משמר השכונה בנווה עמל
משמר השכונה בנווה עמל

התושבים בנווה עמל סייעו במעצר סוטה מין, ומספר המתנדבים למשמר השכונה זינק

צעיר בן 19, תושב השכונה, חשוד שחשף את איבר מינו בפני ילדות בנות תשע במרכז המסחרי. מפקד המשמר: "בעקבות המקרה יש לנו לפחות 15 מתנדבים חדשים"

פורסם בתאריך: 28.6.18 07:53

עבודה משותפת של משמר תושבי שכונת נווה עמל ותושבי משטרת גלילות הובילה שלשום למעצרו של תושב השכונה החשוד בחשיפת איבר מינו בפני ילדות בנות תשע מהשכונה בתחילת השבוע. "אחרי שעות מורטות עצבים, אפשר לנשום לרווחה ולצעוק שיש לנו שכונה מדהימה!", כתבה אחת מתושבות השכונה בעמוד של נווה עמל בפייסבוק."48 שעות אחרי האירוע נעצר חשוד, והכל בזכות אנשים יקרים שעשו הכל למצוא אותו. תודה גדולה לבעלי העסקים והעובדים במרכז המסחרי שהקדישו מזמנם לסייע למשטרה וסיפקו מידע מהותי. תודה ענקית לאלי כהן שוטר השכונה האגדי שלא הירפה כאילו מדובר בילדים שלו וריכז את כל העדויות. תודה למשטרת גלילות ולחוקרים שאמרו שיעשו הכל ואכן עשו הכל, הגיבו במהירות ובמקצועיות! תודה לכל מי שדאג ושיתף והוסיף עדויות. שרק נדע שכנות טובה, עזרה לזולת ואחריות לסביבה בה אנו חיים. שיהיה אחלה חופש גדול, שקט ובטוח!".

בימים האחרונים התלוננו, כאמור, כמה תושבים בשכונה על בחור צעיר שמסתובב בשכונה וחושף את פלג גופו התחתון, משמר השכונה חיבר בין התושבים שהתלוננו למשטרה וערך חיפושים אחר החשוד. לאחר שהוגשה תלונה במשטרה, השוטרים ביצעו חקירה ראשונית ובהמשך השוטר הקהילתי האמון על ביטחון התושבים בשכונה, אלי כהן, הצטרף לפעולות איתור של החשוד. השוטר הקהילתי איתר מצלמות אבטחה ובהמשך עלו פרטיו של חשוד אפשרי שהביאו בסוף למעצרו.

לפי המשטרה, החשוד הוא תושב הרצליה בן 19, והוא קשר עצמו לאירוע הנדון. בתום חקירתו הוארך מעצרו עד מחר. המשטרה בודקת קשר בין החשוד למקרים נוספים שהיו בשכונת נווה עמל בהרצליה וקוראת להורים שילדיהם נחשפו לאירועים כגון אלה להגיע ולהתלונן בתחנת המשטרה. "במקרה זה התקיים שיתוף פעולה בין תושבי השכונה למשטרה דבר אשר סייע לפענוח המהיר של האירוע", מסרה המשטרה, "אנו שבים ומדגישים את החשיבות במתן דיווח מהיר ומדויק אל המשטרה בגין כל אירוע כגון זה. שיתוף פעולה זה הוא חיוני להרחקתם של עברייני מין ואחרים המאיימים לפגוע בילדינו ובביטחון הציבור בכללותו".

מפקד משמר השכונה, רונן עובדיה, סיפר: "לפני חודש וחצי תפסו מישהו במערב הרצליה וחשבנו שזה החשוד, אבל לפני כמה ימים תושבת נוספת התלוננה על כך שמישהו חשף בפני הבת שלה וחברתה את איבר מינו בזמן שהייתה במרכז המסחרי. האם הגישה תלונה במשטרה ודאגתי שתיצור קשר עם השוטר הקהילתי. בזכות המצלמות במרכז המסחרי, המשטרה הצליחה לאתר את החשוד ולבצע מעצר. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משטרת גלילות, ועושים את הקישור בינה לבין התושבים".

איך נוסד משמר השכונה?

"משמר השכונה של נווה עמל הוקם לפני ארבע שנים. בחור בשם מוטי, שאמר שנמאס לו שפורצים לו לבית ורק הוא שומר, הציע שנעזור לו לשמור ונקים את המשמר. בהתחלה היינו כ-12 איש ועשינו משמרת אחת בימי חמישי בערב. היום במשמר השכונה של נווה עמל יש כ-60 מתנדבים שמצליחים למלא את המשמרות ברוב ימות השבוע, מחצות עד חמש או שש בבוקר. במשמרת יש שני מתנדבים שמסיירים עם רכב של עיריית הרצליה ועליו סימני זיהוי של משמר שכונה נווה עמל. אין לנו סמכויות כמו למשטרה שיכולה לעכב ולבדוק, אנחנו פשוט מפגינים נוכחות, ומשמשים עיניים נוספות לטובת המשטרה והשיטור העירוני. אם קורה משהו שנראה לנו חשוד או שמשהו לא תקין, יש לנו קשר ואנחנו מזעיקים את השיטור העירוני, המשטרה או העירייה – למשל במקרה של ברז מים דולף, ואפילו את סיירת ההורים – למשל במקרה של נערים מרעישים בלילה בגינות, כדי שיטפלו בעניין".

איזו הכשרה עוברים המתנדבים?

"התחלנו כמשמר אזרחי, עם הכשרות במשטרת גלילות, ותהליך הגיוס של כל מתנדב היה לוקח כשנה, בעיקר בשל אישורים וביורוקרטיה משטרתית. אבל למישהו שרוצה להצטרף למשמר השכונה חשוב כמה שיותר מהר להתנדב ולתרום, ואין לו סבלנות להמתין תקופה ארוכה כל כך. המתנדבים כרגע עוברים תהליך של התלמדות שבה הם מתלווים כצופים למתנדבים ותיקים בשתיים או שלוש משמרות שכל אחת מהן היא ארבע שעות. לאחר מכן הם מצוותים למתנדב ותיק כחלק מזוג, ולאחר מכן הם כבר לומדים את העניין ויכולים להיות בצוות עם כל אחד. מדי פעם נערכים מפגשי הדרכה והעשרה למתנדבי המשמר כמו איך לגשת לבני נוער או תפקוד בשעת חירום".

 

המשמר תרם לירידה בפשיעה בשכונה?

"הוגשה לא מזמן שאילתה לראש העירייה שבה צוין שיש תחושה שבנווה עמל הייתה עליה במספר הפריצות ביחס לחודשים הקודמים והיה גם את הסיפורים של מי שחשף את איבר מינו. ראש העירייה הזמין לדיון נציג מהמשטרה שמסר נתונים, לפיהם יש עלייה של ארבעה אחוזים במספר הפריצות בהרצליה, אבל בנווה עמל יש ירידה דרסטית. עובדתית זה קורה בזכות המשטרה, השיטור העירוני וכמובן משמר השכונה. הרבה פעמים נוכחנו לגלות שבימים ללא משמרת של משמר השכונה יש פריצות".

כמה מתנדבים יש לכם עכשיו?

"כרגע יש 60 מתנדבים ואנחנו שואפים להגיע ל-100. מדובר בארבע שעות בחודש לכל מתנדב. חשוב לציין שאנחנו פה כי אכפת לנו מהשכונה ואנחנו לא באים להחליף גופים כמו המשטרה או העירייה, אלא לשפר את תחושת הביטחון על ידי שיתוף פעולה הדוק יותר כפי שראינו באירוע האחרון. בעקבות שיתוף הפעולה שלנו עם השיטור הקהילתי והמשטרה שהוביל לתפיסת החשוד שחשף את איבר מינו בפני קטינות, יתווספו למשמר השכונה 20-15 מתנדבים. בדרך כלל אנחנו מצליחים לגייס מספר כזה של מתנדבים בתקופה של שלושה חודשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר