משה פדלון. צילום עזרא לוי
משה פדלון. צילום עזרא לוי

בחירות בהרצליה | משה פדלון: "אני רוצה להמשיך הלאה. יש לי עוד הרבה מה לעשות בעיר הזאת"

החינוך, הפקקים, החוף הנפרד, הזוגות הצעירים, תוכנית המתאר וגם היחסים עם הסגנית מאיה כץ שתתמודד מולו בבחירות. משה פדלון מכוון לקדנציה נוספת בראשות עיריית הרצליה, ועונה על הכל. ראיון

פורסם בתאריך: 13.7.18 13:47

לקראת הראיון הזה, שהתקיים בעקבות הכרזתו שיתמודד לקדנציה נוספת בראשות עיריית הרצליה, ביקש משה פדלון להצטלם ליד העבודות להקמת בית הספר החדש על שם יצחק נבון, שנבנה בימים אלה ברחוב אלתרמן בהרצליה הירוקה. מי שבקדנציה הקודמת זוהה בעיקר עם תוכניות בנייה והתחדשות עירונית בעיר, מאותת כנראה על סדר העדיפויות החדש שלו לקראת זו שתבוא, אם ייבחר –  במקום הראשון אצלו נמצא עכשיו נושא החינוך בהרצליה. "מהיום הראשון שנכנסתי לתפקיד תמיד חינוך היה במקום הראשון", הוא טוען, "כבר ב-2006, כשהייתי ראש אגף תב"ל (תחזוקה, ביטחון ולוגיסטיקה) באתי עם רעיון של שדרוג של בתי הספר והתאמתם למציאות המשתנה. הגשתי לגרמן תוכנית שש-שנתית שבה מוסבר איך משדרגים שניים-שלושה בתי ספר, והפרויקט הצליח. מאז ועד היום השקענו מאות מיליונים בפרויקט הזה. גם כשהייתי ראש אגף שפ"ע, כשהייתי אחראי לפי ההגדרה על ניקיון וגינון ברחבי העיר, התלבשתי על בתי הספר".

מנתוני משרד החינוך עולה כי לפחות מבחינת ציוני הבגרויות, הרצליה במיקום הכי נמוך מבין ערי השרון.

"אני לא מסכים עם הנתונים האלה. ילדים שנפלטים מתיכון כלשהו בעיר עוברים לתיכון דור או למפתן ארז. בכל אחד מבתי הספר יש צוות שמונה עשרות רבות של אנשי מקצוע שעוזרים לילדים האלה ועובדים איתם בקצב שלהם. יש בשניהם יחד כ-240 תלמידים והם נחשבים בממוצע העירוני. הממוצעים בתיכונים היובל, חדש והראשונים הם מעל 90, אבל בגלל תלמידים בתיכונים דור ומפתן ארז הממוצע יורד. רשויות אחרות סגרו בתי ספר כאלה כדי להראות ממוצע גבוה. אני רוצה להציל את הילדים האלה. במקום להנשיר את התלמידים מבתי הספר, אנחנו מעבירים את התלמידים לבתי ספר שמחזקים ובונים אותם. במפתן ארז הילדים לומדים מסגרות, נגרות, דפוס דיגיטלי ועיצוב שיער. את כל עבודות העירייה בתחומים האלה הילדים האלה עושים, כך הם משתכרים ולומדים".

בית ספר שז"ר צילום עזרא לוי

בית ספר שז"ר צילום עזרא לוי

מה בעניין צמצום מספר הכיתות בבתי הספר? לפחות בשלושה בתי ספר בעיר (שז"ר, יוחנני והנדיב; מל"ג) מצמצמים שכבות ומגדילים צפיפות בכיתות.

"אני יחד עם ההורים במאבק הזה מול משרד החינוך. פניתי לשר החינוך בנט וגם נפגשתי עם שר האוצר בעניין. בימים הקרובים אני אמור להיפגש שוב עם שר האוצר ואעשה הכל כדי להיפגש אישית עם שר החינוך. אם לא תהיה היענות מצדם, ניאלץ למלא אחר הוראות החוק במדינה. אני מקווה שהלחץ שלנו יעבוד".

פדלון, בן 65, נשוי, אב לשלושה וסב לחמישה, יסיים באוקטובר כהונה של חמש שנים בראשות עיריית הרצליה, וינסה לכבוש מחדש את התפקיד בבחירות. לפני שנכנס לתפקיד הוא היה ראש אגף תחזוקה, ביטחון ולוגיסטיקה בעירייה במשך שבע שנים. את עבודתו בעירייה החל ב-1994 כראש אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) ועשה זאת במשך 12 שנה.

לעירייה הגיע מהצבא. הוא החל את הקריירה הצבאית שלו כחובש קרבי וסיים אותה כסגן מפקד רפואה בפיקוד העורף בדרגת סגן אלוף. במהלך שירותו היה בין מקימי מערך פיקוד העורף לאחר מלחמת המפרץ. הוא נולד במעברת ג'ליל בהרצליה שאליה הגיעו הוריו לאחר שעלו מלוב. לאחר מכן עברה המשפחה לשכונת נווה ישראל. הוא למד בבית הספר בן צבי בנווה ישראל, ולאחר מכן באורט הרצליה במגמת חשמל ומסגרות. יש לו תואר ראשון במדעי המדינה, ממשל ופוליטיקה, ותואר שני במינהל ציבורי בשלטון המקומי, שניהם מאוניברסיטת חיפה.

משה פדלון. צילום עזרא לוי

משה פדלון. צילום עזרא לוי

"זיהיתי ואקום מנהיגותי, מאז פרישתה של יעל גרמן, והחלטתי להתמודד לראשות העיר", מספר פדלון מדוע החליט להתמודד לתפקיד לפני כחמש שנים, "היום אני יוצא לבחירות בלי שאני לוקח מימון מאף אחד. אני לא רוצה להתחייב לאף אחד, ולכן אני מממן הכל מכספי הפרטי. התקציב שלי הוא תקציב צנוע ואני לא הולך להשתולל. אני מסיים את הקדנציה כשאני עם קבלות ביד. אני רואה את זה כשליחות שלי ואני עושה את זה באהבה. הצבתי לעצמי חמישה יעדים עיקריים: הראשון חינוך, השני שוויון הזדמנויות וצמצום פערים, השלישי תחבורה, הרביעי כלכלה והחמישי בנייה לזוגות צעירים. אני כבר מוכן עם תוכנית ל-2023-2018 כשבתוכה יש 150 פרויקטים אסטרטגיים. אני מאמין שיתווספו אליה עוד 100 פרויקטים אם אני אבחר".

תסביר.

"קודם כל, לגבי חינוך, אני רוצה לציין שאנחנו בין העיריות המובילות בהשקעה בחינוך פר תלמיד. אנחנו משקיעים בכל ילד למעלה מ-24 אלף שקלים לשנה, מטרום טרום חובה ועד התיכון, וזה במגמת עלייה. אנחנו בונים 11 גני ילדים ורק השנה השדרוגים והשיפוצים בבתי הספר עלו 112 מיליון שקלים. מעבר לכספים שמושקעים בפרויקטים בתחום החינוך, יש לי תקציב רזרבה שלי כראש עירייה ולמנכ"ל העירייה יש גם תקציב כזה, שלושה מיליון שקלים לכל אחד. 95 אחוזים משניהם הולכים לחינוך. זאת אומרת, במקום שצריך לסייע אנחנו מסייעים ולא ממתינים לוועדות ולא ממתינים לביורוקרטיה, פשוט מסייעים.

"בנוסף, כחלק מהשיפוצים והשידרוגים בבתי הספר, אנחנו מתאימים את כיתות הלימוד למציאות המשתנה ובונים חדרי ספח, חדרי מחשבים ומעבדות כימיה ופיזיקה. אחד מבתי הספר, למשל, שמותאמים למציאות המשתנה הוא בית הספר החדש יצחק נבון ששם דגש על סביבת לימודים שמותאמת ל-2020, ושבו רוכשים מיומנויות שיעזרו לתלמידים להתמודד עם העתיד המתהווה. בנוסף, אני עובד על מרכז מדע וטכנולוגיה לגיל הרך, מגיל שלוש או ארבע, שאת אבן הפינה שלו אני מקווה להניח בעוד מספר חודשים".

פדלון מתגאה גם בחינוך המיוחד. "יש לנו 17 גנים בחינוך המיוחד מתוך 137 גני ילדים. יש את בית הספר אופק שהוא על אזורי. השקעתי בבנייה שלו מיליונים רבים ולא קיבלתי מהמדינה אגורה. לומדים בו 80 ילדים על הרצף האוטיסטי מגיל 16 עד גיל 21. הביקוש אליו הוא מכל הארץ".

פדלון מדגיש גם את נושא הביטחון במוסדות החינוך ובעיר. "אנחנו יוצאים בשנה הקרובה בפרויקט של רישות כל העיר במצלמות אבטחה, כולל בתי ספר. זה ייצא לדרך כבר בחודשים הקרובים, בחרנו בשבוע האחרון זכיין ויצא מכרז מסודר. פרויקט של מיליונים רבים של שקלים. המצלמות יעבדו כמובן בתיאום עם המשטרה באותם מוקדים בעייתיים. רישתנו כבר את מעונות היום שלנו עד גיל שלוש במצלמות. אנחנו העיר הראשונה שעשתה את זה".

אמרת שאחרי חינוך, היעד הבא שלך הוא שוויון הזדמנויות וצמצום פערים. למה הכוונה?

"זה מתחלק לשלוש קבוצות: לגיל השלישי, ניצולי שואה וילדים ונוער בסיכון. כ-18 אחוזים מתושבי הרצליה הם מעל גיל 65. יש לנו היום שמונה מועדונים לגיל השלישי ויש בהם פעילות מבוקר עד ערב ויש לנו מרכזי יום לקשישים. אנחנו גם עורכים הצגות מסובסדות לגיל השלישי ב-20 שקל לכרטיס. יש בעיר 1,600 ניצולי שואה והקמתי עבורם מחלקה מיוחדת באגף הרווחה שעוזרת להם בבריאות, כלכלה וביגוד. מאז שנכנסתי לתפקיד שלי ההנחיה שלי היא להוציא את האנשים האלה לטיול ברחבי הארץ וסיבסדתי כבר יותר מ-50 טיולים כאלה. היעד הבא שלי זה שתהיה ניידת שיהיו בה איש רווחה, אחות מוסמכת ואיש תחזוקה והם יבקרו כל יום 15-10 אנשים ולראות מה מצבם".

יש נושא שמטריד יותר את התושבים – התחבורה, או ליתר דיוק הפקקים.

"אם אבחר אקח את תיק התחבורה אלי. אני רוצה למנף את כל נושא התחבורה ציבורית ונתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים, שבילי אופניים ושדרוג הכבישים. המטרה שלי היא להקל על התושב שרוצה לצאת מהעיר, ושהוא יוכל לצאת ממנה מכל נקודה תוך עשר דקות. להיכנס לעיר אין בעיה, מה גם שבקרוב ייפתח כביש 531 לכל אורכו וזה יקל על התנועה ולא ייכנסו להרצליה. אני רוצה למנף את הנושא של רכיבה על האופניים, מהרכבת ועד איזור התעשייה. יצאנו למכרז של חברה שתשכיר אופניים בעיר ואנחנו נקים בעיר עשרות תחנות עגינה. אנחנו כבר יוצאים לפרויקט של נתיבי תחבורה ציבורית בהשקעה של 260 מיליון שקל כשהמדינה מסייעת לנו. אנחנו גם עובדים על גל ירוק ובימים אלה אנחנו מקימים מרכז שליטה ובקרה על כל הרמזורים ברחבי העיר שיווסת את התנועה".

מה עם רכבת קלה או מערכת הסעת המונים אחרת?

"אני היחיד מבין ראשי הרשויות באיזור שרצה את ה-) BRTמערך תחבורה של אוטובוסים רבי קיבולת בנתיבים ייעודיים). חתמנו על הסכם ורעננה וכפר סבא לא רצו והתוכנית הוקפאה בשלב זה".

פקקים בכניסה לאזור התעשייה בהרצליה. צילום ניר קידר

פקקים בכניסה לאזור התעשייה בהרצליה. צילום ארכיון ניר קידר

ולגבי הבנייה בהרצליה? ספגת הרבה ביקורת על חוסר שיתוף הציבור בתוכנית המתאר. אנשים יצאו להפגין.

"התוכנית יצאה לדרכה ב-2009. כשהגעתי לתפקיד היא כבר הייתה מוכנה ואנחנו, על פי דין, הגשנו את התוכניות לוועדה המחוזית. חודש לאחר מכן זיהיתי שהתושבים לא היו שותפים מספיק לתוכנית. בתחילת השנה ביקשתי להחזיר את התוכנית אלי ולשתף את התושבים וכך עשינו. המחוזית נענתה לבקשה שלי ונתנה לי שנה וחצי להתארגן. התארגנו מחדש וקיימנו 19 מפגשים עם תושבים וכל ההצעות, הבקשות וההערות של התושבים מעובדות היום. בעוד כשלושה חודשים נצא לציבור שוב ונציג להם את התוכנית ונשמע את ההערות שלהם פעם נוספת. במרץ 2019 התוכנית תוגש לוועדה המחוזית. גם אם טעינו, אנחנו קשובים לתושבים. לקחתי אחריות אישית על מה שקרה ואנחנו רצים קדימה. ברגע שהבנתי שיש בעיה ולא נעשה שיתוף, עצרנו ושיתפנו את התושבים".

ועדיין, לזוג צעיר, בלי הון גדול מהבית, אין סיכוי לקנות דירה בהרצליה. גם סטודנטים מתקשים לעמוד במחירי השכירות בעיר.

"כל העניין של הדירות להשכרה לטווח רחוק זו יוזמה שלי. פעם ראשונה במדינת ישראל יקימו 272 יחידות דיור, תוך שנה ותשעה חודשים, כאשר תושבי הרצליה יקבלו הנחה של 20 אחוזים במחירי השכירות. במתחם של קופת חולים בשיכון ויצמן אני רוצה להקים 120 יחידות דיור לסטודנטים ויוצאי צבא תושבי הרצליה. שכירות במחיר מסובסד שינוע בין 1,200-1,000 שקלים בחודש ליחידת דיור אחת, דירת סטודיו שבין 35-18 מ"ר. זה נמצא בהליך מאוד מתקדם. אנחנו בשלב של יציאה למכרז ליזם. אני צריך לסייע למאמץ הלאומי בהגדלת מספר יחידות הדיור. ילד שגדל והתחנך בהרצליה, אני רואה אותו פה ולא בחו"ל. יש לנו מקום פה לכולם".

ומה לגבי המתח ביחסי הדתיים והחילונים בעיר? פתאום שומעים הרבה על הדתה, יש מחאה על סגירת המעבר בחוף הנפרד.

"אין שום מתיחות בעיר. אנחנו מכבדים אחד את השני. חיה ותן לחיות. הדתיים לא מפריעים לחילונים והחילונים לא מפריעים לדתיים. פתחתי קו אוטובוס בשבת וזה עבר בשקט. 35 עסקים בעיר פתוחים בשבת, מתוכם ארבעה מרכולים. לא הייתה בעיה עם זה. הלוואי שזה ימשיך כך. אין גם הדתה במוסדות החינוך, הכל נעשה בתיאום של הנהלות בתי הספר עם ועד ההורים ועל פי בחירתם. אין שום כפיה".

החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר

החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר

והמעבר בחוף הנפרד?

"יש בעיה זמנית בחוף הנפרד והולכים ליצור מעבר שיאפשר לעבור מתל אביב להרצליה וחזרה. זה ממש בשלבי היתר סופיים.  אם הוועדה המחוזית תאשר, ההקמה תהיה תוך חודש ימים. גם את עניין ההסעות עד לחוף הנפרד עבור תושבי הרצליה הדתיים אני הולך לפתור".

מאיה כץ, שהיא עדיין הסגנית שלך, מתמודדת מולך על ראשות העיר. בעייתי לא?

"היחסים בינינו קורקטיים. היא החליטה להתמודד על ראשות העיר ואני מכבד את ההחלטה שלה. נפגשתי איתה ואיחלתי לה בהצלחה".

אתה חושב שהיא תהיה חלק מהקואליציה שלך אם תיבחר?

"נסיים את הבחירות, נראה את התוצאות ואז נחליט. בשלב זה אני לא מבטיח שום דבר".

כמה מנדטים אתה חושב שתקבל?

"אני מאמין שאני אקבל בין שמונה לעשרה מנדטים. אני מאמין שתהיה לי תמיכה של 80 אחוז מהציבור. התושבים מודדים את המנהיג של העיר לפי ציר של זמן ולא לפי מי שיצעק עכשיו".

ספר קצת על פרויקטים עתידיים שתקדם אם תבחר.

"בנובמבר אחנוך מרכז תרבות עירוני במערב העיר בהשקעה של 25 מיליון שקלים. אני הולך לבנות מעונות יום עירוניים לילדים מגיל אפס עד שלוש, ולהגדיל את המספר שלהם בלפחות עוד שלושה. אני רוצה לבנות את הקמפוס בגליל ים, קמפוס שמכיל בית ספר יסודי, חטיבה ותיכון ושאמור לשמש גם כמתנ"ס מקומי לילדים., כבר באוקטובר תצא לפועל תוכנית הבנייה של קמפוס מדעים ותכנונים במתחם תיכון חדש, אני רוצה להקים מרכז ספורט חדשני בצמוד לאפולוניה, להגדיל את הריאות הירוקות בעיר, לשבת על תשתיות עירוניות ומתיחת פנים בעיקר בשכונות. נמשיך בנושא של התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 ופינוי בינוי, אני רוצה להקים עוד שני בתי מלון באיזור התעשייה, להרחיב את מתחמי ההייטק, לבנות מרכז עסקים בגליל ים".

איך אתה מסכם את הקדנציה שלך?

"אני מסיים את הקדנציה בסיפוק גדול. הצבתי לי יעדים וב-98 אחוז מהיעדים עמדתי. אני מסתכל לאחור ואני רואה הצלחות בכל התחומים, אבל תמיד יש מה לשפר. אני אחד שמדבר מעט ועושה הרבה. זאת עיר שמובילה בכל התחומים. חברת מעלות העולמית דירגה אותנו במקום ראשון מבחינת איתנות כספית, קיבלנו פרס עולמי של מרקו פולו על חדשנות בחינוך, מקום ראשון בעולם. קיבלנו גם את אות היופי של ישראל בתחום הגינון וזכינו להיות אחת מעשר הערים הירוקות בישראל. בסך הכל יש שביעות רצון של התושבים, אני חש את השטח. לפני שנתיים ערכנו סקר ו-75 אחוזים היו מרוצים משירותי העירייה וראש העירייה אבל מאז גדלנו ב-2.5 אחוזים. אני רוצה להמשיך הלאה כי יש לי עוד הרבה מה לעשות בעיר הזאת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. משה

    כל הכבוד.
    מאחל הצלחה לראש העיר
    וכמובן אני ומשפחתי תומכים בך.
    בהצלחה

  2. אוהב עירו

    תושבי הרצליה צריכים צל. בנוה עמל כורתת העיריה לקראת כל קיץ את העצים וצמרותיהם, לכן יש צל רק בגובההרב, והמדרכות בוערות. יש לחדש את הנטיעות. בשנה הבאה כ 300 עצים רק בנווה עמל. בתחום הזה כשלה העירייה ועל פדלון להכנס בכל כוחו לנושא זה. על העיריה להתחיל כבר אתמול בתכנון מערכת הסעה תת קרקעית או רכבת קלה, בין חוף הים לשביב ונווה עמל. היום נוסעים בנתיב הזה לעיתים מעל 30 דקות. על פדלון להכריז על תכנית משמעותית בתחום זה. על פדלון להעביר את מהנדס העיר מתפקידו ולהביא תחתיו מתכנן עירוני בעל חזון מבטיח לעתיד. הראיון היה מאוד סלחני וחסר שיניים.

  3. אור

    פדלון , חסר קריזמה, חסר מעוף וחסר כושר ביצוע. הרצליה עיר פקוקה ומלוכלכת. רמת חינוך נמוכה ורמת פשיעה גבוהה. הבניה המטורפת הופכת אותה לפתח תיקווה שניה.

  4. אנה

    הרסתה את העיר הצמחתה אנשי פשע ויפה נפש. הגיע הזמן ללכת הביתה הרחובות הומים אנשים הן ביום והן בלילות כולם באים לעשות עסקים כולם עם מזודות ותרמילים
    והנוער הפך לשליחים של אנשי פשע ויפה נפשששששש ה..ב..י…ת…ה

  5. גיל

    לך הביתה אתה לא מתאים להיות ראש עיר אתה פשוט בדיחה ואין לך מושג

  6. דני

    הרסת את אגף ההנדסה בושה וחרפה את כל האנשים הטובים שהיו שם ברחו בגללך ובגלל המהנדס השקרן

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נושא התחבורה לא מטופל היטב.
    תושבי נוה אמירים משויכים לחטיבה ולתיכון המרוחקים מהבית וזו אפליה לעומת תושבי הרצליה הצעירה.
    ההסעות באוטובוס עולות לנו ההורים 1200 ש״ח לחודש…… כמו כן אין פתרון הסעות בסוף ניום לתלמידי היובל לנוה אמירים, מה שמעודד אופניים חשמליים. כמו כן הגיע הזמן לקחת בידיים את עמותת בני הרצליה עם המחירים הגבוהים היותר בארץ. אין עם מי לדבר שם והעיריה לא מעורבת הנגשה דם, זאת כאשר אין אלטרנטיבה אחרת והעמותה מתנהלת כמונופול

  8. נוה ישראל

    אם זה תלוי בי לא תמשיך הלאה לשום מקום בדיוק כמו שאני לא יכולה להמשיך מרחוב בר כוכבא הביתה כבר שנה…הזוי שרחוב כזה קטן מצריך זמן עבודה ארוך כלכך מבלי להתחשב בתושבים,כאשר בזמן זה נבנתה עוד עיר שלמה בכניסה להרצליה….

  9. דן

    פדלון והמהנדס ההזוי שניכם הביתה וכמה שיותר מהר.
    הרסתם אתהעיר אין לכם מושג.
    שהמהנדס יעבור לגור בים ויקח את פדלון איתו.

  10. רון

    רשימת אי העשייה שלו ארוכה: בעיר של מאה אלף תושבים אין אולם ספורט ראוי ומודרני, לבני נוער אין מה לעשות בעיר בזמן שבערים אחרות יש: אולמות החלקה על הקרח, קירות טיפוס, טרמפולינות, קרטינג ועוד. הוא מעניק לבני הרצליה מונופול על חוגים והעתיד אולי יחשוף את הסיבה שבגינה הוא מגן בחירוף נפש על אריאל שיימן שמחרב את קבוצת הכדורגל המובילה של העיר.

  11. דן

    חינוך לא מעניין אותו כי כשהיתה בעיה עם מנהלת בית ספר אלון הוא היה אטום ולא עמד בשום מילה שהבטיח למאות!! הורים. לא נשאל כלל על הבעיות בעיר וזה שעושים לי ארועים בפארק זה כמו לקנות את הקול שלי בסוכריות כשבפועל צריך טיפול שורש

  12. מ

    חבל שמרכז העיר נראה כמו עזה…. כל הסחורות בחוץ, כל פחי המיחזור, כל מקומות הישיבה, כל התמרורים – הכל מפוזר בלי טיפת סדר והיגיון. לא נשאר רחוב.
    אין טיפת התחשבות בבעלי כלבים, כל העיר מלאה שלטים שאוסרים על כניסת כלבים וגינות הכלבים עלובות וקטנות.
    חבל שיש כל כך הרבה פוטנציאל לא ממומש בעיר הזאת.

  13. חוקר

    פדלון אתה חזון העיר אתה אסון העיר הביתה חמש שנים של סבל, העיר הפכה לאנשי פשע מה קורה במוסדות, בבית הכנסת ,וברחובות, סחר פיננסי והמון זבל מגשי אוכל זרוקים בכל הרחובות מזרונים ספות עם רוכסנים מתחת לספה מזרונים עם כספים עולים ויורדים לתושבים. המאפיה הגיעה להרצליה מכל מקום ,פגעת באיכות החיים שלנו די עד מתי אלוהי

  14. הרצלייני שאכפת לו

    חבורה של בכיינים או תושבים ????
    תראו לי ראש עיר אחר ?
    תראו לי מי יותר טוב ?
    אין יותר טוב .נקודה.
    המתחרים לא מתאימים לכהן כראשי ערים.
    לא מנוסים והסגנית אולי טובה למלא את העיתון ותו לא.
    ראש העיר הנוכחי לפחות מחוייב, מקשיב
    יש עוד על מה לעבוד …אבל צריך לתת לו לעבוד.

  15. מאוכזב שפעם נלחם בשבילו

    ליצן חצר ,בפועל הוא לא ראש העיר! בובת מריונטה של עצמו. לא מקבל החלטה אחת העיר. יועצים וקרובים מנהלים אותו. מנת משכל נמוכה, יכולת מנהיגותית שואפת לאפס. שלטון פקידים ובירוקרטיה. הגיע הזמן לחדול את החדלון.

  16. אנה

    ראש העיר כמו בכל נאום שלו שלשכת ראש העיר פתוחה לכולם בית פתוח גם לשונה. מצטערת. כתבתי לך בזמנו לבוא אליך ולספר לך הנעשה ברחוב שלי אך לא נעניתה לי תודה על הכל הפעם ההצבעה שלי ושל בני משפחתי הולכת לאחר

  17. גל

    כל משפחת קדושים נכנסו לעיריה. הפכנו לעיר של מאפיה עם עיריה של עבריינים.

  18. אבי גולדמן

    נן משה פדלון
    יש לך הרבה מה לעשות
    תתחיל בלנקות את העיר
    ראה תמונות מחוף השרין למעלה
    כל קבלני הניקיון בעיר עושים קומבינה ומרמים את העיריה
    תרצה לדעת איך אז תזמין אותי לפגישה

  19. גלית

    מינויים של קרובי משפחה ושל משפחות פשע זה לא בדיוק מה שאני אבחר הפעם. בפעם הקודמת הייתי תמימה

  20. אנה

    משטרת גלילות בשיתוף עירית הרצליה נותנת לפשע להתרחב ולהתפרנס בשקט ובניהם יפה נפש חרדים ערבים ואנשי עסקים זקנים בני נוער מוניות אנשי נדלן עורכי דיין ואנשי בנק מזודות ותרמילים

  21. משה

    כל המקטרגים בתגובות :
    אנא מצאו עבורי ראש עיר ראוי
    פרט לפדלון .
    שתמצאו כזה אנא יידעו אותי.
    כי כל היתר מצטיירים כבלון נפוח ולא מנוסה (מאיה כץ)
    או אופורטוניסטים …כל היתר.
    אני מחכה לתובנות שלכם …

  22. לואי ה-14

    משה פדלון הוא ראש העיר הכי טיפש בארץ. אצלו בעולם הללה-לנד הכל טוב והוא רק מבקש שניתן לו להמשיך ולהרוס את העיר, את מערכת החינוך וכל מה שאפשר. הוא כל כך גולם שהוא שאפילו הוא לא מבין איפה הוא חי. מקרה קלאסי של הגולם שקם על יוצרו. הבעיה היא שבסוף הבדיחה הזאת היא על חשבוננו ועל כל השטויות שהוא עושה אנחנו משלמים ונשלם ביוקר באיכות העיר בה אנחנו גרים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר