צילום אילוסטרציה
גולשים בחוף הרצליה

הגולשים יוצאים למאבק באסדה ובדרך ינסו לשבור שיא עולם. גם אלי פיניש ועופר שכטר התגייסו

כ-800 גולשים אמורים ליצור בשבוע הבא בהרצליה את מעגל הגולשים הגדול בעולם. צפו בקמפיין שהפיקו

פורסם בתאריך: 11.6.18 11:04

מאות גולשי גלים מתכננים לשבור ביום שישי הבא, בחוף הדרומי בהרצליה, שיא גינס למעגל גולשים, במסגרת מאבק להרחיק מהחוף את אסדת הזיקוק מאסדת הגז לוויתן, אסדה המתוכננת לקום כעשרה קילומטר מערבית לחוף דור. המוחים מבקשים להרחיק את האסדה לכ-120 קילומטרים מהחוף, כפי שנהוג לדבריהם במדינות העולם המתקדמות.

ביום שישי (22.6), בשעה 7:00, יתכנסו הגולשים בחוף הדרומי. הם ייכנסו למים וייצרו בים מעגל, עם הגלשנים, תוך כדי שהם מחזיקים ידיים למשך דקה. המארגנים מקווים שכ-800 גולשים ייקחו חלק במעגל, ובכך ינתצו את שיא גינס הרשמי למעגל גולשים שנרשם בקליפורניה בשנה שעברה ועומד על 511 גולשים.

"אנחנו צופים שיבואו אלפים רבים, בעמוד האירוע כ-4,000 איש סימנו שיגיעו ויש לנו עוד יותר משבוע עד לאירוע. אנחנו מארגנים אוטובוסים מערים ברחבי הארץ שיביאו אלפי צופים לאירוע", אומר יוני ספיר, ראש מטה המאבק.

 

לפני כשבועיים פתחו המארגנים עמוד באתר מימון ההמונים הדסטארט במטרה לגייס 60 אלף שקל לאירוע ולקמפיין המאבק. לכניסה לעמוד הקמפיין הקליקו כאן. 11 ימים לפני המועד האחרון לגיוס הכסף, אספו המארגנים 43,421 שקלים. כפי שפורסם בעמוד האירוע בפייסבוק, "דמי ההרשמה והתמיכה שלכם ישמשו אך ורק למימון ההוצאות של האירוע הלוגיסטי המורכב הזה, ובכלל זה ים של חבלים ימיים ו-20 עוגנים ליצירת מסגרת המעגל. כל מה שיאסף מעבר, יועבר להמשך המאבק ולהעלאת מדרגה בכל חזיתות המאבק". עוד כתבו המארגנים: "אנחנו בעד הגז, חושבים שזה חשוב וחיוני, אנחנו בעד אסדה, אנחנו רוצים את האסדה 120 ק"מ מהחוף כמו שנהוג בכל מדינות העולם המתקדמות. הים חשוב לנו, למעננו ולמען כל אוהבי הים בישראל, רוצים לשמור עליו נקי!"

חלק מצוות ההפקה של האירוע: מושיקו סעדי, אסף גרין, איתמר גור ויוסי אהרוני

חלק מצוות ההפקה של האירוע: מושיקו סעדי, אסף גרין, איתמר גור ויוסי אהרוני

ספיר, בן 54, הוא אחד ממקימי ארגון "שומרי הבית" ששם לעצמו למטרה להרחיק את האסדה מהחוף. "המטרה שלנו היא קודם כל להגביר את המודעות לצורך בשמירה על הים והחופים שלנו, ועל הדרך אנחנו מתכוונים לשבור שיא עולם", הוא אומר, "אנחנו רוצים להביא למודעות הציבור את התקנות של מקרה של שפך לים של קונדנסט (מעין נפט גולמי המופק כתוצר לוואי לתהליך ייצור הגז הטבעי המוגדר כחומר מסוכן; מ.ל.ג) שיכול להביא לחורבן גם מבחינת מתקני ההתפלה של מי השתייה שלנו, וגם לפגיעה בחופים כך שלא נוכל להשתמש בהם עשרות ומאות שנים. החומר הזה קוטל את כל הביולוגיה הימית שהוא בא איתה במגע ומנדף לאוויר חומרים מסרטנים ומסוכנים, בהם בנזן, שהוא חומר מסרטן בוודאות. זה עלול להביא לפינוי של יישובים וסגירת מפעלים. היו קטסטרופות כאלה בעולם והישראלים לא מסתכלים על פוטנציאל הנזק של מתווה הפיתוח הנוכחי ולא מכלכלים את צעדיהם בהקשר הזה. יש חלופה והיא אסדה צפה מעל המאגר, שהיא המקובלת ביותר בעולם. צריך לראות את השיקולים של האזרח, בריאות הציבור ואיכות הסביבה לפני כל שאר השיקולים הכלכליים והביטחוניים. יש פה חלם בלתי מוסבר שמדינת ישראל צריכה לעשות מעשה ולתקן אותו בדחיפות. אחרת, היא עלולה להביא גם שואה בריאותית וגם אקולוגית על תושביה".

עו"ד יונתן יעקובוביץ, יו״ר החברה לפיתוח התיירות והמרינה הוסיף: "לפני מספר חודשים פנו אליי מהנהלת המאבק כנגד הקמת אסדות לטיפול בגז בבקשה שאסייע בקידום מעגל גולשים כחלק מהמאבק ברמה ההסברתית והתודעתית. האמת ששמחתי מאד על הפניה ועל הזכות לסייע לדבר הזה לקרות ויחד עם מובילי דעה שונים בקהילת הגולשים הצלחנו לקדם את העניין ולקיים מעגל גולשים רב משתתפים שישבור שיא גינס בלב קהילת הגלישה בישראל – החוף הדרומי בהרצליה. כמו כן, שמחתי לתרום מהניסיון שצברתי במאבקים סביבתיים בעשור האחרון ומתוקף מילוי תפקידי כיו"ר החברה לפיתוח תיירות וכחבר מועצה בעיר הרצליה ולייצר שיתוף פעולה מצד הרשויות לרבות המשטרה, השיטור הימי ורשות הספנות. היום כבר מובן לכולם שמדובר באחד המאבקים האקולוגיים החשובים שנראו במדינת ישראל. קהילת הגולשים בישראל בכלל ובהרצליה בפרט תראה את כוחה בלית ברירה אחרת, אסדות הגז לא יוקמו בסמוך לחופי הים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר