שעון מים
שעון מים

מי הרצליה לתושבת העיר: "חרגת ב-5,900 אחוז בשימוש במים". והיא לא היחידה

תושבים בשכונת יד התשעה הופתעו לקבל מכתבים מתאגיד המים על חריגה של אלפי אחוזים בצריכת המים. מי הרצליה: "הדיירים מוזמנים אלינו לקבלת הסבר מפורט"

פורסם בתאריך: 5.7.18 15:42

תושבים בשכונת יד התשעה הופתעו לקבל בימים האחרונים מכתבים מתאגיד המים מי הרצליה על חריגה משמעותית בצריכת המים. "קיבלנו הודעה על חריגה של 5,900 אחוז בשימוש במים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת", מספרת תושבת רחוב הר עצמון בשכונה, "את החשבון לתשלום עוד לא קיבלנו, אבל לפי החישוב שלנו זה אמור לצאת 12 אלף שקל. אנחנו מגיעים בחודש רגיל ל-300 שקל חשבון מים. זה לא הגיוני. מה שהכי הזוי הוא שיש ארבע דירות בכל הבניין וכל הדיירים קיבלו מכתב כזה. מה, הם רוצים לקחת 12 אלף שקל מכל דייר?".

התושבת מספרת שבתאגיד המים טוענים במכתב שככל הנראה מדובר בנזילה בבניין. "איזו נזילה? כלום לא היה, אפילו לא טיפת מים. גם אם הייתה נזילה כמה מים כבר יכולים לנזול? צריך להציף את כל השכונה בשביל להגיע לסכום כזה. בשישי שבת מילאתי לילדים בריכה מתנפחת קטנה, אבל כמה מים אני ממלאת שם? עשרה דליים? בטח לא ב-12 אלף שקל. בשנה אני לא משלמת סכום כזה. הגינות מסביב לבניין מוזנחות ונראות כמו ג'ונגל, לא משקים אותן ואף אחד לא משתמש בהן, כולם פה בשכירות. החצר שלי מרוצפת וגם אצל השכנים".

מה אמרו בתאגיד המים?

"פניתי אליהם והפקידה אמרה לי שיש שעון מים משותף לכל הבניין וביקשה שאשלח לה צילום של המונה הראשי והיא תתקן ותטפל בעניין. שאלתי למה בתאגיד לא צילמו אותו. היא אמרה שהם לא הצליחו לצלם, אבל לא הבנתי עד הסוף מה הסיבה, אמרו שהוא נעול. שאלתי אותה 'אז איך אני אמורה לצלם אותו?'. היא הסבירה גם ש-5,900 אחוז זו הערכה בגלל שהם לא הצליחו לקרוא את השעון. שאלתי, אם הם לא הצליחו לבדוק את זה אז איך אני אמורה לבדוק את זה? אני לא יודעת מה עושים עכשיו".

דיירת אחרת, מרחוב הר נבו, קיבלה גם היא מכתב המתריע על חריגה בצריכת המים. "קיבלתי מכתב שחרגתי ב-287 אחוז בצריכת המים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לפי קריאה של מד המים הראשי. אני לא משלמת יותר מ-400 שקלים על צריכת מים. זה בניין של שתי קומות וארבעה דיירים וכולם קיבלו את המכתב הזה. אין לנו שום נזילה בבית או בבניין, אין לנו גינה או חצר משותפת ואין לנו ועד בית, וכל אחד שוטף את הכניסה לבית שלו עם המים שלו. יש תושבים נוספים שכתבו בקבוצת וואטסאפ משותפת שקיבלו מכתב דומה. דווקא השנה לא עשיתי לילדים בריכה, וגם עשיתי פרקט בבית כדי לחסוך את עלויות השטיפה ולמרות הכל קיבלתי חשבון כזה".

תגובת מי הרצליה: "מדובר בהודעה מקדימה וסטנדרטית שלנו (עוד בטרם הוצאת חשבון) על כך שהבחנו בצריכה שאינה מתיישבת עם צריכת הנורמה בנכס (לפי הצריכה בתקופה המקבילה אשתקד). לעניין רחוב הר עצמון, אזי מדובר בצריכה משותפת לדייר הגבוהה עשרות מונים מזו שהייתה בשנה שעברה וליתר דיוק 11.8 מ"ק כעת לעומת 0.2 מ"ק בתקופה המקבילה אשתקד. מבחינת תדפיס הצריכות עולה כי בחצי השנה האחרונה לא עלה בידינו לקרוא את מד המים וניתנו הערכות צריכה בחסר. רק בתחילת יוני הצלחנו לקרוא ולהחליף תקופתית את מד המים. רוצה לומר כי הצריכה הנ"ל, 11.8 מ"ק, מבטאת צריכה של שלוש תקופת חיוב, או בממוצע כ-3.9 מ"ק לתקופה (די דומה לצריכות המשותפות בנכס קודם לכן). נוסיף ונאמר כי בנכס הנ"ל קיים קושי רב בקריאת המונים לרבות המונים הפרטיים".

לגבי רחוב הר נבו נמסר: "בהר נבו מדובר אכן בצריכה משותפת הגבוהה פי שלושה מהצריכה המשותפת בתקופה המקבילה אשתקד ואולם לא בצריכה הזרה לנכס. דיירי הבתים מוזמנים, וטוב שינהגו כך, לפנות אלינו לקבלת הסבר מפורט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הודיה

    מי הרצליה עושים מה שהם רוצים…. מחייבים תשלומים כאילו יש לי ים בבית… לכל האזור שלי הגיעו סכומים לא הגיוניים…. מי יין ותאגידי המים האילו יחזרו לעירייה למחלקת המים מאז שתאגידי המים קיבלו מונופול …. הפקרות…. אני יודעת ששילמתי המון פעמים סכומים שלא הייתי צריכה לשלם כי לא היינו בארץ חודשיים ובכל זאת התשלום היה כתמול שלשום….

  2. לקוח שתיכף עובר דירה אז כבר פחות אכפת לו

    אני גר ברחוב הס וגם אני קיבלתי עכשיו מכתב (בדיוק כמו התושב מרח' הר נבו המצויין בכתבה) על צריכה של 300% יותר.
    מדובר בבניין רכבת ישן ללא גינה עם עלות ועד של 50 ש"ח לחודש בעיקר לחשמל ומנקה פעם ב..). אין לנו נזילה בבית. על מה ולמה???

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר