הרצאתה של ד"ר אתי שגיא בהרצליה

שבוע הבריאות של הרצליה: "אם טלפון חכם יכול לזהות תפוח, למה לא לעשות את זה גם ברפואה?"

ד"ר אתי שגיא ריתקה את המאזינים בהרצאתה אמש ברומר 22 בהרצליה והבטיחה: "בעתיד הלא רחוק בני אדם יוכלו להתחסן כנגד סרטן העור"

פורסם בתאריך: 20.11.19 11:21

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל של רשת שוקן וקופת חולים כללית, התקיימה אמש (שלישי) הרצאתה של ד"ר אתי שגיא, בבר הרומר 22 בהרצליה. שגיא, מומחית לרפואת עור בכללית מחוז שרון שומרון, סיפרה בהרצאתה "בלי פילטר – רפואת עור ואסתטיקה בעידן הסלפי", על העתיד של רפואת העור ועל השפעת הטכנולוגיה על הקידמה הרפואית.

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

שגיא סיפרה על ההבדלים בין רפואת העור עד לפני עשרים שנה, ובין הרפואה כיום. "כשהייתי מתמחה רפואת עור הייתה אחרת לגמרי", אמרה, "אבל כיום המציאות עולה על כל דמיון. אחד התחומים המשמעותיים המדגימים את השינוי המשמעותי שהרפואה עברה, הוא הטיפול במחלת הפסוריאזיס. הטיפולים בעבר, בימי ההתמחות שלי, היו למרוח משחות ולעטוף בניילונים חולים, שבילו ימים שלמים במחלקות בתי החולים. וזה היה עד לא מזמן. עד שהפציעו לחיינו התרופות הביולוגיות. היום הרופא רק צריך לבחור איך לגרום לפסוריאזיס של המטופל שלו להיעלם בכמה זריקות".

הרצאתה של ד"ר אתי שגיא בהרצליה

בעזרת שילוב סרטונים והקשרים לסדרות טלוויזיה כמו "סיינפלד" ו-"מסע בין כוכבים", העבירה שגיא בהרצאה עניינית את יכולותיו של רופא העור, שהולכות וגדלות, בעיקר בזכות הארסנל הטכנולוגי הרפואי שעומד לצידו. "כיום יש בינה מלאכותית גם בדרמטולוגיה", אמרה, "הרי אם אנחנו מראים טלפון חכם תפוח והוא יכול לזהות אותו, אז חשבו, למה לא לעשות את זה גם ברפואת עור? עשו מחקר ענק שהזינו נתונים של 130 אלף ביופסיות, ו-2,000 מחלות עור שונות אל תוך מחשב. בחנו את היכולות של המחשב בבדיקה של ביופסיות, ונחשו מה? מול 21 רופאי עור מסטנפורד, הוא הצליח לא פחות טוב".

"שינוי נוסף הגיע בעקבות המהפכה הגנטית", הוסיפה שגיא, "היום אפשר לקחת DNA של בן אדם, ולהתאים לו את הטיפול המדויק לו. זה חוסך המון זמן והמון תסכול מצד המטופל. הקידמה מביאה אותנו למקומות שלא חשבנו עליהם בכלל. חיסון למלנומה לדוגמה. מדובר על פרי פיתוח ישראלי שפועל אמנם בינתיים רק על עכברים, אך בעתיד הלא רחוק בני אדם יוכלו להתחסן כנגד סרטן העור".

שגיא סיימה את ההרצאה מול עשרות מאזינים מרותקים, וענתה בסבלנות על שאלות הקהל, שהמשיכו הרבה אחרי תום ההרצאה.

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר