פרויקט דינל'ה. צילום: אסף אמר
פרויקט דינל'ה. צילום: אסף אמר

"דינל'ה היתה אומרת שהעיקר שלא יחסר לאנשים"

40 קילו אורז, 200 קילו תפוחי אדמה, מעל אלפיים קציצות, 250 בקבוקי יין. פרויקט דינל'ה לחלוקת ארוחות חג מוכנות בהרצליה הגיע לקו הסיום

פורסם בתאריך: 30.3.18 07:43

בימים כתיקונם מאכלסים את אולם הספורט בבית הספר ברנר ילדים בשיעורי חינוך גופני. אבל ליום אחד, מלאו את האולם קופסאות קרטון, אריזות מזון והמון אנשים עם לב טוב ורחב. פרויקט דינל'ה הגיע אמש כמעט עד קו הסיום. הבוקר החלה חלוקת המזון ויוזם הפרויקט, רותם לוין, אומר כי עד השעה 11 תחולק המנה האחרונה.

פרויקט דינל'ה יצא לדרך לפני קצת יותר מחודשיים, באמצע ינואר, מתוך מטרה לא להסתפק בהבאת המצרכים אל הנזקקים אלא להביא אליהם ארוחות שלמות מוכנות, שכל שנדרש הוא לחמם אותן. ואם אין כלים לחימום, גם לזה דאגו בדינל'ה והעירייה סיפקה כלי חימום חשמליים כדי שכל אחד יוכל ליהנות בחג פסח מארוחת חג חמה, משביעה וחגיגית. דינל'ה היא אמו של רותם לוין, שנפטרה לפני כמעט שמונה שנים והיתה, לדבריו, "אשת נתינה שקטה ומדהימה".

"אנחנו פה כל היום באריזות ותפעולים", אמר רותם לוין מבית ספר "ברנר", בו הוא מכהן בהנהגת ההורים. "עברו פה היום כבר מעל 400 איש עם אוכל. אני מאמין שהמנה האחרונה תחולק עד 11 בבוקר. מתחילים את החלוקה בשש בבוקר. מד"א לא רק ששלחו מתנדבים לעזור באריזות אלא שלחו שני אמבולנסים לחלוקת המזון. יש התרגשות גדולה, זה באמת יום חג אמיתי".

דבר במספרים. על כמה אוכל אנחנו מדברים?

"קצת קשה להעריך אבל מדובר על סדר גודל של 35-40 קילו אורז לפני בישול, 200 קילו תפוחי אדמה בתנור, 220 קילו של ירקות בתנור, 240 עוגות, 250 בקבוקי יין. בדיוק עכשיו פרקנו פה שני אנשים, אחד הביא 900 קציצות והשני 1,200. זה כמויות לא הגיוניות ברמה ביתית, זה 30 קילו בשר עוד לפני הבצל וכל מה שמוסיפים".

גם איה פרישקולניק מטה שכם. צילום: אסף אמר

גם איה פרישקולניק מטה שכם. צילום: אסף אמר

 

פרויקט דינל'ה סחף המונים אחריו. מה הסיכום שלך לחודשיים האחרונים?

"בפעם הראשונה התרגשנו נורא מההיענות של אנשים שקראו פוסט ברשת או קראו מודעה בעיתון. בפעם שנייה התרגשנו מהעירייה וכל התורמים שפגשנו בדרך, מהתורמים של היין ועד התורמים של כוסות הפלסטיק. הגיעו לכאן המון מתנדבים עם עיניים נוצצות ורצון להישאר ולעזור ולתת מעצמם. והשלב השלישי יהיה עם חמישים כלי רכב שיצאו מפה ו-200 בתי אב יקבלו את ארוחות החג, ואז נוכל להגיד חג שמח".

רותם, מה דינל'ה היתה אומרת?

"דינלה היתה אומרת שהיתה מעדיפה משהו יותר צנוע כי כזו היא היתה, אבל העיקר שלא יחסר לאנשים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר