צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"הם עוקצים עקיצות נוראיות, הילדים מלאים גירודים". מכת יתושים בהרצליה

עם בוא האביב מספרים תושבים בעיר על ענני יתושים שגורמים סבל ומהווים מטרד: "זה אסון, אני לא פותחת חלונות בבית כבר שבועיים". העירייה כבר החלה בהדברה

פורסם בתאריך: 22.3.18 06:18

אביב הגיע, פסח בדרך אבל השמחה עוד לא רבה. בוודאי אם גם אתם סובלים מענני היתושים שמתקיפים את הרצליה. החורף הקצר והימים החמים זירזו את בקיעת ביצי היתושים והופעת החרקים המעופפים והעוקצים בעיר. מקווי מים פתוחים, כמו למשל שלולית החורף הגדולה בפארק הרצליה, מהווים בית גידול טבעי לבעלי חיים רבים, ביניהם חרקים מעופפים ויתושים רבים.

"מדי שנה, ממש כשמסתיים החורף ומתחילים הימים החמים, היתושים מגיעים", מספר אורן אלדד מהרצליה הצעירה, אב לשלושה ילדים. "כנראה שהעירייה לא מדבירה בזמן או שאנשים לא מקפידים על הדברה בגינות שלהם, ואז אנחנו סובלים משתי מכות. מכה אחת היא היתושים הגדולים שהם לא מזיקים ולא עוקצים ובעיקר לא נעימים. ובשנתיים האחרונות אנחנו סובלים ממכה של יתושי זברה או נמר אסייתי, והם עוקצים עקיצות נוראיות והילדים עם גירודים התנפחויות, וגם אנחנו ההורים, זה סיוט שלם. אנחנו נלחמים בהם בכל דרך, עם המטקות ועיתונים ועם התרסיסים למיניהם, וזה על אף הרשתות בחלונות".

אתם מצליחים לישון בלילה?
"משתדלים, בין זמזום לזמזום…"

צילום: אורן אלדד

צילום: אורן אלדד

איריס למדן, תושבת שכונת נווה אמירים: "אני בבית שלי במרדף אחריהם. זה אסון, אסון, אסון, אני לא פותחת חלונות כבר שבועיים. הם נכנסים דרך החלונות. הם ענקיים, אמנם לא עוקצים אבל מאד מטרידים. הם איומים, מגיעים בחמולות ונכנסים לתוך הבית. אני עובדת כעצמאית, יושבת אצל לקוחה בבית בהרצליה ורואה שכל הקיר שלה מלא ביתושים האלה".

מעיריית הרצליה נמסר: עם התחממות העונה העירייה כבר החלה לפעול בנושא. המנטר והמדביר כבר עובדים במרץ, פניות הציבור נבדקות וכל מקורות המים העומדים מרוססים. תחת הכותרת "מייבשים את היתושים!" עורכת העירייה פעילות הסברה לכך שהגורם הראשון ליתושים הוא מקורות מים קטנים עומדים בחצרות הבתים, כמו עציצים קטנים, קערות, טפטוף מזגנים וכו', ומבקשת מהתושבים לבדוק את סביבתתם הקרובה ולוודא שאין שם מקורות מים עומדים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ננה

    בשכונה החדשה בגליל ים היתושים הם מטרד רציני! זה סבל בלתי יתואר והעקיצות שלהם נוראיות! אני אישית הגעתי למוקד עם עקיצה של ייתוש שבהמשך התפתח לפריחה מזעזעת בכל הגוף!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר