צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק

כמה נהגים מהרצליה מתעסקים בטלפון בעת הנהיגה?

סקר חדש, שנערך בין היתר בהרצליה וכפר שמריהו, בדק כמה נהגים מתעסקים בדברים נוספים בעת הנהיגה

פורסם בתאריך: 23.4.18 08:49

מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. במהלך הפעילות נצפו כ-9,000 נהגים במעל- 140 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים את הטלפון ביד, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או חפצים במושב האחורי.

 

בהרצליה נצפו 51 נהגים, תשעה מהם מהם החזיקו את הטלפון הנייד בידם, שניים אכלו ונהג אחד דיבר בטלפון ללא דיבורית – סה"כ 24% מהנהגים שנצפו התעסקו בדברים נוספים בעת הנהיגה.

בכפר שמריהו נצפו 40 נהגים, ש-15% מהם התעסקו בדברים נוספים בעת הנהיגה ומהם ארבעה נהגים החזיקו את הטלפון הנייד בידם, נהג אחד אכל ונהג אחד עסק בגילוח או התאפרות.

צילום: אור ירוק

צילום: אור ירוק

מסקר שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק ועוסק בהיסח דעת עולה כי 95% מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד, דבר שלא מפריע ל-54% להודות שהם עושים זאת. מהסקר עולה עוד כי 53% מהנשאלים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-86% הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית.

תפיסת הסכנות ברורה כמעט לכל הנשאלים – 96% חושבים שזה מסוכן במידה רבה מאוד לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות במהלך נהיגה. 84% טוענים כי זה מסוכן במידה רבה מאוד גם לדבר בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה. 24% מהנהגים חושבים שלדבר בטלפון במהלך נהיגה עם דיבורית או אוזניה גם היא פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    שכחתם להזכיר גם עם הטלפונים והמסרונים ועוד יד על ההגה ויד עם כוס קפה ביד ובנוסף משבים ילדים קטנים קדימה וגם על הברכיים של הנהג אך משטרת גלילות מתעלמת שיבוא לרחוב הרב מימון ויראו אך כולם עושים עבירות יוצאים מהרחוב יש שמאל שעה שהתמרור מראה פניה ימינה ויש לקחת במעגל שמאלה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר