אריזת סלי מזון במתנ"ס נוף ים. צילום: ליאת עצמון
סלי מזון. צילום ליאת עצמון

מדינל'ה ועד שמואל הנביא: העמותות בהרצליה ערוכות לשולחן עורך

מבית חב"ד ועד העירייה: גופי הסיוע בעיר יחלקו לקראת החג אלפי סלי מזון וארוחות מוכנות לנזקקים. כל המספרים על ההתנדבות הגדולה

פורסם בתאריך: 26.3.18 07:56

פרויקט דינל'ה: ארוחות מוכנות ל-500 אנשים בכ-200 בתי אב

"פרויקט דינל'ה הוא על שם דינה לוין, אמא שלי זכרה לברכה, שבעוד חודש וחצי ימלאו שמונה שנים לפטירתה, שהיתה תושבת הרצליה ואשת נתינה שקטה ומדהימה, ועל זה גדלתי", מספר רותם לוין, תושב הרצליה ומייסד פרויקט "דינל'ה" המספק ארוחות חמות מוכנות לנזקקים.

"יחד עם האחים שלי ועם ענת עוזיאלי וענת ברקן שאיתי בהנהגת ההורים בבית ספר ברנר, החלטנו להקים את פרויקט דינל'ה שיספק ארוחות חמות מוכנות לנזקקים. לא מביאים מצרכים אלא ארוחה קומפלט שרק צריך לחמם. במחלקת הרווחה בדקו שלכל אחד ממקבלי החבילות יש אפשרות לחמם את האוכל, ולמי שלא היה, העירייה סייעה לו בכלים חשמליים לחימום אוכל. 280 מתנדבים מרחבי העיר השלימו פרויקט חברתי חוצה קהילות בעיר שאומר 'למה שאני אוכל ארוחה חמה ואחרים לא'.

הישארו מעודכנים! הורידו את האפליקציה של צומת השרון הרצליה: באנדרואיד או באייפון 

צוות דינל'ה עם ראש העיר משה פדלון, סגנית ראש העיר איה פרישקולניק ויו"ר ועדת רווחה טובה רפאל צילום: עיריית הרצליה

צוות דינל'ה עם ראש העיר משה פדלון, סגנית ראש העיר איה פרישקולניק ויו"ר ועדת רווחה טובה רפאל צילום: עיריית הרצליה

"העירייה, וכל מי שנתקלנו בו, נתן לנו דחיפה עצומה, וביחד איתם אנחנו הולכים לספק ל-500 אנשים, שזה בערך 200 בתי אב, ארוחות מוכנות לחג מהביצה הקשה של תחילת הסדר ועד היין לארבע כוסות: שני סוגי בשר, שלוש סוגי תוספות, ארוחה חגיגית. למשל, מי שבישל אורז התבקש לא להכין אורז לבן פשוט אלא אורז חגיגי. הכיוון הוא ארוחה חגיגית, לא לצאת ידי חובה, והכל נעשה על טהרת ההתנדבות. אנשים קונים בעצמם את המצרכים, מבשלים אצלם בבית ואז נאסוף הכל למרכז לוגיסטי, נארוז, ובשש בבוקר בערב ליל הסדר יצאו חמישים נהגים לרחבי הרצליה, יקישו בדלתות, יגידו חג שמח, ימסרו את ארוחת החג – ושם זה נגמר. ואז נוכל לחייך".

עמותת חסדי שמואל הנביא: כ-300-400 חבילות מזון

ליאת עצמון, מתנדבת בעמותת חסדי שמואל הנביא, מסבירה כי אחת ממטרות העמותה היא לחבר בין האנשים והחברה למעשה הצדקה. "העמותה פועלת לחיבור האוכלוסייה בהרצליה פיתוח ונוף ים לחלוקת חבילות המזון. אנחנו פועלים בשיתוף מתנ"ס נוף ים, עמותת בני הרצליה, חטיבת סמדר, בית ספר נוף ים וגנים עירוניים ופרטיים בשכונה.

"קשה להעריך כמה חבילות מזון נחלק, אבל ההערכה היא סביב 300-400 חבילות, אולי יותר. כל חבילה כוללת את המוצרים הבסיסיים להכנת ארוחת חג כהלכתה: שמן, אורז, רסק עגבניות, מצות, בשר, עוף, ירקות, דגים, יין, עוגיות ועוד פריטים".

אריזת סלי מזון במתנ"ס נוף ים. צילום: ליאת עצמון

אריזת סלי מזון במתנ"ס נוף ים. צילום: ליאת עצמון

בית חב"ד: כ-2,000 סלי מזון

"בתחילת השבוע התחלנו במבצע אריזות ומשלוחים לבתים ולנזקקים לפי רשימות מסודרות שמתעדכנות כל הזמן", מספר הרב ישראל הלפרין מבית חב"ד הרצליה על הפעילות הנמרצת המתקיימת לקראת החג. "בפסח השנה נחלק 1,800-2,000 סלי מזון ובהם 18 פריטים בכל סל. יין, מצות,דגים, שימורים, סוכר, קמח תפוחי אדמה, בקבוקים למיניהם וכל מה שצריך.
כל מי שפונה אלינו מקבל מענה, אנחנו לא שוללים אף אחד ואם היינו צריכים להכין כמות כפולה של משלוחים, היינו מכינים. מתקיים פה הפנינג גדול מאד, מגיעים פה אנשי היי-טק, מהמשטרה, ילדים, תלמידים, אישי ציבור – מכל רחבי הקשת באים להתנדב.

"אנחנו מחלקים בעיקר בהרצליה אבל אם מישהו יבוא מרמת השרון ואפילו מרמלה, הוא יקבל. 98 אחוזים מהרצליה, ככתוב 'עניי עירך קודמים', אבל אין מישהו שיבקש עזרה ולא יקבל.
חוץ מחלוקת סלי המזון אנו תומכים בכ-150 משפחות נזקקות, החל מסבסוד ורכישת אמצעים לחגוג את פסח וכלה בעזרה בניקיון הבית למשפחות ברוכות ילדים. נוסף לזה אנחנו מחלקים בכל העיר מצות שמורות מכפר חב"ד, למי שנזקק לזה מבחינה כלכלית וגם לכל יהודי. זו מצה שמורה, עגולה, שעליה כתוב שהיא מאכל לאמונה ומאכל לרפואה, וזה מה שאנחנו מאחלים לכל היהודים – אמונה חזקה ובריאות איתנה".

עיריית הרצליה: כ-800 סלי מזון (ושי צנוע לדיור המוגן)

מעיריית הרצליה נמסר כי לקראת חג הפסח מחלקת העירייה, באמצעות ועדת הרווחה ומתנדביה, כ-800 סלי מזון למשפחות נזקקות בהרצליה. סלי המזון כוללים, בין השאר, מצות, עוגה לפסח, יין ומצרכי יסוד (סוכר, שמן, קופסאות שימורים, קפה, תה ועוד). בנוסף, מחלקת העירייה שי צנוע לחג לקשישים דיירי הדיור המוגן.

הסלים מובאים לבתי המשפחות הנזקקות בדיסקרטיות, באמצעות חברי ועדת הרווחה, ועדי שכונות, חברי תנועות הנוער, תלמידים וסטודנטים מהמרכז הבינתחומי ומתנדבים מהעיר. יצוין כי בנוסף, העירייה תומכת בעמותות המחלקות סלי מזון בסך של 1.07 מיליון שקלים בשנה.

הפעילות לחלוקת סלים מתבצעת פעמיים בשנה, לקראת פסח ולקראת ראש השנה, והיא מתאפשרת הודות להקצבה כספית של העירייה, גיוס תרומות מתורמים וקבלת מצרכים מתלמידי בתי הספר בעיר.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר "אנו עושים כל הניתן כדי לאפשר למשפחות נזקקות בהרצליה להסב לשולחן החג, ואני מודה לכל התורמים והמתנדבים שלנו על העשייה הברוכה שלהם".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי "עיריית הרצליה פועלת לאורך כל השנה על מנת לסייע לתושבים קשי יום בעיר, באמצעות ועדת הרווחה, אגף הרווחה ומחלקת ההתנדבות. בכך אנחנו נותנים ביטוי לתחושות השיתוף והסולידריות, שהרצליה התברכה בהן".

 

הגרעין התורני: סיוע ל-70 משפחות

צחי וייס מהגרעין התורני: "לאורך כל השנה אנחנו תומכים בעשרות משפחות באופן קבוע ודואגים לצורכיהם, בין עם מדובר במזון או בדברים אחרים", אומר מנכ"ל הגרעין התורני בהרצליה צחי וייס. "לקראת פסח נסייע ל-70 עד 100 משפחות ונשתתף בפעילויות דומות כמו למשל זו שתתקיים בנוף ים, של עמותת חסדי שמואל הנביא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר