מתוך טריאתלון הנשים הרצליה 2017. צילום: שוונג
מתוך טריאתלון הנשים הרצליה 2017. צילום: שוונג

ויקי ג'נאח מתכוננת לטריאתלון הנשים בהרצליה ואף אחד לא ייקח ממנה את החיוך

הקוסמטיקאית מהרצליה רצתה להנציח את זכר חברתה הטובה דרך הספורט, ולא מתכוונת לעצור עד שתחצה את קו הסיום

פורסם בתאריך: 20.5.18 09:25

"יום אחד ראיתי את טריאתלון הנשים בהרצליה והבטחתי לעצמי שיום אחד אני אעשה את הטריאתלון הזה. ראיתי מהצד את האישה המופלאה הזו, סוזי דבוסקין ז"ל, קטנה בגוף אבל גדולה ברוח, שמחבקת את כל הנשים שרצות, שוחות. כמה השראה יש בה, כמה אהבה, כמה היא מחבקת. משהו בה קסם לי ולמעשה היא הובילה אותי לעולם הטריאתלון והספורט".

בלי להתכוון אני תופס את ויקי ג'נאח בדיוק ביום ההולדת שלה, והיא מספרת בגאווה שבני המשפחה שלה שמו לה אופניים חדשים בסלון במתנה.

ויקי ג'נאח, 53, קוסמטיקאית, התגוררה בנווה ישראל וכיום גרה בהרצליה הצעירה. היא תושבת הרצליה כל חייה, למדה בברנר, אח"כ באורט "ואחר כך העיפו אותי לאמירים, כמו שעשו לכל אלה שלא אהבו ללמוד", היא אומרת. לספורט בכלל ולטריאתלון בפרט הגיעה כשרצתה להנציח את זכר חברתה הטובה לילי ירושלמי ז"ל, אף היא מהרצליה, שנפטרה ממחלת הסרטן. ויקי מספרת שחודשיים לפני שגילו אצלה את המחלה קיבלה לילי במתנה זוג אופניים, עליהם בקושי הספיקה לרכוב.

לפני שש שנים התחילה ויקי לשחות, ומאז לא עצרה.

ויקי ג'נאח (מימין) עם חברות

ויקי ג'נאח (מימין) עם חברות

"אף אחד לא האמין לי, בין היתר כי אני די מלאה, שמנמונת כזו. בהתחלה בקושי גמרתי ק"מ אחד, אפילו לשחות חזה נכון לא ידעתי. יום אחד ראיתי פרסום על צליחת הכנרת והחלטתי להירשם. כולם סביבי לא היו בעד אבל נסעתי לכנרת ונרשמתי למקצה של 1.5 ק"מ אבל בטעות עליתי על ההסעה של המרחק הארוך, 3.5 ק"מ…

אוי, איך זה נגמר?

"ששחיתי את הכל. לקח לי 3.5 שעות אבל עשיתי את זה. ואמרתי לעצמי שאם צלחתי את הכנרת אני יכולה גם יותר. התחלתי להתאמן אצל רוני קדם בלי שאי פעם רצתי או רכבתי, רק שחיתי קצת. ותוך חודש היא הביאה אותי לטריאתלון עממי (שחייה – 500 מטר, אופניים – 10 ק"מ, ריצה – 2.5 ק"מ), ומאז עברתי לטריאתלון ספרינט (שחייה – 750 מטר, אופניים – 20 ק"מ, ריצה – 5 ק"מ) והשלמתי כבר עשרה טריאתלונים, ושחיתי כמה פעמים במשחה ים סוף מאילת לטאבה באורך 10 ק"מ" (במסגרת אירוע "שלושה ימים בשלושה ימים", י.נ)..

ויקי ג'נאח

ויקי ג'נאח

והנה את בטריאתלון הנשים שראית מהצד.

"אני זוכרת שסוזי דבוסקין אמרה לנו שמי שנכנסת לטריאתלון, לפני שאת אמא, לפני שאת אשת מקצוע, לפני כל דבר את קודם כל טריאתלטית. לכן אני באה ומתאמנת ועושה את הטריאתלון, וגם אם קשה לי ואני מזדחלת מאחור והמשטרה בסוף מלווה אותי, אחר כך זה החיוך הכי גדול והכי מספק בחיים. והחברות שמחכות לי בקו הסיום זה הדבר הכי נפלא בטריאתלון. נכנסתי לעולם של עוצמה נשית, של חברות שמחבקות שהכרתי. היום יש לי עסק משלי, אני קוסמטיקאית, אני מצלמת ובין המתנות הקטנות שקיבלתי גם השתתפתי בתערוכת צילומים שהוצבה ברחוב סוקולוב".

ויקי, את מאושרת היום?

"גם כשהיו לי יהלומים לא הייתי מאושרת כמו שהיום אני מאושרת. יש המון עוצמה בטריאתלון נשים, חברות שהיא לחיים. את החיוך על קו הסיום אף אחד לא ייקח לי".

צילום באדיבות ויקי ג'נאח

צילום באדיבות ויקי ג'נאח

**************************************************************************************************

טריאתלון הנשים של הרצליה, ע"ש סוזי ותמר דבוסקין, המושך אליו משתתפות רבות מישראל ומחוצה לה, ייצא לדרך בשבת, 2 ביוני ויתקיים  באזור המרינה ובטיילת הרצוג.  השנה יהווה הטריאתלון נקודת סיום לשבוע גדוש באירועי ספורט נשים במגוון ענפים.

הטריאתלון הוא אירוע ספורט נשים הגדול בישראל והצפי השנה הוא שישתתפו בו למעלה מאלף נשים מכל רחבי הארץ. המארגנים הם העמותה להעצמת נשים בספורט, בשיתוף עיריית הרצליה והחברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה.

במטרה להנציח את זכרה של סוזי דבוסקין בדרך שתשקף את חייה, הטריאתלון הופך לשבוע העצמת ספורט נשים, שבסיומו, בשבת, יתקיים הטריאתלון המסורתי.

סוזי דבוסקין ז"ל, שנפטרה בשנה שעברה, הייתה אמה של תמר דבוסקין ז"ל, שנהרגה בשנת 1996 במהלך אימון אופניים בתאונת פגע וברח, כשהיא בת 21 בלבד. מאז נערך בעיר מדי שנה טריאתלון נשים לזכרה.

בין האירועים הצפויים בשבוע שבין 2.6-26.5:

תחרות סאפ לנשים:  שבת, 26/5, החל משעה 8:00 בחוף אכדיה דרום במקצי 3 ק"מ – גלשני Race 14 פיט,  2 ק"מ – גלשני Open עד 12 פיט, ספרינט 200 מטר – גלשני Race 14 פיט.

טורניר כדור-רשת לקבוצות נשים:  שני, 28/5 באולם היובל בהרצליה.

אימוני התנסות בטריינרים אופניים: שלישי, 29/5 החל משעה 16:00 בקאונטרי הרצליה. אימונים על מתקן ממוחשב עם סימולציות של רכיבה ספורטיבית. ללא תשלום אך מחייב רישום מוקדם.

ערב עיון בנושא ספורט נשים:  רביעי, 30/5 בשעה 19:00 בקניון ארנה, בהשתתפות אתנה ומובילות בספורט נשים, נושאי ההרצאות – בריאות, תזונה ועוד. ללא תשלום.

יוגה נשים:  חמישי, 31/5 בשקיעה, בחוף הנכים ליד המעליות, ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מוקדמת.

משחה נשים מים פתוחים: שישי, 1/6, החל משעה 7:00 בחוף אכדיה דרום. שחייה במסלול הטריאתלון. משחה תחרותי 1500 מטר בשעה 7:00, משחה עממי 750 מטר בשעה 8:00.

טריאתלון נשים: שבת 2/6 חוף אכדיה הרצליה, ליד המרינה, כולל שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. עפ"י מרחקים המתחילים במקצה עממי, מקצה מקצה ילדות, מקצה ספרינט ומקצה אולימפי. הרשמה מאוחרת עד 28.5.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור

    אלופה. על ההתמדה
    והחיוך הענק גם אם לא עלית לפודיום אף פעם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר