צילום גיל כהן מגן
צילום גיל כהן מגן

למה דווקא בהרצליה אין אירועי גאווה?

בכפר סבא יתקיים מצעד הגאווה הראשון בשרון. ברעננה יציינו חודש גאווה במגוון אירועים בשיתוף העירייה. בהרצליה העירייה מסתפקת בדגלים ברחובות. למה זה קורה?

פורסם בתאריך: 23.5.18 14:21

בעוד שבכפר סבא מתוכנן להתקיים ביום שישי הבא מצעד הגאווה הראשון בעיר, וברעננה יציינו במהלך יוני את חודש הגאווה במגוון אירועים בשיתוף העירייה, בהרצליה לא יתקיימו אירועי גאווה ממוסדים כלשהם.

"לצערי, מאז תקופת יעל גרמן, אין אירועים לקהילה הגאה בהרצליה", אומר שחר לוי, בן 31, פעיל להט"בי חברתי בעיר, חבר סיעת הרצליה שלנו-מרצ וממקימי מועדון הנוער הגאה בכפר סבא, "בתקופתה עשו אירוע להט"בי בסינמטק ואירועים בבתי הספר במקביל למצעד הגאווה שמתקיים בתל אביב, אבל מאז שהיא לא ראשת עיר דברים כאלה לא קורים".

למה לדעתך?

"סיעת מרצ בעירייה מנסה לקדם את הדברים האלה, אך הם נחסמים בעיקר על ידי סיעות חרדיות שהן בקואליציה עם ראש העירייה. התקציבים שהיו בעבר מועברים לסובלנות חברתית, לחינוך, לקהילה הלהט"בית, לשוויון וערכים משותפים היום מועברים לעמותות דתיות שנכנסות לבתי ספר. אם פעם חוש"ן (חינוך ושינוי – מרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל) היו נכנסים באופן קבוע למערכת החינוך, היום נותנים יותר מקום לדברים אחרים. זה נובע גם מהקו הישיר של ראש העירייה והסיעות החברתיות וגם מהממשלה. הכל עניין של לאיפה מפנים את התקציבים. הייתי שמח לראות את העירייה מקדמת פעילויות למען הקהילה הלהט"בית, אבל לפי מה שאני רואה כרגע לא נעשה שום ניסיון ואפילו להפך. אני מקווה שאחרי הבחירות בתחילת שנה הבאה הדברים האלה ישתנו".

לא רק שאין אירועים, לוי טוען שהעירייה אף דחתה בקשות של מדריכים מאיגי (ארגון הנוער הגאה) להעביר פעילות בבתי הספר. "הדבר הכי חשוב כיום הוא להכניס תכנים ודיון בנושא לבני נוער", הוא אומר, "היו ניסיונות לקדם מודעות ודיון בנושא הזה בבתי ספר, למשל של מדריכים מאיגי, אבל גם השנה העירייה לא איפשרה להם". הוא מזכיר גם את הצעתו של חבר מועצת עיריית הרצליה מסיעת מרצ, יוסף לונדון, לראש העירייה, לתלות את דגל הגאווה על בניין העירייה, הצעה שטרם קיבל לה תשובה.

שחר לוי

שחר לוי

אי אפשר לקיים אירועי גאווה או מצעד בעיר בלי העירייה?

לוי: "היה ניסיון לפני כמה שנים של כמה חבר'ה לקיים מצעד בעיר אבל זה לא הצליח. אני חושב שזה קשור גם לקירבה של הרצליה לתל אביב. אבל היום יש מספר מאוד ניכר של משפחות להט"ביות בהרצליה שרובן משפחות עם ילדים בגיל בית ספר. אני חושב שיש מקום שהעירייה תתייחס לעניין השירותים שניתנים לתושבים אלה, גם אם יהיו דברים שמיועדים אך ורק להם".

אז השנה זה אבוד.

"כרגע זה כבר מאוחר ליזום אירועים כי זה דורש תכנון והתארגנות מראש, אולי נעשה זאת בשנה הבאה. אבל יש דברים סמליים שאפשר לעשות. אני מנסה למשל לקדם פוסט של העירייה שמאחל חודש גאווה שמח לבני ובנות העיר ובכל זאת איזושהי פעילות שתועבר בבתי הספר. אלה דברים שאפשר לעשות מיידית ואני באופן אישי דוחף שהם יקרו. בסופו של דבר זה תלוי בראש העירייה".

מה עוד אפשר לעשות?

"יש למשל סינמטק בהרצליה ואפשר לעשות שיתוף פעולה כמו שעושים בכפר סבא עם פסטיבל הקולנוע הגאה, ה-TLVFest, שמתקיים בתל אביב בשבוע הבא. בסינמטק כפר סבא יוקרנו מספר סרטים להט"בים בזמן הפסטיבל הלהט"בי הגדול שמגיעים אליו מכל העולם. חבל שבהרצליה לא מקדמים רעיון דומה. בסופו של דבר הדברים האלה מגיעים מלמעלה ואם יוקצו תקציבים לנושא אז הדברים האלה יקרו".

יוסף לונדון

יוסף לונדון

חבר המועצה לונדון התייחס להיעדר אירועי גאווה עירוניים ואמר: "מבחינתי, אסתפק בהנפת דגל הגאווה בחזית העירייה – זו אמירה. אני יודע שארגון איגי מקבל תמיכה מעיריית הרצליה ושבמערכת החינוך מופעלת תוכנית חוש"ן ולעשות יותר תמיד אפשר אבל דומני שעיריית הרצליה נמצאת במקום טוב בתחום הזה בכל הקשור למערכת החינוך".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לקראת סוף חודש מאי, בכל שנה, העירייה מקשטת את העיר בדגלי הגאווה". לגבי הטענות על דחיית בקשה של פעילי איגי להעביר פעילות בבתי הספר, מסרה העירייה כי לא ידוע לה על פניות כאלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסף לונדון

    צר לי שהכתבת לא טרחה לציין כי בקריטריונים הקובעים זכאות לדיור במחיר מפוקח לבני הרצליה, יש התייחסות גם לזוגות חד מיניים.
    השילוב של זוגות חד מיניים בקריטריונים, הינו יוזמה פורצת דרך שלי.
    יוסף לונדון
    חבר מועצת העיר, סיעת מרצ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר