איה נאפה. צילום נעה שפיגל
איה נאפה. צילום נעה שפיגל

"הם יכולים להטיס מטוס ולא יכולים לשמור על דרך ארץ? כבוד של אישה?"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מאיזה גיל הייתם מרשים לילדים שלכם לנסוע לבד לחו"ל?

פורסם בתאריך: 27.7.19 19:21

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"הייתי שולח ילדים לחו"ל מגיל 18. אין בעיה עם שיחת לחץ מכוננת, מתריעה ומזהירה שאני עושה לכל הנערים והנערות שיוצאים דרכי: מלחיץ אותם שההורים מתכוננים לעשות להם בדיקת סמים בחזרה ובדיקת ינשוף. מזהיר את הבנות שיש מצב שההורים אחריהם במעקב. מתריע על תשלום פיקדון במקרה של שבירה ופירוק המלון וגרימת נזק. עד היום כולם חזרו לי בשלום. הם יכולים להטיס מטוס ולא יכולים לשמור על דרך ארץ? כבוד של אישה? הם מסוגלים להילחם באויב אבל מתנהגים כמו חיות פרא? מי ההורים שגידלו אותם להיות חיות אדם כאלה? הכל מתחיל ונגמר בבית מהיסודות שיצקו ההורים שפינקו, הרעיפו ולא הציבו גבולות". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

 

תומר שילה

"לדעתי, האירוע בקפריסין שבו נעצרו 12 בני נוער ישראלים בחשד לאונס הצעירה הבריטית, כלל אינו קשור לגילם והתנהגות שכזו יכולה היתה להתרחש גם בגיל 18 או אפילו 21. לדעתי, אין בעיה לשלוח בני נוער קטינים לבד לחו״ל, במסגרות מפוקחות כגון קייטנות ומשלחות מאורגנות בהן יש מבוגרים שמלווים ואחראיים על הטיול. לצערי, מעבר לגיל 18 לא ניתן למנוע מהילדים לנסוע לבד ובחלק מהמקרים זה עלול להיגמר בהתנהגות ברברית ואפילו פלילית. כמו בהרבה דברים אחרים, הדבר החשוב ביותר עליו יש להקפיד, הוא החינוך של אותם בני נוער בבית, הכבוד לזולת והאמפתיה לכאב של האחר. כאשר אלו אובדים, זה לא משנה איפה נמצאים והסיכוי להתנהגות אלימה, ואף פלילית, מתקצר". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

 

טלי למדן

טלי למדן צילום פרטי

"הנעורים יפים והקיץ אין סופי. לדעתי, גיל 17 זהו הגיל הנכון להרשות לילדים/לנוער לצאת לטיולים לחו״ל. הם בוגרים יותר, בעלי שיקול דעת, עברו בגרויות, חלקם עובדים, מוציאים רישיון נהיגה ותאוריה – גיל בוגר ואחראי. כמובן שצריך לציידם בכלים נוספים מעבר לחינוך שקיבלו וכמובן לאחר האירועים בקפריסין חובה לחדד שוב ושוב מה מותר ומה אסור. הם יוצאים לרוב בחבורות דרך חברות שונות שמארגנות להם חבילת נופש לשבוע הכולל טיסות ולינה במלון, שם הם רוכשים חבילת מסיבות. מניסיוני (שני ילדי נסעו) זוהי חוויה נהדרת ומהנה כל עוד הם מכבדים את המקום והאנשים ויודעים לשמור על עצמם ולהישמר!". (טלי למדן היא יועצת נדל"ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר