פרויקט הרצליה הילס. צילום עזרא לוי
פרויקט הרצליה הילס. צילום עזרא לוי

הלחץ עבד: איכלוס המשרדים בהרצליה הילס יתבצע רק אחרי הסדרת פתרונות תחבורה

בתום מפגש טעון השבוע עם תושבי הרצליה ב', זימן פדלון את הוועדה המקומית שביטלה את החלטתה הקודמת

פורסם בתאריך: 21.6.18 08:36

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בהרצליה החליטה אתמול (רביעי) בדיון מיוחד שקיימה כי לא יהיה איכלוס של איזור התעסוקה והמסחר בפרויקט הרצליה הילס לפני שיושלמו תשתיות התחבורה באיזור. הדיון, שבו השתתף מהנדס העיר מייק סקה, התקיים בעקבות הנחיית ראש העירייה משה פדלון. הוא נפגש ביום שני השבוע עם תושבי הרצליה ב' כדי לדון בדרישתם שלא לאשר היטול ה"שלביות" בפרויקט – כלומר את כוונת העירייה לאכלס את המשרדים בטרם הוסדרו התשתיות. נזכיר שהתושבים התלוננו על עומסי התנועה ברחוב לנדאו, הציר המרכזי של השכונה, וטענו כי שינוי השלביות ייצור הכבדה נוספת על העומסים הקיימים.

"על פי סמכותי כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אני מנחה את מהנדס העיר להביא את הנושא לדיון בוועדה שתתקיים מחר (רביעי), תוך המלצתי לבטל את הבקשה לשינוי השלביות. במילים אחרות, להותיר את המצב כמו שהיה בתב"ע ללא שינוי השלביות", כתב פדלון לתושבי הרצליה ב' בעקבות הפגישה וטרם ישיבת הוועדה המקומית שזימן, "הנחייה זו משקפת את מדיניותי להמשך שמירת אופיה התחבורתי השקט של שכונת הרצליה ב' ואיכות החיים של תושביה, ועל כן אמשיך לפעול יחד עם התושבים", הוסיף ראש העירייה.

אחד התושבים שהיה בפגישה סיפר: "הבענו הרבה כעס ומרירות כלפי ראש העירייה והצוות שלו, במיוחד כששמענו שרק בימים האחרונים, בעקבות הלחץ שלנו, הנחה ראש העירייה את מהנדס העיר לחפש פתרונות תחבורתיים נוספים לבעיה שהולכת ומחמירה, וזאת ללא קשר להחלטה האומללה לבטל את השלביות. ראש העירייה ומנכ"ל העירייה תיארו את פרויקט הרצליה הילס כמפלצת שאושרה עוד ב-2004, אבל כשנשאל ראש העירייה בכמה הוגדלו אחוזי הבניה בפרויקט מאז אישורו הראשוני ב-2004, סירב למסור פרטים ואמר שיבדוק ויחזור אלינו".

עוד סיפר התושב: "בתחילה הציע מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא שנציגות של השכונה תשב עם נציגי העירייה כדי למצוא פתרון לבעיה. דחינו את ההצעה על הסף ודרשנו מפדלון לכנס מיד את הוועדה המקומית ולבטל את ההחלטה הקודמת שלה המאפשרת איכלוס בטרם עת של המשרדים".

לדברי התושבים שנכחו בפגישה, העירייה לא נערכה היטב לקראת המפגש וההסברים לוו ללא הצגת מפה, ורק לאחר לחץ שהפעילו התושבים ותוך כדי אילתור, יועץ ראש העירייה הצליח לאחר זמן ממושך להעלות צילום אוייר של האזור על המסכים שבמקום.

במכתבו לתושבי הרצליה ב' כתב ראש העירייה: "הדיון לשינוי השלביות בפרויקט הרצליה הילס בהרצליה ב' התקיים בוועדה המקומית בפברואר 2018. באותה עת לא הייתה ודאות לגבי ביצוע בפועל של חלק מהתוכניות הנדרשות על פי השלביות לאיכלוס הבניינים. ביום שני קיימתי פגישה עם מנכ"ל נתיבי ישראל , שם התבשרתי כי כביש 20 לדרום עתיד להיפתח בחודש אוקטובר השנה. בהתייחס להערותיכם בכנס שהתקיים אתמול (ביום שני בערב) ומתוך רצון להיות קשובים לצרכי הקהילה כמובטח, קיימנו היום (שלישי) דיון מקצועי ומשפטי. הדיון התקיים גם לאור המידע שהתקבל אתמול בנתיבי ישראל ועולה כי הצורך לשינוי השלביות התייתר".

 

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר שלחו פעילי קבוצת הרצליה איכות חיים את התנגדותם לביטול השלביות בפרויקט הרצליה הילס, שכולל 600 יח"ד, 20 אלף מ"ר משרדים ו-3,000 מ"ר מסחר. היום היו אמורים תושבים נוספים להגיש התנגדותם לוועדה המחוזית לאיכלוס משרדי הרצליה הילס טרם הסדרת תשתיות התחבורה באיזור הכוללות את פתיחת נתיבי איילון לשני הכיוונים בקטע שבין שדרות שבעת הכוכבים והבריגדה היהודית, ולפני שמופעלים הסדרי תנועה נוספים. לדברי המתמודד על ראשות העיר איל פביאן, שהכין את מסמך ההתנגדות, נאספו תוך שלושה ימים נאספו כ-700 חתימות של כלל תושבי הרצליה על מסמך ההתנגדות. "זה שהוועדה המקומית החליטה לבטל את ביטול השלביות לא אומר שזה סוף פסוק", אומר פביאן, "עדיין המחוזית צריכה לבטל את ההחלטה ולכן הגשנו התנגדויות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלמוני

    לא מאמינים לשום מילה שיוצאת מהפה של משה פדלון.
    מילים כמו חול ואין מה לאכול

  2. מירב

    מאיה כץ, סגנית ראש העיר, גרה בהרצליה ב'
    יושבת ושותקת כמן דג ולא נלחמת למען התושבים הגרים בשכונה שלה.
    אז מה יצפו שאר התושבים משאר השכונות.
    האם היא תדאג להם בעתיד?
    התשובה היא: לא!!!
    כך שלא מאיה כץ ולא משה פדלון
    שניהם לא ראויים להיות ראש העיר הבא של הרצליה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר