המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן
המרכז הבינתחומי. צילום זאב שטרן

מאיה כץ והסטודנטים בבינתחומי פנו לאריה דרעי: הקל על העירייה במתן הנחות לסטודנטים

שר הפנים התבקש לאפשר לרשויות המקומיות שיקול דעת במתן הנחות בארנונה לסטודנטים

פורסם בתאריך: 7.6.18 07:54

סגנית ראש עיריית הרצליה והמתמודדת על ראשות העיר מאיה כץ ונציגי אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, פנו לשר הפנים אריה דרעי וביקשו ממנו לפעול להקלה במתן הנחות בארנונה לסטודנטים. "לאחר שסקרנו את תהליך גביית הארנונה מסטודנטים השוכרים נכס במספר ערים סטודנטיאליות, מצאנו שקיים צורך הכרחי ביצירת שינוי בתהליך שהסטודנטים עוברים מול הרשויות המקומיות וקושי חוקי במתן הנחה ייעודית עבורם", כתבו.

כיום, לא מוסדרת הנחה עבור הסטודנטים בארץ, מכיוון שמבחן ההכנסה חל על הכנסות כל הדיירים בדירה נתונה. סטודנטים המחפשים שותפים לדירה נאלצים להתחשב בהכנסה של כל אחד מהשותפים על מנת לבחון את הכדאיות הכלכלית של השותפות לנוכח השיקול של מתן או אי מתן ההנחה בארנונה.

כץ, יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי נדב מנדלסון וסגן היו"ר ענת רודוניה הציעו שני פתרונות ישימים למצב. הפתרון הראשון הוא לאפשר את שיקול דעתה של הרשות העירונית בהנחה בארנונה לכל סטודנט באשר הוא, תוך הצגת אישור לימודים רשמי בכפוף לקריטריונים שייקבעו על ידי הרשות. הפתרון השני הוא בדיקת מבחן ההכנסה של כל דייר בצורה פרטנית כך שתינתן הנחה לפי חלקו היחסי של הסטודנט בשטח הדירה.

"סטודנטים כיום נאלצים לשלם שכר לימוד במקביל לשילוב בין הלימודים והעבודה. אנו מאמינים כי רפורמה כזו תעודד עצמאות של סטודנטים בתחילת דרכם הבוגרת לא להמשיך ולהסתמך על בית הוריהם כמקום מגורים", כתבו לשר הפנים.

בשנה וחצי האחרונות נערכה עבודת מטה משותפת בין כץ ואגודת הסטודנטים בשיתוף גורמי מקצוע ויועצים משפטיים למציאת פתרון להנחה בארנונה לסטודנטים, לנוכח המורכבות הבירוקרטית והחוקית שאותה נאלצים לעבור בתהליך תשלום הארנונה.

תגובת משרד הפנים תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר