הכניסה למתחם בתי הכנסת
הכניסה למתחם בתי הכנסת

מתפללי "גבעת האלוהים" בנווה עמל רוצים לסגור את המתחם לכניסת כלי רכב בשבתות

חבר המועצה מהבית היהודי ביקש מראש העירייה להציב במקום תמרור בהתאם. העירייה: "החלטות בנושא תנועה ותחבורה מתקבלות תתקבל על ידי גורמי המקצוע בוועדת התנועה"

פורסם בתאריך: 11.7.18 17:53

נציגי בתי הכנסת ומתפללים במתחם בתי הכנסת בשכונה נווה עמל, המכונה "גבעת האלוהים", מבקשים לסגור את המתחם לכניסת רכבים בשבתות וחגים. במכתב ששלח חבר מועצת עיריית הרצליה מהבית היהודי צבי וייס לראש העירייה משה פדלון, הוא מבקש, לדבריו בעקבות פנייה של משתמשי בתי הכנסת, להציב תמרור בכניסה למתחם מרחוב י.ל. פרץ לסמטה מורי עפארי אברהם, האוסר את הכניסה לרכבים בשבתות וחגים. במתחם יש מספר בתי כנסת, מקווה וגני ילדים.

"אנחנו לא סוגרים שום חלקים בנווה עמל ולא יהיו מחסומים", אומר וייס, "אנחנו רוצים שיוצב שם תמרור שאין כניסה בשבתות ובחגים למתחם. זה מקובל ולגיטימי. נציגי בתי הכנסת ומתפללים פנו אלי בעניין וביקשו שלא תהיה תנועה במתחם בשבת. מדובר במתחם שפועלים בו שמונה בתי כנסת, ובסוף המתחם יש שני גנים ילדים שלא פועלים בשבת. גם מי שבא למקווה לא מגיע ברכב בשבת. אין שם שום גישה חוקית לבתי מגורים. כל ניסיון להפוך את זה למלחמה פוליטית שמתאימה לתקופת הבחירות זה אחיזת עיניים ולא מציאות. אנחנו מקווים שעם ישראל ותושבי הרצליה שומרים על התקנות ועל החוק ואם יש תמרור שמורה שלא להיכנס, אז לא ייכנסו".

וייס מציין במכתבו: "קיימת בקשה של כל נציגי בתי הכנסת במתחם, למנוע כניסת רכב למתחם זה בשבתות ובחגים. ברצוני לציין כי באזור המתחם לא מתגוררים תושבים, והמעבר דרך מתחם זה הוא אך ורק למבני ציבור שאינם פועלים בשבת: גני ילדים והמקווה (שהמשתמשים בו לא נוהגים בכלי רכב בשבתות ובחגים). נראה לי שהיענות חיובית לבקשת נציגי בתי הכנסת הינה סבירה, הגיונית ומידתית. מחד, אין בכך השפעה ושינוי לתושבי נווה עמל. ומאידך, ימנע ממתפללי בית הכנסת אי נעימות, עגמת נפש ומצב לא סביר של תנועת כלי רכב בפתח בתי הכנסת בשבתות ובחגים".

יהודה נגבי, אחד מהמתפללים בבית הכנסת במתחם, אומר: "בכל שבת חונות לנו מכוניות מול הדלת של בית הכנסת. יש הרבה צעירים שלא מודעים ולא רגישים למתפללים בבית הכנסת. כל אחד כמובן יכול לעשות מה שהוא רוצה ואני מכבד את זה, אנחנו רק מבקשים שיכבדו אותנו ולא ייכנסו עם רכב למתחם בשבתות ובחגים. המתחם הזה קיים 60 שנה. פעם לא היו לנו בעיות כאלה, ואנשים הכירו את המתחם וכיבדו אותו. היה פעם תמרור שאסר על הכניסה למתחם בשבתות וחגים והורידו אותו כשהיו עבודות באיזור. הצעירים שמסתובבים שם פשוט גילו פינה שקטה ומבודדת. אלה לא דיירי המקום, ואנחנו חושבים שאם יהיה תמרור אולי זה יעזור. היו כבר פעם כמה מקרים של ויכוחים קולניים ואנחנו רוצים להימנע מזה. אנחנו מאוד מאמינים בשמירה על הסטטוס קוו".

תושב השכונה, רונן וסרמן, המתמודד ברשימת יש עתיד לעירייה, מסר: "בשכונה חיים חילונים ודתיים בהרמוניה ובשכנות טובה. לצערי ישנם כמה גורמים פוליטיים שמנסים להציג לבוחריהם 'הישגים' לקראת הבחירות למועצת העיר, גם במחיר פגיעה נוספת בסטטוס קוו. בעיניי מדובר בתקדים מסוכן, שעשוי לפגוע ביחסים בין החילונים לחרדים. אני ורשימת יש עתיד מחוייבים לשמור על הצביון הליברלי של עירנו".

איתי צור, פעיל בוועדה המרכזת של עמליה (קהילה פעילה בנווה עמל) ותושב נווה עמל, אומר: "אנחנו בשכונה מכבדים את כל מנעד התושבים, חילונים ודתיים, ודואגים לשמור על הסטטוס קוו הקיים תוך כדי כיבוד והתחשבות בצד השני. אנחנו רוצים לשמר על הסטטוס קוו, כמובן עם התחשבות הדדית, כמו שהיה עד היום. זה היופי בשכונה, שיש עירוב, גם תושבים חילונים וגם דתיים יודעים לחיות בשלום וזו דוגמה לאיך המדינה אמורה להתנהל. לכן, אנחנו לא רוצים לשנות שום סטטוס קוו בהקשר הספציפי הזה ובשום הקשר אחר".

מהרצליה חופשית נמסר: "הרצליה חופשית מתנגדת לסגירת רחובות בשבת. הרצליה היא עיר חילונית עם צביון חופשי. זו עוד הוכחה לכך שנציגי ש"ס, אגודה והבית היהודי דוחפים לשינוי הסטטוס קוו בעיר".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ככלל, החלטות בנושא תנועה ותחבורה מתקבלות על ידי גורמי המקצוע בוועדת התנועה העירונית, השוקלת את כלל ההיבטים התחבורתיים, הסביבתיים והחברתיים של בקשות המובאות לפיתחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי נחמד אם בתי הכנסת שם, יכבדו את עצמם ותושבי השכונה, וידאגו לנקות את סביבת בית הכנסת

  2. חילונית

    איתי צור, אתה רוצה לשמר את הסטטוס קוו הווה אומר להשאיר את המקום פתוח, דבר שמפריע למתפללים וזה אומר שאין סטטוס קוו. אם אתה באמת שואף למצב של הדדיות אז אני מצפה שתבין שזה מפריע למתפללים ומנגד לא פוגע בחילונים בשום דרך ולכן תברך על המהלך כי אתה רוצה שלכולם יהיה טוב. כל אמירה אחרת היא צביעות ודיבורים בעלמא.

  3. אני

    דווקא לי זה נראה כצעד לא פופוליסטי בעליל של מי שיזם את המהלך, הרי ברור שעכשיו יקומו כל ה"חופשיים" ויזעקו הדתה ויהיה בלגן עם זה.
    לי זה דווקא נראה כמו צעד כשירות לציבור שלו שמבקש את זה, אז יש נבחר ציבור שאשכרה עובד בשביל הציבור שלו, בעיני זה ראוי להערכה. תמיד יהיו הציניקנים שיגידו אחרת ויעוותו את המציאות לצרכיהם, זה שהם אומרים את זה לא אומר שזה נכון.

  4. רחל

    נוה עמל זאת שכונה שבה חים בשכנות חילונים ודתיים. לא ניתן לפוליטיקאים לשנות את צביון השכונה, כדי לגרוף קולות
    הרוב החילוני מכבד את הדתיים שהדתיים יכבדו אותנו. אנחנו לא שכונה חרדית.

  5. מאיר בן אברהם עפארי

    כל הדיבורים על "כבוד הדדי , סובלנות ,סטטוס קוו וכו'…הם פוליטיים ופופוליסטים. "גבעת האלוהים" היתה מאז ומתמיד מקום מיוחד של בתי כנסת ואווירה יהודים הן בימי חול, בשבתות ובחגים ולא לחינם נקראה "גבעת האלוהים" ואז באו הציניקנים ותירצו שריבוי בתי הכנסת מצביע על מחלוקת וכו'.כמי שגדל שם שנים רבות והיכיר את נוה עמל טיפה יותר מהדיירים החדשים שבאו בשם הקידמה והפתיחות ואין זה דבר רע כלל כי המיוחד בשכונה הזו ובמיוחד בחלק שהמדובר שנקרא בעבר "שכונת הפועל המזרחי" היה שחיינו ביחד, בכבוד ובסובלנות מגוון של עדות , ניצולי שואה ובעלי תפיסות דתיות שונות , ומי שנסע בשבת החנה את רכבו הרחק מהשכונה כדי לכבד אבל היום רבתה ההתחכמות והפתיחות והפרחת סיסמאות נבובות והדיון בעקבות הכתבה מראה עד לאיזה שפל תרבותי הגענו.
    רבים כמוני זוכרים את הדמויות התמימות והשמחות שלא הכירו את ההתחכמות ששילבו עבודה עם לימוד תורה והיו לנו למודל ולאבן דרך מאז ומתמיד.אבי מורי שהסימטה נקראת על שמו, העמיד תלמידים הרבה(בשפה של היום : לימד), עבד קשה בפרדס וגם כשיצא לגימלאןת המשיך לעבוד, ללמד ולהיות כתובת לשאלות וסיוע.
    החוצפה, ההתנשאות והשחצנות של הציניקנים החדשים מהווה זילזול באותם אנשים תמימים וישרים שאינם עוד אתנו אז במקום לכבד את זיכרם כפי שנהוג לכבד דמויות מהעבר, מזלזלים במילים יפות/נבובות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר