צילום אילוסטרציה דן קינן
צילום אילוסטרציה דן קינן

בקרוב תרגישו הקלה בכבישים: מערכת תנועה חכמה בדרך להרצליה

עשרה צמתים ראשונים יחוברו בעוד שלושה חודשים למערכת, שמשנה את פעילות הרמזורים בהתאם לתנועה המשתנה

פורסם בתאריך: 25.7.17 10:50

עשרה צמתים ראשונים בהרצליה אמורים להתחיל לפעול, בעוד כשלושה חודשים, תחת מערכת בקרת רמזורים לניהול תנועה. מדובר במערכת שמבצעת איסוף וניתוח מידע בזמן אמת מכל הרמזורים בצמתים השונים המחוברים אליה, ומשנה את פעילות הרמזורים בהתאם לתנועה המשתנה. בעתיד ירושתו 41 צמתים ראשיים בעיר במערכת בקרת הרמזורים וכן יוקם מרכז בקרה עירוני לתפעולה.

המערכת תכלול רמזורים "חכמים" המקושרים למרכז הבקרה, חיישנים וגלאי תנועה המותקנים בתשתית הדרך. בנוסף תכלול המערכת מערכות המספקות מידע על זמני מעבר ועיכוב בצמתים וזמני המתנה בהן, חיישנים עיליים, מערכות לאיסוף נתוני תנועה בזמן אמת, מצלמות מעקב, טלוויזיה במעגל סגור ושילוט אלקטרוני מתחלף.

מאיה כץ. צילום: עזרא לוי

מאיה כץ. צילום: עזרא לוי

סגנית ראש העירייה מאיה כץ, מחזיקת תיק התחבורה המקדמת את הנושא, אומרת שכעת יהיה להרצליה כלי לקבלת החלטות על שינויי העדיפות ברמזורים, ובחינת עומסים בחתך של שעות היום בנתיבים ובמסלולים בעיר. "אנחנו כל הזמן בודקים איך אנחנו יכולים לשפר את התנועה והתחבורה בעיר", אומרת כץ, "יש דברים שיכולים להיות בשליטתנו ויש דברים שפחות. למשל, קשה להילחם בזה שכל מדינת ישראל פקוקה, אבל יש לנו יכולת לנסות לפחות לשלוט בעומסי התנועה בתוך העיר. פה בעצם נכנסת המערכת הזאת. ישבנו וחשבנו עם מחלקת כבישים ועם ועדת התנועה על דרכים בהן ניתן לשפר את הדברים האלה, ואז לקחנו כל מיני דברים שקורים היום ועדיין לא נכנסו לעיר הרצליה. מערכת בקרת הרמזורים פועלת גם בחיפה, גם בתל אביב ובעוד רשויות בארץ. זו הדרך שלנו לנהל את התנועה וגם להתחבר למשל לכביש החוף, שמנוהל על ידי מערכת בקרת התנועה של נתיבי ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר