פרויקט הרצליה הילס. הדמייה: יחצ
פרויקט הרצליה הילס. הדמייה: יחצ

"תקדים מסוכן": התושבים הגישו התנגדות לאיכלוס המשרדים בפרויקט הרצליה הילס

הוועדה המקומית אישרה את איכלוס המשרדים טרם הסדרת דרכי הגישה אליהם, והתושבים חוששים מעומסי תנועה כבדים

פורסם בתאריך: 17.6.18 11:21

תושבי הרצליה, חברי קבוצת "הרצליה איכות חיים", הגישו לוועדה המחוזית התנגדות להחלטת הוועדה המקומית לאשר את איכלוס המשרדים בפרויקט הרצליה הילס באוגוסט 2018, גם מבלי שהוסדרו תשתיות התחבורה ודרכי הגישה אליהם. המתנגדים טוענים כי איכלוס המשרדים טרם הסדרת דרכי הגישה תיצור עומסי תנועה כבדים באזור, כשהנפגעים העיקריים יהיו תושבי שכונת הרצליה ב', אך לא רק הם.

נזכיר כי עם אישורה של תוכנית הרצליה הילס, קבעה הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה כי המשרדים שמוקמים במסגרת הפרויקט לא יאוכלסו טרם ביצוע בפועל של התוכניות להסדרת תנאי הגישה לפרויקט, בהן סלילת קטע נוסף בכביש נתיבי איילון צפונה משדרות שבעת הכוכבים עד רחוב הבריגדה היהודית, בניית מעברים דו-מפלסיים להולכי רגל מהפרויקט לתחנת הרכבת בהרצליה ופתיחה לתנועה בשני הכיוונים של המשך נתיבי איילון צפונה עד הבריגדה היהודית.

בעקבות בקשת היזם ב-31.1 השנה לשנות את ההתניות ולאכלס טרם הסדרת התשתיות, פורסמה לפני כשבוע בעיתונות הודעה כי הוועדה המחוזית שוקלת לאשר את בקשתו ומאפשרת לכל מי המעוניינים להגיש את התנגדותם.

הפרויקט, שבבעלות עופר השקעות ואזורים, כולל 600 יחידות דיור בעשרה בניינים, 20 אלף מ"ר משרדים ו-3000 מ"ר מסחר. הפרויקט ממוקם בסמוך למחלף הסירה, לכביש החוף ולנתיבי איילון ולתחנת הרכבת הרצליה כשתוואי המסילה צפוי לעבור לצד המתחם. בפרויקט יוקמו חניונים תת-קרקעיים וחניונים עיליים, ובמרכזו יוקם פארק ובו שבילי הליכה. במקביל לבניינים ולשטחים הציבוריים יוקמו בשכונה קאנטרי קלאב פרטי, שטחי מסחר ושירותים קהילתיים שיפותחו על ידי עיריית הרצליה.

לטענת המתנגדים, כניסת כלי רכב לרחוב משה דיין מצד מערב דרך שדרות שבעת הכוכבים תגדיל את משך ההמתנה ברמזור ליוצאים מהעיר, וזאת כדי לאפשר לבאים למשרדי הפרויקט מכיוון מערב לפנות שמאלה לרחוב משה דיין. עוד טוענים המתנגדים כי יווצרו עומסי תנועה ביציאה מהרצליה ב' לכיוון דרום דרך רחוב נורדאו ורחוב המנהרה, משום שכלי הרכב הבאים למשרדים שבפרויקט, הן מצפון (דרך רחוב נורדאו) והן מדרום (דרך משה דיין) יצטרכו לעבור דרך כיכר בן עמי (שפיים), הנמצא בקרבת הכניסה למשרדי הפרויקט. כלי הרכב המגיעים מכיוון מחלף הסירה והפונים שמאלה לרחוב משה דיין יצטרכו לעשות פרסה בכיכר בן עמי ובכך יעכבו את תנועת היוצאים מהשכונה לכיוון מחלף הסירה.

המתנגדים מוסיפים כי התוכנית אושרה לפני 14 שנים וכללה אחוזי בניה יותר קטנים מהיום, מספר תושבי שכונת הרצליה ב' היה קטן בעשרות אחוזים ובית הספר ברנדיס מאכלס כיום מספר גדול יותר של תלמידים מהרצליה פיתוח. באשר לפתיחת דרך 531 לתנועה, הדרך נפתחה באופן חלקי לכיוון צפון בלבד.

 

"מעיון בפרוטוקול הדיון שהתקיים בועדה המקומית כדי לדון בבקשת היזם לבטל את השלביות עולה כי חברי הועדה קיבלו את הבקשה סמוך מאוד למועד הדיון, כך שלא היה בידיהם זמן מספיק כדי ללמוד החומר ולהתכונן היטב לדיון. כמו כן הנושא הועלה בוועדה, למרות שלא היה על סדר היום ונציג היזם, עירד שריבר, דיבר אף שלא היה בין המוזמנים ונקרא לדיון באופן תמוה על ידי מהנדס העיר. לו רק מהסיבות הללו, אנו דורשים לבטל את ההחלטה של הועדה המקומית שאישרה ברוב דחוק את בקשת היזם, ולקיים דיון חוזר בוועדה המקומית ללא השתתפות היזמים או נציגיהם. מאיה כץ, מ"מ, סגנית ראש העירייה והאחראית על תיק התחבורה, התנגדה בדיון שהתקיים בוועדה המקומית לבקשת היזמים. סביר להניח שהיא מודעת היטב לבעיות התחבורה של העיר ולהכבדה שייצור אכלוס בטרם עת של משרדי הפרויקט, בזכות תפקידה. יש לציין כי גם חבר ועדה נוסף, דרור אלוני התנגד לבקשה. ההצעה עברה ברוב דחוק של 3 נגד 2".

עוד כתבו: "אנו רואים בשינוי התנאים של השלביות תקדים מאוד מסוכן אשר יהיו לו השלכות לא רק על תושבי שכונת הרצליה ב' ועל תושבי המרכז המנסים לצאת מהעיר דרך מחלף הסירה, אלא על כלל התוכניות ועל תוכנית המתאר העתידית של העיר. כל יזם יתבסס על תקדים פרויקט הרצליה הילס כדי לדרוש ביטול שלביות, ללא קשר לרמת המוכנות של התשתיות באזור", כתבו חברי קבוצת הרצליה איכות חיים בהתנגדותם.

קבוצת התושבים הרצליה איכות חיים פעילה מזה שנתיים וחצי, ומונה כ-1700 חברים בפייסבוק ומספר קבוצות ווטסאפ. עיקר פעילותה הוא מאבק בתכנית המתאר ובתכניות בנייה אחרות בהרצליה המאושרות מבלי מענה מתאים של תשתיות.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא המדובר עובר כעת הליך של פרסום לצורך שמיעת התנגדויות והערות הציבור. הנושא עלה לדיון בוועדה המקומית על פי הנהלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב ושוב מתגלה שמהנדס העיר הרצליה הוא אסון לכל מדיניות התכנון והבנייה העירונית.
    החל מהתנהגותו הדורסנית בכביש 531, דרך ההחלטות התמוהות והמגלומניות שלו בתוכנית המתאר הרצליה, ועד לקידום ותמיכה בפרוייקטים השונים בהרצליה ופרוייקטמהילס בפרט.
    מהנדס העיר בתמיכת ראש. עיר הפסיק לשרת את התושבים וצורכיהם.
    תוכניות לשכונות החלשות נעצרות בגלל שהוא אינו רואה את התושבים ודרישותיהם ממטר, בעוד תוכניות לקבלנים מקודמות כאילו אין מחר.
    כל ישיבה או כנס תושבים אליהם הוא מגיע נוצרת מהומת עולם אחרי שמבינים בדיוק את מה שמהנדס הבכיר רוצה לקדם.
    כל מועמד לראש העיר חייב להתחייב שמהנדס העיר הנוכחי לא ימשיך בהרצליה אחרי בחירתו.
    פדלון צריך להבין שהמשך תמיכתו בהנדס העיר יביא לכשלונו בבחירות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר