חניית נכים. צילום ניר קידר
חניית נכים. צילום אילוסטרציה ניר קידר

עיריית הרצליה הקימה חניון חדש באזור התעשייה. אז למה הנכים נדרשים לשלם?

העירייה הסבה מקומות חניה בכחול לבן לחניון בתשלום ברחוב המנופים, אך מתעקשת שהנכים ישלמו מחיר מלא

פורסם בתאריך: 25.6.18 11:10

עיריית הרצליה, באמצעות החברה הכלכלית העירונית, הסבה לאחרונה כמה מקומות חניה ברחוב המנופים בהרצליה פיתוח, שהיו מוסמנים בכחול-לבן, לחניון בתשלום. תושב העיר שלומי אילתי, שברשותו תו נכה, מתלונן שנאלץ לשלם 15 שקלים עבור חניה לשעתיים, למרות התו שברשותו.

אילתי: "פתחו בניין חדש ברחוב וכנראה שאין מספיק חניות. לפני חודש בערך החליטה העירייה שהיא תוחמת את האיזור שבין המדרכה לכביש במעין אבן שפה, למרות שהוא היה צבוע בכחול-לבן, והפכה אותו לחניון. אתה מסתכל על הרחוב ופתאום באמצע שלו יש חניון. זה די מוזר כי לכל הבניינים יש חניה מתחת לפני הקרקע. לתושבי הרצליה התשלום הוא 15 שקלים ולתושבי חוץ 30 שקלים. לא די בכך שאין חניה ברחוב, ובפרט חניות לנכים, גם אין לנכים גישה למדרכה. כתבתי לעירייה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה על הבעיה, ובמקום להתייחס לתושב עם מוגבלות ולמצוא פתרון, העירייה – שמתפארת שהיא מצטיינת בענייני נגישות, מתנגחת בתושב והופכת את הנושא לנושא משפטי עם ציטוטים של עורכי דין".

 

 

וכך הגיבה עיריית הרצליה בעמוד הפייסבוק שלה לפוסט של אילתי מלפני כשבוע: "העירייה באמצעות החברה לפיתוח הרצליה בע"מ, מפעילה את החניונים העירוניים תוך הקפדה על החוק. לידיעתך, חוק החניה לנכים 1993 סעיף 4ב' קובע את המסגרת והתנאים לאי גביית דמי חניה מבעלי תג חניה לנכה. להלן לשון החוק: 'מקום ציבורי שהגישה הנגישה היחידה אליו לאדם עם מוגבלות היא דרך חניה במקום הציבורי הכרוכה בתשלום, תחול על המפעיל או המחזיק של המקום הציבורי חובה לשלם בעד חניה במקום האמור, בשל האדם עם המוגבלות, ככל שנדרש לאדם כאמור מקום חניה…'. מאחר והחניון אינו עומד בתנאי החוק, קרי החניון המדובר אינו דרך הגישה הנגישה היחידה למקום ציבורי, כי אז הפטור מתשלום אינו חל עליו. תודה על פנייתך".

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפני כ 3 חודשים העירייה הקימה חניון חדש ליד טיילת שובר הגלים שמה בוטקה ושלט שהיה רשום " חניון העוגן " וגבתה 30 ש"ח מהנכים גם. ענו לי אותה תשובה. ברם כעבור חודש נעלם החניון כלא היה .יש חניונים של החברה העירונית בעיר שמעניקה פטור לנכים אבל זה נשמר בסוד. אין פרסום על הפטור לא באתר ולא בחניון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית הרצליה עם כל ההתפארות שלה בנושא נגישות נכים מתפלפלת בדקויות החוק ולגבי החניונים היא מעבירה אותם לחברה הכלכלית שמנוהלת על ידי אדם אטום ולא אכפתי שפניתי אליו אמר לי זה החוק זה מה יש אני לא חייב כשפניתי לעירית הרצליה אמרו לי שזה לא באחריותם ולפנות לחברה הכלכלית ועל ידי כך הם נשארים נקיים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר