מנחם בגין, דוד בן גוריון, בנימין נתניהו, יצחק רבין. צילומים תומר אפלבאום, יעקב סער לע"מ, חנניה הרמן לע"מ, האנס פין לע"מ
מנחם בגין, דוד בן גוריון, בנימין נתניהו, יצחק רבין. צילומים תומר אפלבאום, יעקב סער לע"מ, חנניה הרמן לע"מ, האנס פין לע"מ

הפרלמנט מתלבט: מיהו ראש הממשלה הכי משמעותי שהיה בישראל?

דוד בן גוריון? מנחם בגין? יצחק רבין? ואולי בנימין נתניהו? הפרלמנט של הרצליה בוחר את המנהיג שהשאיר כאן את החותם הכי גדול

פורסם בתאריך: 19.9.19 19:28

רותם לוין

רותם לוין

מבחינתי "הזקן", דוד בן גוריון, אשר הכריז על הקמת המדינה קוטף את התואר, כמי שלפני קום המדינה כיהן בתפקידים כגון יו"ר הסוכנות היהודית, מזכיר ההסתדרות, הקים את צה"ל ופירק המחתרות, חתם על הסכם השילומים עם גרמניה, אחראי על הקמת הכור בדימונה ובכלל התווה דרך. בימים שבריריים אלו של קום המדינה להצליח להנהיג במשך למעלה מעשור, לבנות את המדינה ולהעלות יהודים ארצה, מזכה אותו מבחינתי בתואר ראש הממשלה המשמעותי ביותר. אי אפשר גם לפסוח על בגין, רבין והסכמי השלום וגם על ראשי הממשלה שהנהיגו את המדינה במלחמות ועוד. (תושב הרצליה רותם לוין הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

אני סבורה אני שרבים מתושבי ישראל יצהירו בקול כי דוד בן גוריון הוא המנהיג הגדול ביותר שהיה למדינת ישראל, ומיד לאחר לא נופל ראש הממשלה השישי, מנחם בגין. אני חייבת לציין ששני המנהיגים הללו היו אינטליגנטים מבחינה קוגניטיבית ורגשית, שגם תקשרו עם הציבור באופן מעורר השראה והיו בעלי כישרון פוליטי יוצא דופן עם יכולת חזון מדהימה. (קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

ראש הממשלה המשמעותי ביותר שהיה למדינת ישראל הוא ללא ספק דוד בן גוריון, שהיה ממקימי המדינה, הכריז על המדינה ותרם רבות לבנייתה ועיצוב דרכה בשנותיה הראשונות. בן גוריון היה איש של חזון, מנהיג מעורר השראה שהתמודד עם אתגרים רבים בהקמת מדינת העם היהודי ובניית החברה הישראלית בתחילת דרכה ואני מרגישים את השפעותיו עד היום. בין היתר בן גוריון היה אחראי על הקמתו של צה״ל, הקמת הכור הגרעיני בדימונה וקליטתם עולים רבים לארץ ישראל. (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר