יסמין וינטה ז"ל
יסמין וינטה ז"ל

"ילדינו הם לא הפקר": הפגנה בהרצליה ביום שלישי בעקבות הריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

מארגנת ההפגנה בהרצליה, אמא לפעוטה בת שנה ושמונה חודשים: "אני לא סומכת על אף אחד"

פורסם בתאריך: 10.6.18 18:19

הפגנת מחאה על חוסר הפיקוח בגנים לגיל הרך, בעקבות הריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן ילדים בפתח תקווה בשבוע שעבר, תתקיים ביום שלישי (12.6) בשעה 17:00 בכניסה לפארק הרצליה. מדובר באחת מתוך כמה הפגנות שיתקיימו במקביל בכמה ערים, יוזמה של תושבת עפולה, נטלי בוזגלו, שארגנה הורים פעילים בערים השונות להפקת ההפגנות.

מי שמארגנת את ההפגנה בהרצליה היא גל חיון, בת 22, אמא לפעוטה בת שנה ושמונה חודשים. "הצטרפתי לקבוצה בעקבות המקרה שהיה עם התינוקת יסמין שנרצחה ז"ל וגם כי יש לי ילדה בת שנה ושמונה, שאין לי אומץ להכניס אותה למסגרת בגלל כל הסיפורים המזעזעים ששומעים", אומר חיון, "אני לא סומכת על אף אחד והייתי רוצה פיקוח בכל גני הילדים, מצלמות במעגל סגור עם פיקוח ממשלתי ושכל סייעת תעבור הכשרה ובדיקה פסיכולוגית".

נזכיר כי ביום רביעי, 16 במאי, מתה הפעוטה יסמין וינטה ז"ל מגן הילדים "מאשה והדוב" ברחוב הפורצים בפתח תקווה כשהיא במצב אנוש. ביום רביעי שעבר חשפה המשטרה פרטים על נסיבות מותה של הפעוטה, בת שנה וחודשיים. במהלך החיפוש בגן התגלה במקום מכשיר מקליט וידאו דיגיטלי שאליו היתה מחוברת מצלמת אבטחה ובו תועד האירוע במלואו. מממצאי החקירה עולה חשד לפיו החשודה, בת 23 מאוקראינה, תושבת ארעית שהועסקה כסייעת בגן, גרמה למותה של הפעוטה סמוך לשעה 14:00 כאשר השכיבה אותה ופעוט נוסף לישון. בסרטון נראית הסייעת כשהיא סוחבת את הפעוטה ביד אחת והולכת עימה כשהיא תלוייה באוויר לעבר מזרון המונח על הרצפה ומשליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרון. הסייעת סחבה פעוט נוסף, השכיבה אותו לצד הקרבן, נטלה שמיכה, זרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופם ואז נשכבה עליהם עם פלג גופה העליון כשגופם משמש לה מעין כרית, תוך שהיא צופה במסך הסלולר שהיה בידיה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

אחת הכרזות לקראת ההפגנה

אחת הכרזות לקראת ההפגנה

יוזמת ההפגנות נטלי בוזגלו, בת 32, היא אמא לשלושה. ביום רביעי שעבר הקימה את קבוצת הפייסבוק "נלחמים ונאבקים למען הילדים!", קבוצה שמונה כבר יותר מ-50 אלף חברים ואמהות רבות משתפות בסיפוריהן האישיים על אודות החוויות הקשות בגנים. "הכל התחיל כשראיתי את הכתבה שרוצים להרשיע את המטפלת בהריגה וחטפתי עצבים", מספרת בוזגלו, "הייתי פעם סייעת בגנים ויש המון דברים רעים שראיתי בגנים. זה עוד יותר חרה לי. אמרתי אני חייבת לעשות איזושהי מהפכה ויש לי קצת כוח וניסיון מהעולם שאני עוסקת בו, מארגנת חתונות ומפיקת אירועים, וזה גם עזר לי להרים את זה. החלום שלי להיות מפקחת ארצית על הגנים לגיל הרך".

עם פתיחת הקבוצה חברה אל בוזגלו שני הובר סעד, תושבת היישוב גן נר בת 25 ואמא לילדה בת שנה וחצי. "החלטנו להרים הפגנה ולא הפגנה אחת אלא הפגנה אחת בכמה שיותר מוקדים, כדי לתת לכל מי שרוצה הזדמנות לצאת ולהפגין, במטרה להשיג פיקוח על הגנים לגיל הרך", אומרת הובר סעד, "הציבור צריך לרקוע ברגליו כדי שהדברים יזוזו קדימה. ילדינו הם לא הפקר. כרגע יש לנו מוקדים ביותר מ-20 ערים ברחבי הארץ. היום רק 23 אחוזים מהגנים נמצאים תחת פיקוח בעוד ש-77 אחוזים לא. כלומר, כל אדם יכול ללכת מחר ולפתוח גן. זו הסיבה העיקרית להפגנה. אנו דורשים שבגנים יהיו מצלמות במעגל סגור במקרה שעולה חשד שהגורמים הרלוונטיים יוכלו לאשש או לדחות את אותו החשד, החמרה בענישה למתעללים והסמכה ומבחני התאמה למטפלות וגננות וקודם כל שתהיה להן תעודת יושר. לא כל אחד אמור לטפל בילדים ובטח כשהם בגיל כל כך צעיר וזקוקים לכל כך המון. צריך רמת סבלנות מטורפת והמון כוחות נפשיים לעבוד עם הגיל הזה. היום אין שום חקיקה, שום סטנדרטים, שום רף למי שמתקבלת לעבוד. כל אחת שרוצה יכולה ללכת לעבוד בזה. צריך שמישהו יפקח על הגנים".

 

בפוסט שפורסם בקבוצה וקרא להורים להפגין נכתב כך: "הגיעה השעה הכי קריטית! תודה גדולה שאתם איתנו, ביחד אנחנו כוח! ביום שלישי הקרוב, 12/6/18, בשעה 17:00, נצא להפגנות ברחבי הארץ כדי לזעוק את קולה של יסמין וינטה ז"ל. המאבק שלנו רק התחיל ונעשה הכל כדי שיסמין תהיה הקורבן האחרון. חשוב לנו שתגיעו לתמוך, גברים, נשים וילדים! תצטיידו במגפונים, בשילוט, תעשו הכל כדי להעביר את המסר המאוד ברור שלנו: 'דם ילדינו אינו הפקר!'. חשוב שתעבירו את המסר שלנו בצורה ברורה ואסרטיבית, אבל (!) בלי התפרעויות, אין לנו עניין להילחם במשטרה ובטח שלא יפזרו אותנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גידי

    למה אומרים וכותבים כל הזמן "נהרגה" או "הריגה" ולא "רצח" או "נרצחה"?

  2. אבונפתא

    יש לשחרר במיידי את המסייעת!!!
    היא עבדה לפי הנחיות של הגננת והמנהלת במשך שנתיים !!! ימים.
    לשחרר במיידי!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר