אתי כרייף,משה כחלון. צילום דוברות בית המשפט, מארק ישראל סלם
אתי כרייף,משה כחלון. צילום דוברות בית המשפט, מארק ישראל סלם

המדינה מתפרקת. זה בדיוק הזמן להיכנס לבועה: הטור של חנה בית הלחמי

נמאס לכם מהמושחתים? קבלו עשרה טיפים שיעזרו לכם להתנתק מהכאוס שמסביב

פורסם בתאריך: 5.2.20 17:22

המדינה מתפרקת. בחיי שמתפרקת. מערכת המשפט כיכבה השבוע בראש טבלת ההתפרקויות. מין תמורת מינויים (לכאורה), כלומר תרבות מושחתת של טובות הנאה ושלמונים, שמתחילה מצמרת המערכת הפוליטית, מהון שלטון ומתאוות נדל"ן בלתי נשלטת של מגזרים דומיננטיים, באצטלה של דת, לאומיות ואידיאולוגיה. בתוך כל ההתפרקות הזו, מה שנשאר לנו זה להתכנס לחיים הפרטיים שלנו ולנסות להוציא מתוק מעז, או קצת נחת מהכאוס שמאיים להטריף לנו את החיים.

אז ככה:

1 זה הזמן להיכנס לבועה. להתחיל את הבוקר בקפה הפוך מפנק (תעזבו אתכם/ן מנס עם חלב), לעשות צעדות בנוף ירוק ומקומות יפים, לנתק את הכבלים, להתנתק מהחדשות, להתחבר לסדרות בנטפליקס, ללכת לשתות בירה בים, לטייל, לעבוד, לאהוב. שמתי לב, שבימים בהם אני לא מעורה במה שנעשה בפוליטיקה ולא מקשיבה לחדשות – החיים שלי טובים יותר, העבודה מתקתקת טוב יותר, מצב הרוח שלי משופר.

2 זה הזמן להתחבר לערכי הבסיס שלנו. התקופה מבלבלת – טוב מוצג כרע, רע הופך לנורמה. במצב כזה, צריך לחזור לבייס: מה חשוב לי בחיים? מה הערכים שמובילים אותי בקבלת החלטות ובשיקול הדעת? באיזה עולם קולגיאלי, סולידרי ומוסרי אני רוצה לחיות? ואז, להיצמד לערכים הללו. זה שהסביבה בהידרדרות, זה לא אומר שאנחנו צריכים להצטרף אליה.

3 תבשלו. גם מי שלא מתחברים לבישול, תתחילו. בישול נותן תחושה של חיבור למציאות, חיבור לשורשים, אדמה מתחת לרגליים. אני אפילו מגדילה לעשות, ומגדלת בעציצים את כל העשבים שאני מכניסה לתבשילים, לתה ולסלט. בתחושה המאוד סובייקטיבית שלי, זה מנתק אותי קצת מהמעגל הבלתי נסבל של צרכנות אובססיבית, של תלות בעולם התובעני והדורשני שבחוץ. הבישול גם מחזק את התחושה של הבית. רק טוב יוצא ממנו, תאמינו לי. והבונוס: אוכל בריא.

4 תקראו משהו אופטימי וטוב כל יום. סיפור מעצים עם השראה, כתבת צבע חמודה על מישהי/ו שהצליח/ה או הביא/ה טוב לעולם, שיר יפה. שפה מעצבת לנו את המציאות, וזו לגמרי אחריות שלנו לפמפם לעצמנו תכנים טובים לתוך התודעה.

5 תרעיפו הרבה מחמאות על כולם. יום בלי 5-4 מחמאות לא/נשים שונים, זה יום מבוזבז. בחיי. תראו שזה יחזור אליכם/ן בטוב. אני מדברת מניסיון.

6 בכל פעם שקורה משהו מעצבן, תחייכו ותנשמו. יש מודל בסיסי בעולם האימון, שנקרא מודל אפר"ת – אירוע, פרשנות, רגש, תגובה. המודל מניח, שכל רגשות היומיום הם תוצר של פרשנות. כדי שיהיה לנו מרווח לשנות את הפרשנות, עלינו לצאת מהאוטומט ולהגיב לאט יותר. החיוך והנשימה עושים את העבודה, גורמים לנו לקח זמן לפני ששולפות/ים תגובה. קחו אותו, את הזמן.

7 כוס יין/ ערק/משקה אחר לפני השינה. גם תה צמחים הולך. מנהגים קטנים של סגירת יום והכנה ללילה, משפרים את איכות השינה. מי שישנים טוב יותר, חיים טוב יותר.

8 תקשיבו לחוה אלברשטיין: כל שעה נשיקה כל שעתיים חיבוק. לא לכולם, רק לקרובות/ים והאהובות/ים עליכם/ן.

9 אל תסכימו להשתתף בשיחות על פוליטיקה. פשוט אל.

10 הטיפ העשירי: כדי שהחיים יהיו 10, תמלאו את תשעת הטיפים הקודמים. לא תצטערו.

 

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת, וממנהלות קבוצת חמ"ל הורים לחיילות וחיילים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר