הפגנת התושבים לפני המפגש עם העירייה אתמול. צילום: סוזי נדב
הפגנת התושבים לפני המפגש עם העירייה אתמול. צילום: סוזי נדב

שיתוף הציבור ביד התשעה: העירייה הזמינה משטרה למפגש עם התושבים

שלוש ניידות משטרה הגיעו לפקח על הסדר במהלך מפגש שיתוף הציבור לגבי התכנית המיועדת בשכונה. "השוטרים לא הבינו למה הביאו אותם"

פורסם בתאריך: 31.7.17 12:29

שלוש ניידות משטרה נקראו אתמול (א') כדי לפקח על הסדר במהלך הדיון בין נציגי עיריית הרצליה לתושבי שכונת יד התשעה בנושא תכנית הפינוי-בינוי לשכונה.

כ-300 מתושבי השכונה הגיעו למפגש על מנת להביע את התנגדותם לתכנית. בשל הכמות הרבה, המשתתפים לא חולקו לקבוצות כפי שתוכנן. "רצו לנטרל את התושבים על ידי חלוקה לקבוצות קטנות אבל אמרנו שאנחנו לא מוכנים לזה, אז הכניסו את כולם לאולם שלא היה בו מקום. הם לא ציפו שיגיעו כל כך הרבה", הסביר תושב השכונה הפעיל נגד התוכנית, יאיר ויינברגר.

"ההמולה התחילה כשהאדריכל היה על הבמה והציג שקפים. הוא התעכב על כל אחד מהם, אבל את השקף של בנייני הרכבות, שקף מספר 24, הוא העביר מהר מבלי להגיב עליו. הרבה מהתושבים קמו וביקשו ממנו להחזיר את השקף, אבל הוא התעלם. התקרבתי לבמה וביקשתי ממנו בצורה נעימה להחזיר את השקף ולא להתעלם ממנו ואז כבר החלה המולה גדולה באולם. חברי העירייה ניסו לפזר את ההמולה כשהציעו שוב שנתחלק לקבוצות… הזמינו למפגש שלוש ניידות כי חששו שזה ייצא מפרופורציות ויגיע לכדי השתוללות ואלימות, אבל לא היה שום דבר כזה. השוטרים לא הבינו למה הביאו אותם".

פרויקט הפינוי-בינוי בשכונת יד התשעה כולל פינוי 1,500 דירות קיימות ובניית כ-6,000 יחידות דיור וכ-100,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר בשטח כולל של כ-250 דונם.

מתנגדי התכנית הגיעו למתנ"ס השכונתי כשעה לפני תחילת המפגש, הניפו שלטים והחתימו תושבים על עצומה הקוראת להתנגד לתכנית. ראש העיר משה פדלון ומהנדס העיר מייק סקה לא נכחו במפגש.

"בפרויקט כזה גדול, איפה הם הולכים להכיל את כל התושבים?", תוהה יאיר ויינברגר. "להגדיל את השכונה מ- 1,500 ל- 6,000 יחידות דיור זה אומר גידול של פי 4, איפה יכילו את כל זה? באיזו רמת צפיפות? איפה השטחים הירוקים? קאנטרי, בריכה, מרכז ספורט, איפה כל הדברים האלה? הגורמים מהעירייה התעלמו ואמרו שאנחנו לא רואים ולא מבינים. איך זה יכול להיות שכולם לא רואים ולא מבינים?".

לדבריו של ויינברגר, לקראת תום המפגש, גורמי העירייה הסבירו כי יתכנו שינויים בתוכנית. "התושבים ענו להם: 'בשביל מה הצגתם את זה אם זה לא מה שהולך להיות?' לא היו להם תשובות קונקרטיות, אז התושבים בקשו מהעירייה להגיע למפגש הבא עם התכנון הסופי".

תושבת השכונה ויוזמת העצומה נגד התוכנית, סוזי נדב, אמרה כי התושבים ימשיכו לפעול נגד הפרויקט. "אנחנו ממשיכים להחתים אנשים על העצומה. יותר מ-300 איש כבר חתמו ואנחנו ממשיכים לפעול בכל המרץ. אם צריך נפנה לוועדה הארצית ונגיש התנגדות, נקיים תביעה ייצוגית ונצטרף לכל שאר התושבים הנאבקים בפרויקטים של התחדשות עירונית בהרצליה. אנחנו בעד התחדשות עירונית אבל כזו שתביא לאיכות חיים ולא בכל מחיר".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר