אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבת העיר מתקשה לעמוד בתשלום לבית הספר ומבקשת עזרה: "לבנות שלי לא תהיה מסגרת בשנה הבאה"

תושבת הרצליה, המפרנסת לבדה את משפחתה, נדרשת לשלם שכר לימוד לאולפנת צביה בסך אלפי שקלים בשנה, עבור כל אחת מבנותיה

פורסם בתאריך: 12.6.18 07:00

תושבת הרצליה מבקשת מעיריית הרצליה סיוע בתשלום שכר הלימוד לאולפנת צביה עבור שתיים מבנותיה. התושבת, הסובלת ממחלה כרונית ומפרנסת לבדה את משפחתה בדוחק, לא יכולה לעמוד בתשלום לאולפנה, שעומד על אלפי שקלים בשנה עבור כל אחת מהבנות. היא חוששת שבשנת הלימודים הבאה ייאלצו הבנות לעזוב את הלימודים. המשפחה מנהלת אורח חיים דתי והאולפנה היא התיכון הדתי לבנות היחיד בהרצליה.

"שתי הבנות הגדולות שלי יהיו ללא מסגרת חינוכית בשנה הבאה", אומרת האם, "לכל תלמידה מבקשים באולפנת צביה 5,700 שקלים ואין לי מאיפה לשלם את זה. אני בחובות של יותר מ-50 אלף שקל ועם חשבון בנק מוגבל ומעוקל. מילאתי טפסים להנחה באולפנת צביה וקיבלתי מלגה חד פעמית של 500 שקלים. מהמועצה הדתית קיבלתי 1,750 שקלים השתתפות בשכר הלימוד. זה בית הספר הדתי היחיד בעיר. אמרו לי 'תשלחי את הבנות לבית ספר חילוני', אבל אנחנו דתיים ואני לא מוכנה לוותר על החינוך של הילדים שלי. הילדים שלי לא יודעים מה זה מותרות, לא יודעים מה זה ללכת לבריכה. אני רק רוצה לגדל את הילדים שלי בכבוד".

אולפנת צביה צילום ניר קידר

אולפנת צביה צילום ניר קידר

התושבת, ששוכרת דירה בהרצליה, מספרת שפנתה לפני כשנה וחצי בבקשה לקבלת דיור ציבורי מחברת עמידר. "אני כרגע מספר שש בתור. במשרד השיכון עוזרים לי עם שכר הדירה. לפני כחודש נפגשתי עם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון חגי רזניק והוא אמר לי שאין כרגע דירות פנויות ושהם שולחים תקציבים. אם אקבל דירה מעמידר יהיו לי רק ההוצאות השוטפות. את הכסף שהולך לשכר הדירה אוכל להשקיע בחוגים לילדים".

 

היא מוסיפה שפנתה באופן אישי לראש העירייה משה פדלון. "ראש העירייה הבטיח לי שיעזור לי עם החובות שיש לי, שיסדר לי סל מזון מעבר לסל שאני מקבלת מהרווחה, שיצבעו לי את הבית, שידאגו לי לדירה מעמידר. עד היום כל מה שהוא הבטיח לי הוא לא קיים. ביקשתי גם שיעזור לי עם התשלומים לגני העירייה, הזנה וחוגים, שזה 1,800 שקלים לכל ילד, והוא אמר לי שאין באפשרותו לעזור לי. לפני שלושה חודשים פניתי אליו בעניין אולפנת צביה לקראת השנה הבאה. אני מתקשרת אליו לפעמים כשאני עומדת מול בניין העירייה והוא מסנן אותי. בפעם האחרונה פגשתי אותו בל"ג בעומר והוא אמר לי 'אל תדאגי אני מטפל בזה'. היחידה שעוזרת לי היא הפעילה החברתית סיגלית ראובן".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בשל צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לטענות ולטיפול בפרט של גורמי הרווחה העירוניים. נוכל לציין רק שאולפנת צביה אינה מוסד עירוני וכי העירייה בכלל, ולשכת ראש העירייה בפרט, מתייחסת באופן מקיף ומלא לכל בקשת סיוע ולמתן מענה לפניות המובאות בפניה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר