כביש עוקף זעתרה צילום ליאור מזרחי באובאו
כביש עוקף זעתרה צילום ליאור מזרחי באובאו

"שהסכומים המוקצים לכבישים בשטחים יועברו למשפחות במצוקה וקשישים"

לאן הולך הכסף: האם אתם בעד הקצאת מאות מיליוני שקלים לסלילת כבישים עוקפים ביהודה ושומרון? הפרלמנט של הרצליה עם התשובות

פורסם בתאריך: 18.11.17 19:23

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

לימור קריספין. צילום פרטי

מאז שנות השבעים, עם ראשית התנופה של מפעל ההתנחלות וחיזוקו, החלה ישראל ליצור בהדרגה מערכת כבישים חדשה בגדה המערבית. המטרה של חלק ניכר ממערכת הכבישים החדשה היא "לעקוף" ערים וכפרים פלסטינים כדי לחבר בין ההתנחלויות לבין מערכת הכבישים שבתוך הקו הירוק. כבישים אלה מכונים "כבישים עוקפים". הכבישים העוקפים נבנו מלכתחילה על מנת לשרת את האינטרסים של המתנחלים – שיאמר לזכותם כל הכבוד על כך שהעתיקו את מקום מושבם עם בני משפחתם ועברו עם אידיאולוגיה ציונית כדי לשבת במקום זה –  במטרה לאפשר להם לנוע בבטחה ברחבי הגדה המערבית. וזאת ללא מעבר דרך יישובים של "בני דודנו" ולהסתכן מולם בזריקות אבנים ובקבוקי תבערה ובסיכון חיי אדם. הרי כבר בעבר המדינה השקיעה מאות מיליוני שקלים בסלילה ובפיתוח כביש רוחב בשומרון, אך הוא עמד שומם כבר יותר מעשור. עכשיו בג"ץ נתן "אוקיי" להמשך ולכן הוקצו לו תקציבים נוספים. אבל עם יד על הלב, אני מייחלת שסכומים כאלה יוקצו למשפחות במצוקה, קשישים ואנשים קשי יום.

  • לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק

תומר שילה

תומר שילה

תומר שילה

אני באופן עקרוני מתנגד להרחבת הבנייה בשטחים וחושב שהעמקת מפעל ההתנחלות בשטחים בשנים האחרונות הוא טעות היסטורית שכולנו משלמים ונשלם עליה את המחיר. יחד עם זאת, ולמרות שתושבי ההתנחלויות בחרו מיוזמתם לגור באזור שמבחינה ביטחונית הוא מסוכן, הרי שלא ניתן להתעלם כי הדבר נעשה בעידודה של המדינה ובעיקר בעשור האחרון, בו כמעט והוכפל מספר תושבי ההתנחלויות. המדינה אינה רשאית להתעלם מצרכי ציבור כה רחב שלו היא אפשרה ואף עודדה אותו לגור באזור מסוים ולמנוע ממנו תחבורה, חינוך ושאר שירותים ציבורים באיכות טובה, ולבטח שלא שירותים המונעים ממנו בטחון וגורמים להפקרת נוסעים בכבישים באזורים מבודדים, מוקפים מחבלים וללא קליטה סלולרית. לא יעלה על הדעת שמדינה תתעלם מהאחריות לביטחונם של אזרחיה ותעביר את האחריות לאזרחים עצמם. אם המדינה היתה רוצה למנוע מעצמה את האחריות הזו, היא היתה צריכה למנוע מאזרחיה לגור שם, ומשעה שהיא לא מנעה מהם לגור שם ואף עודדה אותם, אין ביכולתה להתעלם מאחריותה.

  • תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה.

 

אלי ג'מיל

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

כל עוד השטח נמצא תחת ריבונות ישראלית ויהודים גרים שם, על הממשלה לדאוג לביטחונם. ביהודה ושומרון גרים כיום כ-400 אלף יהודים שחשופים לפיגועי טרור באופן יום-יומי, כפי שנוכחנו לראות בשנים האחרונות. מבחינתי, בלי שום קשר לאידיאולוגיה, מחויבות מדינת ישראל להגן על כל יהודי, ולכן בנסיבות ובמצב הנתון אישור התקציב הוא ראוי ונכון. כבישים עוקפים עשויים להעניק תחושת ביטחון ולהפחית לחץ על המדינה לצאת לפעולות נגד טרור, ובכך ייקנו זמן לקבל החלטות מדיניות ללא לחץ של טרור ופיגועים בכל מקום שבו יש התיישבות מאחר ואין לדעת מה צופן העתיד.

  • אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר

צורי ז'אן

צורי ז'אן

צורי ז'אן

לדעתי כן צריך להשקיע בכבישים ביהודה ושומרון. האנשים נמצאים שם מעל 40 שנה, שירתו בצבא והם שומרים על המולדת. האוכלוסייה ביהודה ושומרון היא מלח הארץ, אנשים רציניים שאכפת להם מהמדינה, ולכן המדינה צריכה להשקיע בהם בחזרה.

  • צורי ז'אן הוא הבעלים של ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר