מיכל ים, חן נווה, שגיא מתניק ודוד בייניש צילום דובר צה"ל
מיכל ים, חן נווה, שגיא מתניק ודוד בייניש צילום דובר צה"ל

הצדיעו להם: החיילים המצטיינים מהרצליה פוגשים את הנשיא

שגיא מדניק עלה לבדו מארה"ב, חן נווה עלה עם שני אחיו, דוד בייניש רצה קרבי, ואצל מיכל ים כיפת ברזל היא עסק משפחתי. הכירו את החיילים מצטייני הנשיא מהרצליה

פורסם בתאריך: 19.4.18 08:58

בין שתי מדינות

סמל שגיא מדניק עלה לבדו מארה"ב ומרוצה מהחיים בדירה שכורה ברחוב סוקולוב בהרצליה

שגיא מתניק. צילום: דובר צה"ל

שגיא מתניק. צילום: דובר צה"ל

סמל שגיא מדניק,  חובש בחיל ההנדסה הקרבית, עלה ארצה בדצמבר 2015 מארצות הברית במסגרת גרעין צבר. הוא חלם להתגייס לחיל הנדסה קרבית, והחליט לצאת לקורס חובשים על מנת למצות את שירותו הצבאי. שגיא בוגר אוניברסיטת מסצ'וסטס באיכות הסביבה. הוריו יגיעו בהפתעה לטקס.

"עליתי לארץ עם תכנית של גרעין צבר. אמא שלי ישראלית ואחרי הצבא פגשה את אבא שלי, שהוא אמריקאי ולמד באוניברסיטת תל אביב לתואר ראשון. הם התחתנו ועברו למדינת וירג'יניה ושם נולדתי וגדלתי, בעיירה שנמצאת חצי שעה נסיעה מעיר הבירה וושינגטון. הגרעין שלי היה בהתחלה בקיבוץ מעוז חיים בעמק המעיינות ובנובמבר בשנה שעברה עברתי לדירה של חיילים בודדים ברחוב סוקולוב בהרצליה".

ואיך הרצליה?

"הרצליה מעולה, הכי קרובה לתרבות האמריקאית. אני גר עם עוד שני חיילים בודדים כמוני, אחד בחופשת שחרור ואחד משרת בצנחנים, ומאד נהנה בעיר.

ומה התכניות?

"בחודש יולי אני משתחרר, כבר יש לי תואר ראשון מארה"ב ואני רוצה ללמוד לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב".

ואיפה תחיה? בישראל או בארה"ב?

"אני עוד לא יודע איפה אחיה, אם בישראל או בארה"ב. אני רוצה לעבוד בנושא שקשור לאיכות הסביבה ומקווה לשלב את העבודה בין המדינות".

מסורת משפחתית

כמו שני אחיה, גם סמ"ר מיכל ים מנווה עמל משרתת כלוחמת בכיפת ברזל

מיכל ים. צילום: דובר צה"ל

מיכל ים. צילום: דובר צה"ל

במשפחה של סמ"ר מיכל ים מנווה עמל, כיפת ברזל הוא כמעט עסק משפחתי. "אחי הגדול היה לוחם בכיפת ברזל", מספרת מיכל, כיום לוחמת במערכת ההגנה כיפת ברזל. "זה מה שהכרתי בצבא. גם אחי הקטן הלך בעקבותינו ומשרת כיום בכיפת ברזל.

מיכל עברה הכשרה ביחידה ולאחריה שירתה בגדוד מבצעי במשך חצי שנה, ואז יצאה לקורס מפקדים ומשם הבינה שההמשך הישיר הוא בה"ד 1 וקורס קצינים.

"יצא לי לשרת כמעט בכל הארץ. זה שרות מגוון, אתה לא חוזר לאותו התפקיד ועובר בין הבסיסים. זה שירות דינמי, הנופים משתנים, האנשים משתנים. שירות מעניין".

מתרגשת לקראת הפגישה עם נשיא המדינה?

"כן, האמת שההודעה על כך ממש הפתיעה אותי. בכלל לא ידעתי שהציעו אותי ושאני מועמדת. זה נורא מחמיא וככל שהמועד מתקרב ההתרגשות עולה. את הפירוט המדויק על מה ומדוע זכיתי בכבוד יאמרו לי, ולכל יתר החיילים המשתתפים, רק בטקס עצמו, או ביום הטקס. לפי מה שהמפקדים שלי אמרו, זה לא על משהו ספציפי אלא על שירות לאורך שנה בגדוד ועל הפעילות כולה".

קרבי זה הכי

דוד בייניש עלה מצרפת ולאחר שהתגייס ליחידה עורפית החליט שהוא רוצה יותר

דוד בייניש. צילוםף דובר צה"ל

דוד בייניש. צילוםף דובר צה"ל

כשהתגייס, שובץ סמל דוד בייניש ביחידת המתפ"ש (מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים). לאחר כמה חודשים החליט שהוא רוצה לשרת כלוחם קרבי ועבר לחטיבת החילוץ. בייניש, שסיים גם את הטירונות כחייל מצטיין, מספר כי עלה ארצה עם הוריו, אך הם חזרו לצרפת לשנה נוספת בעוד הוא נשאר כאן. "נולדתי בקאן שבצרפת והגעתי לארץ ב-2014 בגיל 17. הייתי בבית ספר צרפתי בפנימיה במקווה ישראל בחולון במשך שנה, כי ההורים שלי לא באו איתי. אחר כך הם הגיעו גם, וכשהתגייסתי לצבא בדצמבר 2015 עברנו להרצליה פיתוח. אני משרת ביחידת חילוץ ומשתחרר עוד ארבעה חודשים".

מה התכניות?

"אני הולך ללמוד לבחינה הפסיכומטרית ואחר כך ללמוד מנהל עסקים".

ואיפה אתה רואה את העתיד שלך? בישראל או בצרפת, אולי במקום אחר?

"בישראל".

 

רב"ט חן נווה

חן נווה. צילום: דובר צה"ל

חן נווה. צילום: דובר צה"ל

רב"ט חן נווה משרת כטכנאי בשייטת 3, היא שייטת הסטי"לים, יחידת הלחימה הגדולה ביותר של חיל הים. חן עלה לארץ מקליפורניה יחד עם שני אחיו מתוך רצון להתגייס ולשרת בצבא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר