הסופה דוריאן שפגעה באיי הבהמאס בחודש אוגוסט. צילום AP

"חמש שנים שחונות וקיץ בלתי נסבל הן רק הקדימון למה שמחכה לנו, ובעיקר לילדים שלנו"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט של צומת השרון. והפעם: האם מדינות העולם מסוגלות לפתור את משבר האקלים?

פורסם בתאריך: 21.10.19 19:03

טלי למדן

טלי למדן צילום פרטי

"בהחלט כן, לפחות בחלקו. אנו חווים בשנים האחרונות בישראל ובעולם מצבי מזג אוויר קיצוניים שלא היו כמותם וזה מאוד מאוד מדאיג. התחממות כדור הארץ גורמת לכך שמזג האוויר הופך לקיצוני יותר מה שמביא לסופות ועליה בגלי חום קיצוניים, בבצורת ובשיטפונות. פוגע באוכלוסייה, במזון, בתחלואה ועוד. צריך שינוי גדול בהתנהגות שלנו כדי להתמודד עם משבר האקלים – הפחתה דרסטית של פליטות גז, הפחתה בשימוש בפחם, שימוש בחקלאות בת קיימה- שימוש בשיטות מסורתיות וכן שימוש בשיטות מודרניות טבעיות ועוד. צריך להיות שיתוף פעולה בינלאומי שיוביל לשינוי דרסטי ויעיל אחרת נמצא את עצמנו בבלגן רציני ב-2030 על פי כל התחזיות". (טלי למדן היא יועצת נדל”ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

תומר שילה

רק שאלה תומר שילה

"לא מפליא שדווקא גרטה טונברג, נערה בת 16, היא זו שמובילה ומזוהה כל כך עם המחאה והדרישה לפתרון משבר האקלים בעולם. לא מפליא שדור המנהיגים של מדינות העולם, רובו בני כ-70, עסוקים מטבע הדברים במשברים השוטפים ואינם מתפנים לעסוק בסכנה השקטה והגדולה ביותר האורבת לנו בתוך כעשור. שינויי האקלים אליהם אנו נחשפים, בדמות חמש שנים שחונות וקיץ בלתי נסבל, הן רק הקדימון למה שמחכה לנו ובעיקר לדור הילדים שלנו, אם לא נשכיל לחשב מסלול מחדש ולהפחית בצורה דרסטית את פליטת גזי החממה תוך מעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות. טמפרטורה ממוצעת של 30 מעלות אולי לא מרגשת במיוחד, אבל כאשר התחזיות צופות כי זו הטמפרטורה שתשרור בישראל בלילה, וביום יהיו כאן כ-46 מעלות, זה אומר שבאפריקה המצב יהיה בלתי נסבל ויגיע לטמפרטורות שלא ניתן לחיות בהן ומיליוני בני אדם ימותו ויסבלו מרעב. אני מקווה שמנהיגי העולם לא יעסקו רק בשוטף ויפעלו נמרצות למנוע האסון העומד לפתחנו ושהמועד האחרון למנוע אותו, קרב בצעדי ענק". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

רותם לוין

רותם לוין

"במאה ה-21 אני חושב שכבר לא ניתן לעצור או למנוע את משבר האקלים הגלובלי. חוסר בשטחי מגורים ומסחר, משאבי טבע ללא תחליף מיידי ועוד הינם חלק משמעותי מהמשבר. מחובתנו לעשות כל שניתן בכדי לצמצם את הפגיעה בכדור הארץ ואת התערבותנו בטבע והחלל כאחד. צמצום עד הפסקת השימוש בכלי פלסטיק (כמו שנעשה בהרצליה), הפרדת פסולת ופעולות נוספות שאנו עושים ביומיום והינן ברות ביצוע,  בהחלט יפחיתו את הנזק ויאטו את הפגיעה ומכאן את משבר האקלים. אין פתרונות קסם גם כאן למעט חינוך מעבר לאכיפה. מי האמין לפני שנים שלא ניתן יהיה לעשן באוטובוס או במטוס? מי חגר חגורה מאחור ברכב עד לפני 20 שנה? אלו רק דוגמאות קטנות וחשוב להקשיב ולהעמיק בדעות מומחים בנושא כך שביחד נצליח להשאיר לדורות הבאים מקום בו יוכלו להמשיך ולהתקיים ובע"ה פתרונות טכנולוגיים וקדמה יוכלו בבוא העת לפתור את המשבר- זו לתפיסתי האפשרות היחידה. אז בואו ננסה להיות אנשים טובים יותר לסביבה (לאנשים ולכדור)". (תושב הרצליה רותם לוין הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר