מי הצד השני שכתב את זה".

את מאמינה שכל הרפואה תעבור לאונליין?

"חס וחלילה, יש דברים שיהפכו להיות אונליין למשל מחלות זיהומיות, שיעול, נזלת ומחלות שאפשר לבדוק אותן באמצעות הטייטו. המון ברפואה זה הקשר הבינאישי, כי הרפואה כוללת גם פסיכולוגיה וסוציולוגיה. הרעיון הוא לשלב בין האונליין לרפואה הפרונטלית. הטכנולוגיה עוזרת לרופא לנצל את הזמן שלו יותר טוב ולהפוך את העבודה שלו ליותר יעילה".

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר