החוף הנפרד. צילום: עזרא לוי
החוף הנפרד. צילום: עזרא לוי

החל מ-1 ביולי: מעבר "עוקף חוף נפרד" ייפתח בקו החוף של הרצליה

החוף הנפרד בהרצליה יחל בפעילות חלקית בסוף השבוע הקרוב, וייפתח באופן מלא ב-1 ביולי. חבר המועצה מש"ס משה ועקנין ביקש מפדלון לדאוג להסעות סדירות לחוף מהמרינה

פורסם בתאריך: 28.5.18 14:40

החוף הנפרד לנשים ולגברים בהרצליה ייפתח לרחצה בסוף השבוע הזה, ב-1 ביוני, כך הודיע חבר המועצה משה ועקנין (ש"ס) וחבר ועדת החופים של משרד הפנים.

החוף, שנמצא דרומית לחוף הכוכבים – החוף שמדרום למרינה הרצליה, ייפתח תחילה לשני ימי רחצה בלבד, בימי חמישי לנשים ובימי שישי לגברים בשעות 17:00-8:30. החל מ-1 ביולי ייפתח החוף לרחצה בכל ימות השבוע: ימי ראשון, שלישי וחמישי מיועדים לרחצת נשים ואילו ימי שני, רביעי ושישי מיועדים לרחצת גברים. שעות הפעילות בכל הימים יהיו 19:0-8:30.

"הסיבה למתכונת המצומצמת בחודש יוני היא שעדיין לא הסתיימו הלימודים בישיבות וכרגע הדרישה היא בעיקר לסופי שבוע. בחודש יולי צפויים תלמידי הישיבות לצאת לחופשת הקיץ ולכן הדרישה עולה", מסביר ועקנין.

משה ועקנין

משה ועקנין

ועקנין עדכן גם כי השנה יוקם, עד למועד פתיחת החוף באופן מלא ב-1 ביולי, מעבר סגור שמכוסה מלמעלה ומצדדיו להולכי הרגל. המעבר, שיוקם צמוד למצוק הכורכר, יאפשר לציבור שרוצה לחצות את החוף לעבור מבלי להפריע לרוחצים בחוף הנפרד.

נזכיר שבעונת הרחצה הקודמת הבטיחה העירייה למצוא פתרון שיאפשר את הרחצה הנפרדת לאוכלוסייה הדתית לצד מעבר לאוכלוסייה מעורבת בחוף. הועלו אז מספר פתרונות לעניין זה והעירייה הודיעה כי בעונת הרחצה הנוכחית יוקם באזור מעבר להולכי רגל. דבר זה אירע בסמוך לבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה, לפיה תידרש לפצות נשים וגברים שנמנעה מהם הזכות לעבור בחוף זה בשל מינם. בבקשה לתביעה נדרש מהעירייה תשלום לפיצוי בהיקף של כ-35 מיליון שקלים, בעילה של הפרת חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. כמו כן, הוגשה אז גם בקשה לבית המשפט להוציא צו ליצירת מעבר בחוף. מהעירייה נטען אז כי "ברגע שהבנו שיש בעיה התחלנו לחפש פתרונות, ללא כל קשר לבקשה לתביעה ייצוגית, שהגיעה לידיעתנו רק מאוחר יותר".

 

ועקנין ציין גם כי השנה יועסקו עשרה מצילים בחוף הנפרד, לעומת שמונה בשנה שעברה, אליהם יתלוו חמישה עוזרים. בזמן הרחצה יהיו בחוף כשלושה מצילים ושלושה עוזרים. לדברי, בחוף יתווסף מבנה מלתחות בעוד כשבועיים מפתיחתו לרחצה, וכן יתווספו ברזיות, הצללות וכיסא הנגשה לנכים שניתן להגיע איתו עד למים. הוא הוסיף כי שלח היום מכתב לראש העירייה משה פדלון בו ביקש להסדיר הסעות מהמרינה לחוף, מדי חצי שעה, החל מ-1 ביולי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד! , פתרון לכלל הציבור הן לציבור החילוני (על מעבר מסודר) והן לציבור הדתי.

    הלוואי שככה יתנהל הכל בשיתוף פעולה והבנה של שני הצדדים.
    כל הכבוד לראש העיר תמשיך לשמור לנו על סטטוס קוו מדהים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר