הכלב הארי

הקיץ הגיע, והעמותות לאימוץ כלבים בהרצליה מתמודדות עם ירידה דרסטית במספר האימוצים

בעמותות מתמודדים גם עם עלייה במספר נטישות הכלבים. "הקיץ זו תקופה מושלמת לאמץ כלב", אומרים שם

פורסם בתאריך: 25.6.18 15:38

העמותות לאימוץ כלבים בהרצליה מדווחות על ירידה של 50 אחוז לפחות באימוץ הכלבים בתקופה הזו של השנה. כמו בכל שבת גם בשבת הקרובה יתקיימו ימי אימוץ בהרצליה של העמותות אס.או.אס חיות והרצליה אוהבת חיות, שבעקבות הירידה במספר האימוצים מפצירות בציבור להגיע לימי האימוץ ולחזור עם אחד הכלבים הביתה.

אס.או.אס חיות, שפועלת כבר 40 שנה, מקיימת מדי שבת, בשעות 14:00-10:00, יום אימוץ על יד שדה התעופה בהרצליה, בגבול כפר שמריהו. "הקיץ הוא תקופה מאוד קשה", אומרת אחת הפעילות בעמותה דפנה דעואל, "איך שמתקרב החופש הגדול יורדת כמות האימוצים באופן דרסטי, לפחות ב-50 אחוז. ביום האימוץ שלנו בהרצליה, שהוא יום האימוץ הכי גדול בארץ, אנחנו מציעים לאימוץ בין 100-80 כלבים כשבשבת סטדנרטית בין 40-30 כלבים מוצאים בסוף היום בית. בשבת האחרונה אומצו רק 15 כלבים.

יום האימוץ של אס.או.אס חיות בהרצליה

יום האימוץ של אס.או.אס חיות בהרצליה

"בעיה נוספת היא שיש גם יותר כלבים שננטשים בעונה הזאת, כי הרבה אנשים יוצאים לחופשה בחו"ל", ממשיכה דעואל, "לטעמי, זאת התקופה הכי טובה לאימוץ כי הילדים בבית וזה מספק להם תעסוקה מעולה, וזו גם תקופה טובה להרגיל את בעל החיים למגורים בבית. גם אם המשפחה נוסעת לשבוע-שבועיים אפשר למצוא פתרון כמו פנסיון. בקיץ יש גם יותר משפחות אומנה כי לאנשים יותר קל להתחייב לשבוע ואנחנו מספקים להם אוכל, ציוד וטיפולים רפואיים כך שאין להם הוצאות על הכלב. יום האימוץ פתוח גם לכל מי שרוצה למסור כלב או חתול שהוא אינו יכול לגדל או שמצא, איש פרטי או עמותה אחרת, הכל כדי שלא ינטשו ולא יזרקו את הכלבים ברחוב".

בעמותת אס.או.אס חיות מתגאים שאין אצלם המתות, הסגרים וכלובים. הם עובדים עם משפחות אומנה ופנסיונים פרטיים שאליהם מופנים הכלבים. לעמותה יש מתנדבים רבים, החל מגיל שש. יש לעמותה גם יחידת חינוך שהקימה מייסדת העמותה ריקי בצרי שהיא גם אשת חינוך. אחת התוכניות שמפעילה העמותה בבתי ספר נקראת "אהבה בין שתיים לארבע", ודעואל מספרת שבעמותה רוצים להרחיב את הפעילות גם בבתי ספר באיזור השרון.

ביום האימוץ של אס.או.אס חיות תוכלו למצוא השבוע, בין השאר, את דמקה בת החצי שנה, ואת מופסא – לברדור מעורב בן שבעה חודשים. פרטים על האימוץ באתר, בפייסבוק או באינסטגרם של העמותה ובטלפונים: 03-7441010 ; 03-7441111. תרומות בכתובת https://www.sospets.co.il/donations.

הכלב מופסא

הכלב מופסא

 

הכלבה דמקה

הכלבה דמקה

 

גם בעמותה הרצליה אוהבת חיות, שהוקמה לפני 15 שנה, מדווחים על ירידה חדה במספר האימוצים. העמותה מקיימת יום אימוץ בכלביה העירונית של הרצליה, בימי שישי בין 14:00 ל-16:00 (מחלקה וטירינרית עיריית הרצליה בוויז) ובחוצות שפיים פעמיים בחודש,  בשתי השבתות האחרונות של החודש בין 10:00 ל-13:00. העמותה מטפלת בבעלי החיים שנמצאים בכלביות העירוניות של הרצליה ונתניה ובבעלי חיים נטושים נוספים בשיטת "בית אומן" בבתי המתנדבים או בפנסיונים פרטיים.

"ביום טוב מאמצים אצלנו חמישה כלבים", מספרת רגינה אפראימוב מעמותת הרצליה אוהבת חיות, "תקופת הקיץ היא תקופה מאוד חלשה, כמו גם תקופת החגים, ויש מעט מאוד אימוצים והרבה כלבים ננטשים בגלל בעלים שנוסעים לחו"ל. יש גם כאלה שמחזירים את הכלבים לעמותה. יש לנו כמה עשרות מתנדבים לא קבועים בהרצליה ובנתניה, אבל רק חלקם פעילים. נשמח לגייס עוד מתנדבים ותרומות כדי שנמשיך לטפל בכלבים ובחתולים במסירות".

ביום האימוץ של הרצליה אוהבת חיות תוכלו לאמץ את הארי, רועה מעורב בן שש בגודל בינוני. וגם את ניקולאי, פאג קטן ומעורב בן שלוש.  לפרטים נוספים על אימוץ או אומנה צרו קשר בטלפון 055-6675229. אם אין מענה שילחו הודעה ויחזרו אליכם בהקדם. תרומות בכתובת: herzelialovesanimals.org/donate.

הכלב ניקולאי

הכלב ניקולאי

הכלב הארי

הכלב הארי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר