שר האוצר משה כחלון. צילום: גלעד קוולרצ'יק
שר האוצר משה כחלון. צילום: גלעד קוולרצ'יק

שר האוצר בהרצליה: "קיצונים רוצים למשוך את המדינה למקומות לא נורמליים"

השר משה כחלון נאם בכנס הרצליה והתייחס לפסקת ההתגברות: "שמח שיש לי את היכולת הפוליטית לבלום את היוזמה הזאת"

פורסם בתאריך: 9.5.18 12:30

"קרה משהו שלא קרה מתחילת הקדנציה, משהו ברוטלי וחסר אחריות, סוג של הורדת ידיים" – כך אמר אמש (שלישי) שר האוצר משה כחלון ב"כנס הרצליה 2018" בהתייחסו ל"פסקת ההתגברות" שהממשלה מנסה להעביר בתקופה האחרונה, ושמטרתה לאפשר לכנסת לאשר חוק שנפסל על ידי בג"צ. "75% הם מיניסטרים ויש שבעה וחצי אחוז של קיצוניים שרצו למשוך את המדינה למקומות לא נורמליים. אני שמח שהם לא מצליחים, ושיש לי את היכולת הפוליטית לבלום ולא לאשר את היוזמה הפוליטית הזאת", אמר השר כחלון.

כנס הרצליה נערך במרכז הבינתחומי בעיר. נשיא המרכז, פרופ' אוריאל רייכמן, ממובילי תנועת "חוקה לישראל", נשמע תקיף לא פחות משר האוצר בהתייחסו לפסקת ההתגברות.

"בתקופה האחרונה אנו צופים במצעד של הצעות חוק ובמופעי הסתה הפוגעים במוסדות הליבה ובערכי יסוד של החברה הישראלית. המשטרה, הצבא ומערכת המשפט נמצאים על הכוונת. משטרת ישראל והמפכ"ל נתונים למתקפה על פועלם בחקירת שחיתות של ראשי השלטון. הפיקוד הבכיר של המשטרה כולל אנשים שחייהם הוקדשו לביטחון המדינה והגנה על ערכיה. זו חבורה ישרה הפועלת במגבלות תקציב קשות ובעומס רב. הם הבלם מול הרקב המוסרי שפשה בחלק מהמנהיגות הפוליטית. במדינה שבה נשיא לשעבר הוא אנס, ראש ממשלה לשעבר אוסף מעטפות כסף, רב ראשי לוקח שוחד, שרים ראשי ערים וחברי כנסת מורשעים בשחיתות, המשטרה חייבת להתייצב באומץ מול הגל הזה וחובתנו להתייצב היום באחדות מאחורי משטרת ישראל.

רייכמן הוסיף : "המתקפה אינה מצטמצמת ביכולת בית המשפט לבטל חוק הנוגד את עקרונות חוק היסוד: כבוד האדם וחירותו. היא מתנהלת במלוא עוזה גם נגד פסילת החלטות ממשלה הנוגדות את חוק היסוד, במילים אחרות – מכיוון שהממשלה בישראל שולטת בכנסת לשלטון יהיה כוח מוחלט ללא בקרת על . זו הדרך בה הידרדרו משטרים דמוקרטיים לאסונות טוטליטריים. אם נדרשים איזונים חדשים אסור שיהיו תולדה של הסתה, אלא שיבה להכרזת העצמאות ולהבטחה לכינונה של חוקה לישראל הכלולה בה וזאת תוך השגת הסכמה של שני שלישים מחברי הכנסת".

פרופ' אוריאל רייכמן בכנס הרצליה. צילום: גלעד קוולרצ'יק

פרופ' אוריאל רייכמן בכנס הרצליה. צילום: גלעד קוולרצ'יק

כנס הרצליה נערך זו הפעם ה-18 על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה(IPS) בבינתחומי הרצליה, ובראשו עומד האלוף במיל' עמוס גלעד. הכנס הוא הגדול בתחומו בישראל ומשתתפים בו מעל 200 בכירי הממשלה, המערכת הציבורית והמשק בישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר