צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה
צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה

בדרך לאוניברסיטה פרטית? הבינתחומי יעניק תואר דוקטור

המועצה להשכלה גבוהה אישרה למוסד הלימודים בהרצליה להגיש בקשה להענקת תואר שלישי במשפטים, זכות שהיתה שמורה עד כה לאוניברסיטאות בלבד

פורסם בתאריך: 20.3.18 16:13

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה היום (ג') למרכז הבינתחומי להגיש בקשה לפתיחת תכנית לתואר שלישי (Ph.D) במשפטים. לפי הודעת המל"ג, ועדה בינלאומית תבחן את התכנית לתואר שלישי במשפטים ובמידה והיא תמצא ראויה, המוסד יקבל הרשאה להענקת דוקטורט במשפטים.

בכך הופך המרכז הבינתחומי הרצליה למוסד הלימודים האקדמי הראשון בארץ שאינו מכללה אשר יעניק תואר דוקטור, בכפוף לאישור האמור מהוועדה הבינלאומית. לאחרונה אישר המל"ג לבינתחומי אוטונומיה בפתיחת מסלולי לימוד לתואר שני. זכות זו היתה נתונה עד כה אך ורק בידי האוניברסיטאות ושמשה כהבדל העיקרי בין אוניברסיטה למכללה בישראל. המרכז הבינתחומי אינו מתוקצב על ידי המדינה ופועל כמכללה פרטית הנתונה לפיקוח עמותה שאינה ציבורית, אך מבחינה אקדמית הוא מפוקח בידי המל"ג.

ההחלטה התקבלה על רקע החלטת מל"ג משנת 2014 ולפיה מוסדות להשכלה גבוהה שטרם הוסמכו להענקת תואר שלישי,  רשאים להגיש בקשה לפתיחה של תכניות לתואר שלישי (דוקטורט), ובתנאי שעמדו בתנאי הסף שנקבעו בידי המל"ג. בהתאם לכך, הגיש המרכז הבינתחומי בהרצליה בינואר 2016 בקשה להגשת תכנית לתואר שלישי במשפטים.

 

שר החינוך ויו"ר המל"ג, נפתלי בנט, היה בין המובילים במהלך להעניק לבינתחומי את האישור לבקשה לפתיחת תכנית לתואר שלישי. השר בנט מסר: "היום אנחנו עושים היסטוריה – לראשונה, נאפשר פתיחת מסלול דוקטורט במכללה פרטית במדינת ישראל. מדובר בבשורה לעולם האקדמיה ובשורה לסטודנטים. לאחר עשור של גרירת רגליים הגענו להחלטה טובה, למען גיוון המחקר האקדמי והרחבת אפשרויות ההשכלה עבור הסטודנטים. פתיחת עולם המחקר למוסדות נוספים יעצים את המחקר גם באוניברסיטאות, יעודד עוד מוחות מבריקים ומצוינים להמשיך לתארים מתקדמים ויזניק את איכות המחקר האקדמי במדינת ישראל".

מעיריית הרצליה נמסר: עיריית הרצליה מברכת על החלטת המועצה להשכלה גבוהה לאפשר למרכז הבינתחומי בהרצליה להפוך לאוניברסיטה! כזכור, לפני ארבע שנים נחתמה אמנה בין הרצליה לבין המרכז הבינתחומי, בה התחייבות לפעול להעמקת הקשר לטובת תושבי העיר ולמען הדור הצעיר.

נשיא ומייסד הבינתחומי הרצליה, פרופ׳ אוריאל רייכמן, מסר: "המרכז הבינתחומי מברך על החלטת המועצה להשכלה גבוהה לפתוח בהליך שיאפשר לו להעניק תארי דוקטורט. ההחלטה התקבלה לאחר שהמרכז הבינתחומי עמד בשורה של דרישות אקדמיות, כלכליות ומנהליות מחמירות, שנקבעו על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

במשך שמונה שנים מנע הקרטל האוניברסיטאי כל דיון בבקשות המרכז הבינתחומי להענקת תואר דוקטורט. רק מנהיגותו של יו"ר המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך, נפתלי בנט, שלא נרתע מלחץ ועד ראשי האוניברסיטאות, אפשרה את קבלת ההחלטה.

המרכז הבינתחומי מודה לשר בנט על נחישותו ועמידתו על קיום עקרונות היושר האקדמי, יחד עם המנהיגות המקצועית של המל"ג, פרופ' יפה זילברשץ ופרופ' עידו פרלמן. אנחנו מבקשים היום גם להביע הוקרתנו לסגל ולידידי המרכז הבינתחומי וכן לסטודנטים ולבוגרים על השותפות והאמון רבי השנים.

סגן יו"ר מל"ג, פרופ' אדו פרלמן ויו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ בירכו את המרכז הבינתחומי והדגישו כי מדובר במוסד מצוין מבחינה אקדמית, ותהליך הבדיקה היה מוקפד מאוד וכלל עמידה בכל תנאי הסף וההנחיות התאגידיות של מל"ג וות"ת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא כל כך הבנתי על מה השמחה הגדולה.
    הרי מדובר במכללה שגובה מעל 40000 שח לשנה עבור שכר לימוד, ואם מדובר בתואר כפול אז פי 4.5.
    מדובר המכונה משומנת לייצור תארים תמורת כסף ולא יותר.
    יש כאן מונופול על תארי דר למכללה פרטית, ושם בלבול מוח על תחרות או שוק חופשי אין להם נגיעה למה שקרה כאן.
    לא ברור למה העירייה הצטרפה לחגיגה ואיך זה קשור למשרד החינוך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר