סוזי דבוסקין ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
סוזי דבוסקין ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"היא היתה השראה לנשים רבות": טריאתלון הנשים יתקיים בשבת בסימן שנה לפטירתה של סוזי דבוסקין

האם שהנציחה את בתה בטריאתלון נפטרה בשנה שעברה. הבן עודד מגלה שבמשפחה כבר גדל דור חדש של רצות

פורסם בתאריך: 29.5.18 09:18

"המוטו של התחרות שהיא טבעה הוא 'כל אחת מנצחת', והיא האמינה גם במוטו – רוצה, יכולה, מעזה. כלומר, אם את מאמינה בעצמך ומעזה לנסות את יכולה להצליח לעשות כמעט הכל", כך אומר עודד דבוסקין, בנה של סוזי דבוסקין ז"ל ואחיה של תמר דבוסקין ז"ל, שטריאתלון הנשים על שמן יתקיים בסוף השבוע בחוף הרצליה, בסימן שנה לפטירתה של סוזי. הטריאתלון, המתקיים זו השנה ה-25, נקרא משנת 1997 על שם תמר דבוסקין ז"ל, שנהרגה בתאונה כשרכבה על אופניים באוגוסט 1996. אמה סוזי ז"ל, שיזמה את הטריאתלון על שם בתה, נפטרה בשנה שעברה, שבועות ספורים לפני הטריאתלון, שנקרא מאז גם על שמה.

טריאתלון הנשים על שם תמר וסוזי דבוסקין הפך בשנים האחרונות לאירוע ספורט הנשים החובבות הגדול בארץ. הוא ייערך השנה בשבת הקרובה, 2 ביוני, בחוף אכדיה דרום בהרצליה. התחרות תכלול ארבעה מקצים שונים: לבנות בגיל 8 עד 13, אולימפי, ספרינט ועממי. הטריאתלון חוגג חצי יובל עם יותר מאלף נשים שישתתפו בתחרות המשלבת שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. הוא מסכם שבוע של אירועי העצמה לנשים בספורט בהרצליה.

סוזי דבוסקין ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

סוזי דבוסקין ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

עודד מספר על משפחה ספורטיבית. אביו דני אוהב לרוץ, אמו היתה שחיינית, הוא עצמו אצן ומשתתף בטריאתלונים. אחיו אורן היה הראשון במשפחה שהשתתף בטריאתלון, והדביק את האחות תמר ז"ל באהבה לספורט הזה. "בגיל 19, תמר פנתה לאמא, שהייתה אז בת 47, ואמרה לה שרק יחד איתה היא תשתתף בטריאתלון. הן הספיקו להשתתף יחד בשני טריאתלונים לנשים ואז, באוגוסט 1996, תמר נהרגה בתאונה כשהיא רכובה על אופניים", מספר עודד, "המשפחה החליטה להנציח את זכרה של תמר ובעקבות פניית המארגנים אליהם הוחלט לקרוא לתחרות על שמה. למרות שאמא התמודדה במשך שנים עם מחלת הסרטן, שהיה ברור שהיא לא תחלים ממנו, היא לא רצתה שהתחרות תיקרא על שמה אלא רק על שם תמר. למרות זאת, אחרי מותה החלטנו שנכון יהיה לקרוא לתחרות גם על שמה מכיוון שזה היה מפעל החיים שלה ומכיוון שהיא היוותה השראה ומוקד משיכה לתחרות לנשים רבות כל כך.

"בתחרות השנה ישתתפו נכדתה של סוזי, מיקה, וכלתה של סוזי, עדי", ממשיך עודד, "בשנה שעברה אמא, עדי ומיקה נרשמו לטריאתלון במקצה השלשות כשלשה בין דורית, אך אמא נפטרה כמה שבועות לפני הטריאתלון ובאופן חריג אבא שלי שחה איתן והחליף אותה כסמל לשלושת הדורות. האחיינית שלי, מיקה, שגרה בצפון בקיבוץ שניר, גייסה את החברות שלה שיבואו יחד איתה להשתתף וכך היא ממשיכה מסורת של למשוך נשים חדשות להשתתף בתחרות, אפילו בגיל הצעיר שלה, בת 11".

תמר דבוסקין ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

תמר דבוסקין ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

עודד ממשיך את המסורת המשפחתית וישתתף בעוד כחודשיים בטריאתלון בעיר מגוריו, סיאטל, השני שלו מזה 20 שנה. "גם בתי טליה, בת שבע וחצי, לובשת בגאווה את חולצת הטריאתלון למרות שעדיין אינה משתתפת. היא רק צריכה להתחזק קצת בשחייה ואז היא בוודאי תשתתף גם כן. אחי הבכור אורן, ייצג את את ישראל באולימפאדת החירשים בבולגריה ב-2013 ברכיבה על אופניים. גם אבא דני ממשיך להתחרות ולקטוף פרסים בגיל 76".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר