הגננת המתעללת כרמל מעודה בהארכת המעצר. צילום אילן אסייג
הגננת המתעללת כרמל מעודה בהארכת המעצר. צילום אילן אסייג

"המדינה צריכה להפעיל חוקרים שיבקרו בגנים"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך אפשר למנוע את המקרה הבא של התעללות בילדים בפעוטון?

פורסם בתאריך: 13.7.19 19:23

רותם לוין

רותם לוין

"תופעת ההתעללות בילדים ברחבי הארץ מזעזעת את כולנו כל פעם מחדש. לא מעט הורים חשים מפוחדים וחסרי אונים, בעיקר בשל חוסר היכולת לדעת מה קורה בזמן השהות של הילדים בגן. חשוב 'לתחקר' את הצוות במיליון שאלות. בנוסף, רצוי לתקשר על בסיס שבועי עם הורים נוספים בגן ולהתייעץ גם איתם. זאת ועוד, לדרוש מצלמות בגן עם גישה להורים. כמובן ומעל הכל לשים לב לילדים! התנהגויות חריגות בבית ועם ההגעה ויציאה מהגן, ריגרסיה, אפתיות וכו'. שלא נדע עוד מקרים מחרידים כאלו אמן!". (תושב הרצליה רותם לוין הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה)

 

שני אבידן

שני אבידן

"המראות המזעזעים של הגננת המתעללת בפעוטות דוקרים את העין ומקוממים את הלב, ואינם מותירים אף עין יבשה. קשה לנבא את היקף הצלקות הנפשיות הרגשיות והפסיכולוגיות שנותרו בפעוטות הרכים הללו, שלא הייתה להם כל יכולת להתגונן או לספר על הזוועות שחוו יום-יום במשך שעות. ישנם גנים שבהם מותקנות מצלמות וההורים יכולים בכל שלב במהלך היום להתחבר לקישור אינטרנטי ולצפות במתרחש בגן. גנים אחרים התנגדו להתקנת מצלמות בטענה כי זה מונע מהצוות לנהוג בחופשיות. לדעתי, המדינה צריכה להפעיל חוקרים מטעמה אשר יבקרו בגנים, הן הציבוריים והן הפרטיים, בצורה רנדומלית, ויבחנו בזמן אמת את הטיפול בילדים. כשם שישנם חוקרי מס הכנסה המפתיעים בעלי עסקים, רצוי שיהיו חוקרים המתדפקים על שער הכניסה לגנים ללא התראה מוקדמת. אנשים המסתובבים בקרבת הגן או בשכנות אליו צריכים לגלות עירנות: האם אני שומע/ת כל בכי? האם נשמעות צרחות? קללות? ובמידה שכן לדווח על כך לעירייה ולרשויות. לבסוף, על ההורים להיות ערניים להתנהגויות חריגות של ילדיהם: האם הם מתנגדים להיכנס לגן? האם הם מחבקים את הצוות בבוקר או נמנעים ממנו? כל אלו מהווים אינדיקציות לטיב הטיפול בילדינו". (תושבת הרצליה שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"התעללות בילדים בפעוטונים, ובכלל, היא דבר שאינו מתקבל על הדעת בשום צורה. המקרים שנחשפים על התעללות בגני הילדים אינם תופעה שהחלה לאחרונה, אלא משהו שאנחנו שומעים עליו כבר שנים. כיום בעידן הטכנולוגי של הסלולר והמצלמות הדיגיטליות אנו נחשפים לכך באופן רחב יותר תוך תיעודים של המקרים הקשים. לדעתי, כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד ולצמצם את התופעה, צריך להגביר את הפיקוח, להתנות את העיסוק בתחום בקבלת רישיונות כך שלא כל מי שרוצה לפתוח גן ילדים יוכל לעשות זאת, ולדאוג שגם העובדים יידרשו לאישורים כל שהם בתחום ולנקוט באמצעי התראה וענישה חמורה למתעללים. רצוי אף לשאוף שבעלת הגן תהיה גננת מוסמכת. כמו כן, יש לצייד את גני הילדים ובפעוטונים באמצעים אלקטרוניים כגון מצלמות אבטחה ורמקולים. בנוסף, עלינו כהורים לשים לב להתנהגות ילדינו השוהים בגנים, להתנהגות הגננות והסייעות ולהיות ערנים ולפקוח את העיניים". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר